Ви є тут

Стратегії маркетингу підприємства на ринку металопластикових віконних систем.

Автор: 
Губерник Аркадій Олексійович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
0408U000372
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕРЕДУМОВ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЙ МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ
МЕТАЛОПЛАСТИКОВИХ ВІКОННИХ СИСТЕМ
2.1. Статистичний аналіз залежностей характеристик ринку металопластикових
віконних систем від динаміки основних макроекономічних показників
Розвиток ринку металопластикових віконних систем, як складова частина сучасного
українського ринку, знаходиться під суттєвим впливом розвитку економіки країни
в цілому. Насамперед він залежить від динаміки таких важливих макроекономічних
показників, як ВВП, обсяги інвестицій в основний капітал житлового будівництва,
розмір підрядних робіт будівельних підприємств, величина середньодушового
доходу населення Україні тощо. Проаналізуємо вказані залежності та
взаємозв’язки за допомогою методів кореляційно-регресійного аналізу
[126,134-136].
В табл.2.1 наведені рівні рядів динаміки, що відбивають варіацію у часі обсягів
продаж ПВХ-профілю та вказаних макроекономічних показників України за 1996-2005
роки [117].
Таблиця 2.1
Динаміка місткості ринку металопластикових віконних систем
та макроекономічних показників України
Роки
Обсяги продаж ПВХ-профілю
ВВП,
млн. грн.
Інвестиції в основний капітал житлового будівництва,
млн.грн.
Обсяг підрядних
робіт, млн.грн.
Чинник
часу
тис. кг
млн. од.
1996
1703
0,102
81519
2443
6383
1997
1991
0,119
93365
2271
5896
1998
2631
0,1547
102593
2288
6442
1999
3508
0,206
130442
2173
7083
2000
5633
0,331
170070
2302
8429
2001
8994
0,4985
204190
2325
10122
2002
14391
0,773
225810
2594
10041
2003
23744
1,2368
264165
2813
13300
2004
37991
1,9789
345113
8762
15588
2005
53187
2,7705
424741
12017
14559
10
Аналіз даних табл.2.1 показує, що за період 1996-2005 років обсяг продаж
металопластикових віконних систем збільшився на 22041 тис.кг (на 1,1348 млн.
од.) або у 13,9 рази. Середньорічний приріст обсягів продажів ПВХ-профілю за ці
роки складав 3148,714 тис.кг (162,114 тис.од.) або 45,7%. Тобто розвиток
місткості ринку металопластикових віконних систем в Україні відбувався в
останні роки досить бурхливо та динамічно.
За даними табл.2.1 у редакторі Excel була побудована матриця коефіцієнтів
парної кореляції між усіма економічними показниками, що досліджуються
(табл.2.2).
Таблиця 2.2
Кореляційна матриця
Стовпчик 1
Стовпчик 2
Стовпчик 3
Стовпчик 4
Стовпчик 5
Стовпчик 6
Стовпчик 1
Стовпчик 2
0,9996642
Стовпчик 3
0,9317262
0,9405433
Стовпчик 4
0,8847174
0,8773661
0,7060324
Стовпчик 5
0,9657281
0,9699586
0,9706597
0,794076
Стовпчик 6
0,8942844
0,9045031
0,9856254
0,620018
0,932059
Значення коефіцієнтів парної кореляції першого стовпчика табл.2.2 вказують на
те, що між показниками динаміки обсягів продаж ПВХ-профілю, виражених у різних
одиницях виміру (у тис.кг і у млн.од), майже функціональний зв’язок , що
зрозуміло, оскільки це одна і та ж результативна ознака, виражена у різних
одиницях виміру.
Дані третього рядка кореляційної матриці свідчать про дуже тісну залежність цих
показників від обсягу ВВП України ( Саме динаміка ВВП значною мірою визначає
місткість ринку металопластикових віконних систем в Україні.
Коефіцієнти кореляції між обсягами інвестицій в основний капітал житлового
будівництва та обсягами продаж ПВХ-профілю представлені в четвертому рядку
табл.2.2 ; Їх розмір свідчить про досить тісний зв’язок між ознаками, що
вивчаються.
І, наразі, залежність місткості ринку металопластикових віконних систем від
обсягу підрядних робіт будівельних підприємств та часу ; характеризуються
даними п’ятого та шостого рядків кореляційної матриці. Їх величина вказує на
дуже тісний зв’язок між обсягами продаж ПВХ-профілю й об’ємом підрядних робіт
будівельних підприємств та фактором часу.
Аналіз другого стовпчика табл.2.2 свідчить про те, що саме обсяг продаж
ПВХ-профілю, виражений у млн.од., доцільно розглядати як результативну ознаку і
саме вона найбільш залежить від об’єму підрядних робіт будівельних підприємств
і розміру ВВП.
За вказаною підставою був проведений множинний кореляційно-регресійний аналіз
(КРА) залежності обсягів продаж ПВХ-профілю, виражених у млн.од. (), від
величини ВВП, млн.грн. , інвестицій в основний капітал житлового будівництва,
млн.грн. , об’єма підрядних робіт будівельних підприємств, млн.грн. , часу . В
результаті дослідження різноманітних варіантів сполучення чинників у
регресійних моделях та їх статистичного аналізу було вибрано два найкращих
побудованих рівняння (додатки 1, 2).
Перша регресійна модель описує залежність від факторів , :
, (2.1)
де - розрахункове за рівнянням регресії значення обсягу продаж ПВХ-профілю,
млн.од.
Економіко-статистичне дослідження моделі (2.1) показало, що знаки його
коефіцієнтів при , повністю відповідають змістовним уявам про напрямок
залежності між змінними, які вивчаються. Оскільки вільний член рівняння не має
економічного тлумачення (значення не входить до області визначення обсягу
інвестицій в основний капітал житлового будівництва та об’єма підрядних робіт
будівельних підприємств), то знак не має сенсу розглядати.
Коефіцієнти множинної кореляції та детермінації вказують на наявність дуже
тісної залежності між економічними показниками, що моделюються, а також на те,
що понад 97% варіації місткості ринку металопластикових віконних систем в
Україні пояснюється зміною чинників ,. Тобто рівняння (2.1) досить точно описує
залежність, що вивчається.
Модель (2.1) статистично надійна за -критерієм: імовірність помилки першого
роду (відхилити нульову гіпотезу : коли насправді