Ви є тут

Організаційне управління якістю в проектах щодо надання транспортних послуг

Автор: 
Ігнатенко Дмитро Олександрович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
0407U001557
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЙНОГО УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ПРОЕКТАХ ЩОДО НАДАННЯ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ
2.1. Засади управління проектами, як основа підвищення якості надання транспортних послуг
Недостатня динаміка розвитку системного процесно-орієнтованого підходу до організаційного управління якістю в проектах з надання транспортних послуг ставить серйозні проблеми в сфері менеджменту [17,27,83]. Засновані на традиційному розділенні функцій системи управління в сфері транспорту відверто не встигають за споживацькими вимогами щодо транспортних послуг, які в епоху глобалізації міняються із справді запаморочливою швидкістю [38].
Відповіддю на цей виклик можуть стати концепції управління процесами і реінжинірингу бізнес-процесів (РБП) [131]. Обидві концепції найбільш точно відображають масштабні зміни, які відбуваються в даний час в бізнес-середовищі, і характеризують собою стійку тенденцію до переходу від ієрархічних структур управління до більш гнучкого процесного підходу в менеджменті.
Управління проектами з пріоритетом щодо якісних характеристик в проектах щодо надання транспортних послуг, як ефективний метод управління змінами, звичайно більш широко застосовується в крупних підприємствах [138,140]. Малі і середні підприємства, до яких відносяться транспортні підприємства з числом працюючих від 50 до 200 осіб, як правило, не можуть собі дозволити постійно тримати в штаті фахівців, здатних провести необхідні зміни в менеджменті. Керівництво подібних підприємств, з різних причин, не має в своєму розпорядженні достатніх знань і досвіду в сфері управління проектами і не має адекватного уявлення про можливості такого роду процесної модернізації. Втім і великі підприємства часто страждають відсутністю ідей, здатних в рамках однієї організаційної структури об'єднати процесний підхід до управління з розвитком системи менеджменту на основі принципів управління проектами [110].
З використанням підходів, викладених в [186] пропонується новий погляд на використовування процесно-орієнтованих систем управління на невеликих транспортних підприємствах, де стоїть завдання в максимально стислі терміни застосувати інструменти організаційного управління якістю в проектах щодо надання транспортних послуг для розвитку бізнес-процесів стає особливо актуальним. При цьому доцільно скористатися тими перевагами, які можна отримати завдяки знанням, кваліфікації і навичкам персоналу.
Перший такий напрям полягає в переході від управління функціями до управління бізнес-процесами на транспортному підприємстві.
Перехід до процесно-орієнтованого менеджменту не обмежується лише змінами в організаційній структурі підприємства [75]. На жаль, це завдання не можна вирішити, склавши новий штатний розклад і призначивши на нові посади відповідних людей. Процесний підхід - це, перш за все, зміна в мисленні, пов'язана з переходом від орієнтації на окремі функціональні завдання до побудови всього менеджменту на основі управління процесами. Сьогодні концепція реінжинірингу бізнес-процесів має багато прихильників. Проте суперечки з приводу того, що криється під цим поняттям, не стихають. Зупинимось на тому, що необхідно розуміти під цим інструментом, як можна виміряти його результативність і ефективність, як він може працювати на поліпшення системи організаційного управління якістю в проектах щодо надання транспортних послуг в підприємстві.
Змістовні відповіді на ці питання є першочерговим завданням наукового підходу, щоб понизити частку помилок і невдач в проектах реінжинірингу.
Концепція реінжинірингу бізнес-процесів має багато різних трактувань [131]. Сфери її застосування настільки різноманітні і несхожі одна на одну, що навіть серед фахівців в цій області менеджменту дотепер немає загальної точки зору. З корпоративної точки зору, реінжиніринг безумовно є масштабним переглядом діяльності, заснованим на модернізації всіх робочих процесів і використовуванні новітніх інформаційних технологій [115]. Засоби масової інформації частіше за все вбачають в такій перебудові завуальований спосіб провести масові скорочення робочих місць - "вимушену міру, на яку йде адміністрація ради збереження бізнесу" [90, C.276].
Якщо розбіжності в області термінології і сфери вживання концепції реінжинірингу бізнес-процесів звичайно вдається подолати, то з підприємствами, що пропонують транспортні послуги на цьому ринку, справа йтиме в іншому аспекті. Майже кожний консультант намагається просувати на ринок власні ноу-хау, які, на його думку, вигідно відрізняються від пропозицій конкурентів. В результаті методика і інструменти міняються від проекту до проекту і від однієї консалтингової фірми до іншої. Відсутність одноманітності і затверджених стандартів дотепер є серйозною проблемою в побудові надійної і взаємоузгодженої теорії реінжинірингу бізнес-процесів.
Зупинимось більш детально на основних завданнях організаційного управління якістю в проектах щодо надання транспортних послуг на малих і середніх транспортних підприємствах, з використанням результатів досліджень за [89].
Управління проектами на малих транспортних підприємствах - система заходів, направлених на вирішення певних завдань, що ретельно спланована і організована (наприклад, організація регулярних, нерегулярних та маятникових перевезень, формування системи міжнародних автобусних маршрутів та інше).
Організаційне управління якістю в будь-яких проектах щодо надання транспортних послуг припускає розробку плану проекту з обов'язковим визначенням цілей і описом способів досягнення цих цілей. Іншими словами, розробник проекту повинен наперед вирішити, як, в які терміни і із залученням яких фінансових, людських і інших ресурсів досягти цілей проекту. Це означає, що разом з планом йому потрібно створити систему заходів, що забезпечують контроль за його виконанням. В ході здійснення проекту важливо не "вибиватися" з графіка на ділянках робіт, що лежать на "критичному шляху" і зв'язують самі проблемні ланки плану, від яких з