Ви є тут

Структурно - параметричний аналіз і синтез системи експлуатації пер-спективних радіоелектронних засобів аеронавігаційного обслуговування.

Автор: 
Мелкумян Вальтер Гайкович
Тип роботи: 
Дис. докт. наук
Рік: 
2003
Артикул:
0503U000158
129 грн
Додати в кошик

Вміст

розділ 2), провадяться інтенсивні
роботи з оновлення нормативної бази галузі.
Створюється звід авіаційних правил України (АПУ), який охоплює всі сфери
діяльності цивільної авіації країни.
Розробці розділів АПУ, які регламентують різні аспекти експлуатації РЕЗ АНО
повітряного руху України присвячений ряд науково-дослідних робіт (НДР), які
провадяться фахівцями Національного авіаційного університету за участю автора
дисертації
При виконанні НДР науково обґрунтовуються концептуальні питання розробки
нормативної документації (НД) цивільної авіації, які відображають міжнародний
досвід у цій галузі, а також особливості функціонування авіаційно-транспортної
системи України за умови забезпечення суверенності над її повітряним простором,
перетворення та реформування економічних відносин як в країні, так і в межах
установлення міжнародних зв'язків.
На початку 2001 року за участю автора цієї роботи розроблена та впроваджена
Концепція розвитку нормативної бази радіотехнічного забезпечення цивільної
авіації України (далі Концепція), реалізація якої призведе до упорядкування
нормативної бази системи технічного забезпечення аеронавігації, спрямованого на
підвищення ефективності державного регулювання галуззю.
Концепція. передбачає оновлення структури та змісту чинної нормативної бази АНО
у межах правового поля України й гармонізацію її з нормами міжнародного
авіаційного права.
Розглянемо основні принципи оновлення нормативної бази системи експлуатації
радіоелектронних РЕЗ аеронавігаційного обслуговування повітряного руху України
та питання нормативно-правового регулювання діяльності системи технічного
забезпечення аеронавігації. які застосовані при розробки Концепції.
Завданням нормативно-правових актів, що складають основу оновленої нормативної
бази системи АНО, є здійснення державного регулювання діяльності цієї системи.
Нормативно-правові акти цього рівня складають основу нормативно-правової бази
системи експлуатації РЕЗ АНО цивільної авіації України.
Оновлена нормативна база системи експлуатації РЕЗ АНО повинна розроблятися з
рахуванням:
суверенітету України над її повітряним простором;
державного регулювання діяльності цивільної авіації України;
гармонізації нормативно-правових актів України з міжнародними
нормативно-правовими актами ЄС;
ефективного використання повітряного простору України та міжнародного
повітряного простору, який перебуває під відповідальністю України;
убезпеченості, регулярності й ефективності повітряного руху України.
Для оновлення нормативної бази системи експлуатації РЕЗ АНО необхідно вирішити
такі основні завдання:
визначення оптимальної структури нормативної бази та переліку
нормативно-правових актів державного регулювання системи експлуатації РЕЗ АНО;
розроблення та реалізація програми організаційного і фінансового забезпечення
створення нормативно-правових актів, які регулюють якість і ефективність
функціонування системи експлуатації РЕЗ АНО.
Удосконалення нормативної бази регулювання технічного забезпечення системи АНО
цивільної авіації повінню проводитися з рахуванням наступних вимог.
Структура нормативно-правової бази повинна мати прозорість і логічність
побудови, достатність рівнів нормативних актів для регулювання системи
експлуатації РЕЗ АНО. Зміст нормативних актів має бути адекватним за
призначенням, функціонально повним, несуперечливим і раціональним за обсягом з
викладенням державною мовою. Нормативно-правові акти, що складають основу
оновленої нормативної бази, повинні здійснювати державне регулювання системи
системи експлуатації РЕЗ АНО передбачено ряд ієрархічних рівнів
нормативно-правових документів (рис. 6.7)

На верхньому ієрархічному рівні знаходяться органи законодавчої й виконавчої
влади України та Державний комітет по стандартизації.
Нормативно-правові акти цього рівня складають основу нормативно-правової бази
цивільної авіації України.
На другому ієрархічному рівні розташовуються міжнародні організації цивільної
авіації, членом яких є Україна, або має з ними договірні стосунки.
Документи цих організацій носять як обов’язковий, так і рекомендаційний
характер.
До цього ієрархічного рівня можна віднести міжнародні організації
стандартизації (ISO, IEC та ін.), документи яких прийняті Україною.
Нормативна база системи експлуатації РЕЗ АНО має бути адаптована з вимогами
відповідних документів міжнародних організацій, членом яких є Україна.
Під поняттям адаптація нормативно-правової бази цивільної авіації України до
відповідних стандартів Європейського Союзу розуміється сукупність
взаємопов'язаних організаційних, правових, соціально-економічних,
науково-технічних процесів та заходів, спрямованих на зближення
нормативно-правової бази цивільної авіації України з відповідною європейською
системою права цивільної авіації.
При цьому європейська система права цивільної авіації включає в себе
законодавчі та нормативно-правові акти ІСАО, Європейської Конференції цивільної
авіації , Об'єднаного західноєвропейського авіаційного повноважного органу
(JАА), Європейської організації із забезпечення безпеки аеронавігації
(Євроконтроль), Міждержавного авіаційного комітету (МАК) та країн-членів цих
міжнародних авіаційних організацій.
Удосконалення нормативної бази системи експлуатації РЕЗ АНО спрямоване на
підвищення ефективності діяльності цивільної авіації та передбачає створення
нормативно-правових актів, які регулюють радіотехнічне забезпечення цивільної
авіації сучасними засобами АНО та діяльність інфраструктури з експлуатаційного
забезпечення РЕЗ АНО.
Завданням нормати