Ви є тут

Моделювання військово-професійної діяльності фахівців інформаційно-пропагандистського забезпечення у навчальному процесі вищого військового навчального закладу

Автор: 
Серветник Руслан Миколайович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
0406U004400
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ТЕОРЕТИЧНІ Й МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ МОДЕЛЮВАННЯ
ВІЙСЬКОВО-ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ ІНФОРМАЦІЙНО-ПРОПАГАНДИСТСЬКОГО
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩОГО ВІЙСЬКОВОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
У першому розділі були визначені принципові положення щодо моделювання
військово-професійної діяльності фахівців ІПЗ у навчальному процесі ВВНЗ, що
дозволяє перейти їм у своїй діяльності від інтуїтивного рішення завдань до
логічно виваженого; переведення їх уваги від зовнішнього фактора “що робити”,
на внутрішній – “як це зробити”, це допоможе відійти від “замкненого на
індивідуальність інтуїтивного рішення виховних завдань” [220, с. 573-574].
Крім того, необхідність розв’язання проблеми моделювання майбутньої професійної
діяльності фахівців ІПЗ у навчальному процесі НАОУ зумовлена такими потребами:
необхідністю формування у них основних видів компетентностей здійснювати
“військово-соціальний менеджмент” [168], які формуються у ВВНЗ;
потребою утвердження нового продукту навчального процесу НАОУ – творчої
особистості фахівця ІПЗ, яка здатна до самовизначення, самоорганізації,
самореалізації та самоактуалізації в умовах військово-професійної діяльності;
необхідністю гуманізації, демократизації й соціального розвитку військового
середовища;
потребою протидіяти негативному інформаційному впливові на особовий склад і
населення країни, що багато в чому визначає результати збройної боротьби;
потребою забезпечення гнучкості у підходах фахівців ІПЗ до розв’язання завдань
інформаційного забезпечення повсякденної діяльності та бойового застосування
військ (сил);
необхідністю впровадження сучасних інформаційних технологій і методик виховання
військовослужбовців, підвищення рівня свідомого виконання ними військового
обов’язку.
У другому розділі нами були визначені цілі, завдання, зміст і принципи
моделювання військово-професійної діяльності майбутніх фахівців ІПЗ під час
навчання спеціальності “Інформаційно-пропагандистське забезпечення військ
(сил)” і на цій основі розроблено методику моделювання військово-професійної
діяльності.
2.1. Моделювання військово-професійної діяльності фахівців
інформаційно-пропагандистського забезпечення у навчальному процесі вищого
військового навчального закладу: визначення, сутність, зміст
Відповідно до Закону України “Про вищу освіту” від 17 січня 2002 року,
підготовка фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня “магістр” здійснюється за
одним із функціональних напрямів діяльності: науково-дослідним (творчим),
науково-педагогічним і управлінським [100, с. 3-43]. Підготовку магістрів ВСУ –
фахівців ІПЗ – здійснюється на факультеті підготовки фахівців з гуманітарних
питань Національної академії оборони україни.
Згідно з Концепцією гуманітарного і соціального розвитку у Збройних Силах
України [144], магістри військово-соціального управління (ВСУ) мають
відігравати вирішальну роль у створенні гуманного виховного соціального
середовища у військових частинах (з’єднаннях) та реалізовувати справжні ідеали
українського народу у своїй професійній діяльності.
Проведення гуманітарної політики у військовій сфері, цілеспрямована діяльність
органів військового управління щодо “забезпечення навчання, виховання,
психологічної підготовки військовослужбовців і працівників, їх духовного,
культурного та фізичного розвитку, реалізації конституційних прав і свобод”
[144] є основним положенням реалізації цієї Концепції. Зростання ролі людського
фактора у військово-професійній діяльності вимагає від офіцерів ІПЗ не тільки
професійної компетентності, але й ґрунтовної гуманітарної підготовленості та,
перш за все, наявності психолого-педагогічних знань, високої духовності,
загальної культури, усвідомлення життєвих цінностей та ідеалів, тобто
аутопсихологічної та суб’єктної компетентності.
Особа, яка здобула освітньо-кваліфікаційний рівень “магістр”, повинна мати
глибокі знання з обраної спеціальності, вміння інноваційного характеру, творчі
професійні навички та вміння у відповідній галузі; набути певний досвід
використання одержаних знань і вміти продукувати (створювати) елементи нових
знань для вирішення завдань у сфері своєї професійної діяльності.
Фахівець інформаційно-пропагандистського забезпечення (магістр ВСУ) – це творча
особистість офіцера, що на підставі отриманої базової (“бакалавр”) і повної
вищої освіти (“магістр”), а також практичного досвіду професійної діяльності у
сфері ІПЗ на відповідних посадах тактичного рівня використовує поглиблені
спеціальні ЗНУ в сфері інформаційно-пропагандистської діяльності, має первинний
досвід їх застосування та здатний продукувати нові знання для вирішення
проблемних професійних завдань у галузі ВСУ оперативно-тактичного рівня.
Структуру підготовки майбутнього магістра ВСУ – фахівця ІПЗ – під час навчання
у НАОУ ми відобразили схематично у додатку Г.1.
Діяльність фахівців ІПЗ складається із різноманітних дій і операцій з порівняно
незначною частотою повторення, що ускладнює набуття відповідних алгоритмічних
практичних навичок і вмінь, потребує для їх підготовки набагато більше часу,
ніж це необхідно для інших професій і спеціальностей. Бути пропагандистом і
педагогом означає володіти двома професіями, це – “професія у професії”, яка
здійснюється у гуманітарній сфері ЗСУ.
Процес моделювання військово-професійної діяльності фахівців ІПЗ у НАОУ
здійснюється під час навчального процесу. Одним із важливих наукових і
практичних завдань є створення ефективної системи їх підготовки, яка включає
формування сукупності “спеціальних ЗНУ, якостей, професійного досвіду та норм
поведінки, що забезпечує можливість успішної діяльності за