Ви є тут

Управління потенціалом інноваційного розвитку промислових підприємств

Автор: 
Шипуліна Юлія Сергіївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
0406U002301
129 грн
Додати в кошик

Вміст

розділ 2, п. 3.1, 3.2) виконано обґрунтування вибору
стратегічних напрямків реалізації потенціалу інноваційного розвитку ряду малих
підприємств м.Суми.
Обґрунтування проводилось поетапно у відповідності з алгоритмом на рис. 3.10.
Попередньо проведена оцінка достатності складових потенціалу інноваційного
розвитку малих підприємств ТОВ „Технолог” та ТОВ „Турбомаш”(за методикою
аналогічною п.3.1). Її результати представлено у табл. 3.19
Як слідує з табл. 3.19 рівень потенціалу інноваційного розвитку обох
підприємств і ступінь узгодженості складових потенціалів є цілком достатній
(див. п. 2.1).
Таблиця 3.19
Оцінка стану складових потенціалу інноваційного розвитку
Підприємства
Потенціали-підсистеми
Ринковий
Інноваційний
Виробничо-збутовий
ТОВ „Технолог”
ТОВ „Турбомаш”
Подальший аналіз виконано для ТОВ „Технолог”. Номенклатура його продукції
представлена у табл. 3.20.
Таблиця 3.20
Номенклатура продукції ТОВ „Технолог”
Позначення агрегату
Тип
Ущільнення
АНСГМ 5-150 У 2,5
АНСГМ 7,5-150 У 2,5
Секційні вихрові
Герметичні з магнітною муфтою
АНСГМ 10-100 У 2,5
АНСГМ 20-220 У 2,5
Секційні відцентрові
АНГМ 12-80 У 2,5
АНГМ 50-80 У 2,5
АНГМ 65-125 У 2,5
АНГМ 50-50 У 2,5
Одноступеневі
відцентрові
Аналіз проведено для інновацій, які передбачено впроваджувати на підприємстві
ТОВ „Технолог” у нових модифікаціях насосів АНГМ 5-50 та АНГМ 12,5- 50.
Ці насоси призначені для перекачування рослинних олив з температурою не вище за
2600С, а також нафтопродуктів. Вони відносяться до групи одноступеневих
відцентрових насосів, герметичних з магнітною муфтою. Ці насоси є
універсальними та можуть застосовуватися у різних галузях. Насос АНГМ 5-50
характеризується подачею 5 м3/год і напором 50 м, насос АНГМ 12,5-50 –
12,5 м3/год і 50 м
Згідно з п.1 алгоритму управління вибором стратегій інноваційного розвитку
малих підприємств (рис. 3.10) побудовано матрицю „Товар – технологічні
можливості ” (рис. 3.11).
ТОВ „Технолог” має досить вузькі технологічні можливості, його обладнання і
технології розраховані на виготовлення досить вузької гами насосів (див. табл.
3.19). Таким чином на рис. 3.11 у матриці виділено квадрат 3.
Ступінь універсальності товару (широта галузей застосування)
універсальний
вузькоспеціалізований
вузькі
широкі
Технологічні можливості товаровиробника
Рисунок 3.11 Матриця „Товар –технологічні можливості” і місце інноваій
аналізованого підприємства ТОВ „Технолог”
Згідно рекомендацій, що надано у базовій матриці (рис. 3.9) для ТОВ „Технолог”
при виведенні на ринок вказаних модифікацій найбільш доцільним є орієнтація на
вертикальні ніші ринку, що передбачає реалізацію групи функціонально близьких
товарів різним групам споживачів.
Спираючись на ці рекомендації було проведено комплекс маркетингових досліджень,
у результаті яких було визначено можливих споживачів нових модифікацій насосів
АНГМ 5-50, АНГМ 12,5-50.
Галузь застосування – перекачування рослинних олив:
„Сумський завод продтоварів”, с. Бездрик;
ЗАТ „Щедрий дар”, смт. Мелове, Луганської обл.;
ВАТ „АВІС”, м.Вінниця;
„Пологовський МЕЗ”, м.Пологи, Запорізької обл.;
„Флоар’я Соалеруй”, м. Бєльц, Молдова.
Галузь застосування - перекачування нафтопродуктів:
ЗАТ „Укрнафта” („Шебелинський ГПЗ”, „Качановський ГПЗ”, „Гнеденцівський ГПЗ”);
ЗАТ „МИС”, м. Кременчук;
ЗАТ „Лукойлнафтохим”, м. Калуш.
Аналіз специфіки запитів виділених груп споживачів дозволяє трактувати їх як
ніші ринку, оскільки запити, навіть стосовно однієї і тієї ж модифікації
насосу, істотно різняться. Ця різниця полягає у комплектації агрегату (з муфтою
чи без неї, з електродвигуном чи без, горизонтальної чи вертикальної стойки і
т.д.), вимогах до сервісного обслуговування.
Очікувані економічні показники є цілком прийнятними, зокрема очікувана
рентабельність, відповідно для модифікацій насосів АНГМ 5-50, АНГМ 12,5-50,
становить 11% та 13%.
Згідно рекомендацій п. 3.2 та запропонованої автором схеми вибору стратегій
розвитку, що представлена на рис. 3.12, було обрано стратегію концентрації
зусиль, оскільки розробка ніш знаходиться на початковій стадії. Цю стратегію
доцільно застосовувати для обох модифікацій насосів, які розвивають
асортиментну лінію одноступеневих відцентрових насосів, витягуючи її вниз – у
бік більш дешевих малогабаритних насосів. Однак, ця стратегія лише початку
розробки ніші ринку. Подальший розвиток подій може йти кількома шляхами, що
потрібно ураховувати.
Враховуючи це, автором виконано прогноз розвитку подій на ринку і
запропоновано варіанти стратегій при виведенні нової модифікації насосів на
ринок.
Вибрана на початку розробки ніші стратегія концентрації зусиль у подальшому
може потребувати перегляду. Можливі варіанти трансформації стратегій реалізації
потенціалу інноваційного розвитку ТОВ „Технолог” наведено на рис. 3.13.

Рисунок 3.12 Схема вибору стратегій розвитку
Наведені варіанти стратегій можна застосовувати для кожної з ніш ринку (їх
перелік див. вище).
Подальший аналіз показує, що імовірність переходу до стратегії елімінації
(стратегії 3) є невеликою, оскільки виділені ніші ринку з погляду провідних
виробників насосної продукції є непривабливими – витрати на їх освоєння не
компенсуються отриманим прибутком. Однак, таку можливість не слід ігнорувати.
Виходячи з цих міркувань, необхідно постійно проводити пошуки нових
перспективних ніш ринку.
Рисунок 3.13 Дерево розвитку стратегій
Значно вагоміші загрози становить поява конкурентів-послідовників, якими є
аналогічні малі підприємства, як виробники так і посередники. Відповідно досить
високою є імовірність