Ви є тут

Формування стратегії економічного розвитку пасажирського терміналу аеропорту

Автор: 
Паламарчук Юлія Анатоліївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
0408U000298
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
Тенденції розвитку цивільної авіації та аеропортових комплексів України і світу
2.1. Зарубіжний досвід з управління розвитком аеропортів
В економічно розвинених країнах світу цивільна авіація є потужною і прибутковою
галуззю, обсяги перевезень в 2000 році склали 1,8 млрд. пасажирів, 29,0 млн.
тон вантажів, число вильотів повітряних суден регулярних рейсів перевищило 18
млн. Загальний пасажирообіг цивільної авіації світу склав 3232 млрд. пас./км,
кожний третій житель світу щорічно стає пасажиром цивільної авіації.
Середньорічний темп росту авіапасажирських перевезень зараз складає 5%, а в
деяких регіонах світу – 10-12%. У всьому світі до 01.01.2001 року
експлуатувалося 15470 повітряних суден злітної маси більше 9000 кг.
За 20 років (1980-2000 роки) продуктивність праці одного члена екіпажу зросла з
1110 до 2250 ткм/чол. [1].
Основна частка авіатранспортних відправлень пасажирів, вантажів і пошти
припадає на 25 найбільших аеропортів, а 100 аеропортів світу виконують майже
95% всіх відправлень. Тільки 18 аеропортів США в 1996 році відправили 601,7
млн. пасажирів, або майже 40% від загального обсягу відправлень світу.
Найбільші аеропорти США Чикаго (О’Хара) і Атланта щорічно відправляють більше
70 млн. пасажирів, в основному в місцевому сполученні і тільки 9-10% у
міжнародному. В 2002 році пасажирообіг в 25 найбільших аеропортах склав у
цілому 1022 млн. пасажирів, що свідчить про нульове зростання порівняно з 2001
роком. В 2003 році пасажирообіг 25 найбільших аеропортів світу склав 1026 млн.
пасажирів, що свідчить про збільшення на 1,4% обсягів перевезень порівняно з
2002 роком (табл. 2.1) [94 – 96]. Це складає приблизно 29% всіх світових
(регулярних та нерегулярних) пасажирських перевезень, або в середньому біля 112
тис. пасажирів на кожен аеропорт щоденно. З 25 перших аеропортів 16 знаходяться
в США. Порівняно з 2002 роком на частку Сан-Франциско припав найбільший
відносний спад – 6,4%, тоді як найбільше зростання обсягу перевезень було в
Римі-Фіумічіно (7,4%).
Існують значні розбіжності в пасажирообігу і кількості операцій, виконаних у
кожному аеропорту. Наприклад, аеропорт Лондон-Хітроу займає третє місце за
кількістю обслугованих пасажирів, а за кількістю операцій повітряних суден лише
12 місце, Токіо-Ханеда – 4 місце за пасажирообігом і 33 за кількістю операцій,
Лондон-Гатвік займає 19 місце за обсягом перевезених пасажирів і 43 місце за
кількістю операцій, Бангкок – 22 місце за перевезенням пасажирів і 53 місце за
кількістю операцій. Ці дані свідчать, що перевезення пасажирів до цих
аеропортів здійснюються в основному широкофюзеляжними повітряними суднами.
Кілька аеропортів США, які не увійшли в перші 25 за кількістю обслугованих
пасажирів і тому не занесені до табл. 2.1, належать до числа перших 25
аеропортів за кількістю операцій (Цинциннаті (9), Філадельфія (4), Шарлотт
(16), Ла Гардія (21), Сіетл/Такома (22), Мемфіс (23) і Бостон (24)).
Крім того, до табл. 2.1 внесено дані за 1993 рік, щоб простежити довгострокові
тенденції зміни обсягів руху через аеропорти. Відзначаються істотні відмінності
в темпах зростання окремих аеропортів. За період з 1994 по 2003 рік кількість
пасажирів, яких було обслуговано в цих аеропортах, збільшувалася в середньому
на 2,7% за рік, а кількість відповідних операцій повітряних суден збільшилась
на 1,4%, що свідчить про тенденцію до збільшення кількості великих повітряних
суден.
Спостерігалися також істотні відмінності в темпах зростання обсягів руху між
окремими аеропортами. У табл. 2.2 наводиться перелік 25 найбільших аеропортів
світу в залежності від кількості обслугованих міжнародних пасажирів. Цей
перелік помітно відрізняється від першого, наведеного в таблиці 2.1, тим, що
лише три з цих 25 аеропортів знаходяться в США.
Таблиця 2.1
Загальний обсяг перевезень, що здійснюється 25 першими аеропортами світу

Аеропорт (місце вказано за загальною кількістю перевезених пасажирів)
Відправлені та прибулі пасажири
Операції повітряних суден
2003
(тис.)
2002
(тис.)
Зміна
2003/
1994
(%)
Середньоріч
на
зміна
2002/
1993
(%)
2003
(тис.)
2002
(тис.)
Зміна
2003/
1994
(%)
Сере-дньо-річна
зміна
2003/
1994
(%)
Атланта (2)
78786
76611
2,8
4,4
898,5
871,6
3,1
3,0
Чикаго (1)
69509
66123
5,1
0,5
916,5
892,5
2,7
1,4
Лондон-Хітроу (12)
63208
63035
0,3
2,3
457,1
460,3
-0,7
1,2
Токіо-Ханеда (33)
63143
61054
3,4
4,6
285,9
279,2
2,4
4,4
Лос-Анджелес (4)
54970
56224
-2,2
0,8
604,6
626,8
-3,5
-0,5
Даллас/Форт-
Уерт (3)
53242
52829
0,8
0,1
758,7
752,8
0,8
-0,9
Франкфурт (13)
48115
48174
-0,,1
3,8
450,8
450,3
0,1
2,9
Париж-Шарль
де Голль (5)
48057
48250
-0,4
6,0
506,6
501,5
1,0
5,3
Амстердам (17)
39809
40588
-1,9
6,2
393,0
401,4
-2,1
4,1
10
Денвер (6)
37505
35651
5,2
1,4
497,7
495,8
0,4
0,0
11
Фенікс (8)
37412
35547
5,2
4,3
484,6
489,4
-1,0
2,6
12
Лас- Вегас (15)
36266
35009
3,6
3,4
406,7
404,6
0,5
1,8
13
Мадрид (20)
35359
33677
5,0
7,6
379,3
363,7
4,3
7,7
14
Х’юстон (11)
34151
33905
0,7
4,8
458,4
438,6
4,5
4,1
15
Міннеаполіс (10)
33196
32628
1,7
3,6
472,9
460,8
2,6
1,8
16
Детройт (7)
32665
32478
0,6
2,2
486,5
472,4
3,0
1,7
17
Нью-Йорк-Кеннеді (36)
32570
30800
5,7
1,4
272,0
277,3
-1,9
-2,0
18
Нью-Йорк-Ньюарк (18)
30478
30442
0,1
0,9
391,7
390,3
0,4
-0,7
19
Лондон-Гатвік (43)
29893
25518
1,3
4,0
234,5
233,6
0,4
2,9
20
Майамі (19)
29596
30060
-1,5
-0,2
380,8
391,0
-2,6
-2,5
21
Сан-Франциско (28)
28784
30751
-6,4
-1,8
315,2
331,9
-5,0
-2,5
22
Бангкок (53)
28637
30485
-6,1
4,8
198,2
198,0
0,1
3,9
23
Орландо (35)