Ви є тут

Організація управління партнерськими відносинами підприємств в логістичних ланцюгах авіаційних перевезень

Автор: 
Ільєнко Оксана Вікторівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
0408U004417
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ ПАРТНЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АВІАПІДПРИЄМСТВ В ЛОГІСТИЧНИХ
ЛАНЦЮГАХ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
2.1 Аналіз динаміки інтеграційних процесів авіаційного ринку перевезень
Сучасний етап розвитку світової економіки характеризується перш за все
зростанням темпів зміни тенденцій глобалізації світового господарства. Основу
глобалізації становить зростання взаємозалежності національних економік і все
тісніша їх інтеграція, яка стосується не тільки рівня міждержавних відносин,
але й галузевих рівнів економіки. Зростаючі темпи глобалізації і загострення
конкуренції на початку століття зумовили посилений пошук шляхів при
впровадження стратегій інтеграції, диверсифікації та концентрації виробництва.
Оскільки зростаючі темпи розвитку світової економіки та її логістизації
підвищують значення одного з найважливіших економічних законів – закону
економії часу, в реальному житті зростає роль прискорення транспортних
процесів, в результаті чого в єдиній світовій транспортній системі все більше
уваги приділяється авіаційному транспорту. Основними конкурентними перевагами
цивільної авіації в порівнянні з іншими видами транспорту є:
- висока швидкість доставки пасажирів, пошти і вантажу;
- значна економія часу пасажирів, що скористувалися авіаційним транспортом;
- велика безпосадочна дальність польотів, забезпечення перевезення без
перевантаження (перевалки) вантажу;
- в ряді випадків авіаційний транспорт є практично єдиний транспортом доставки
пасажирів і вантажу у важкодоступні райони;
- найкоротші відстані повітряних маршрутів в порівнянні з маршрутами на інших
видах транспорту.
Управління конкурентоспроможністю будь–якої організаційно–економічної системи,
як діючого суб’єкта глобального ринку – це процес впливу на систему з метою
переходу її в новий стан, на основі властивих цій системі об’єктивних законів
[53, 120, стор.80-83]. Для вітчизняних підприємств авіатранспорту, що працюють
в суворих умовах конкуренції з іноземними авіаперевізниками, головною метою
управління є забезпечення зростання ефективності і рентабельності виробництва
на основі досягнень науково-технічного процесу, використання всього найкращого,
що є в авіаційному бізнесі найзначніших авіакомпаній світу.
Аналіз досвіду різних країн щодо їх участі в світових інтеграційних процесах
свідчить про складність цього шляху і необхідність врахування багатьох факторів
зовнішнього середовища міжнародного співробітництва та власних можливостей і
амбіцій. В дисертаційній роботі нами визначені основні критичні фактори
глобалізації автотранспортного ринку, які необхідно враховувати українським
авіакомпаніям при встановленні партнерських відносин з іншими авіакомпаніями
світу.
Між підприємствами і організаціями України, як в основному логістичному ланцюгу
авіапідприємств (авіакомпаній, аеропортів), так і в потоці супроводжуючого
сервісу - послуг з технічного та наземного обслуговування (хендлінг),
авіаційних та неавіаційних комунально-побутових послуг (кетерінг, інженерні
мережі та інші), виникає проблема визначення єдиної системи критеріїв
ефективності інтегрованих зусиль всіх учасників логістичної ланки
авіаперевезень. Узагальнена характеристика та групування цих факторів
представлено на рис.2.1.
Розглянемо більш детально вплив вказаних чинників.
Загальновідомий багатокритеріальний комплекс логістичних критеріїв 7R, що
передбачає надання необхідних послуг очікуваної якості, в потрібній замовнику
кількості, у заданому місці та у встановлений час, з мінімальними загальними
витратами інтегрованого ланцюга поставок, встановлює чіткі вимоги до системи
управління потоком. У виробничій діяльності авіатранспортної галузі це
призводить до формування системи партнерських відносин всіх учасників
авіатранспортного процесу.

Рис.2.1 Критичні для українських АК фактори інтеграції у світову систему
повітряного транспорту
Основною формою такої взаємодії, як правило, є створення відповідних договірних
відносин та мереж регіонального і трансконтинентального типу у вигляді
об’єднаних альянсів і асоціацій. Для Європи, такою формою взаємодії є
уніфікована програма „Єдине європейське небо”, що вирішує проблеми управління
повітряними перевезеннями в одній з найактивніших у діловому відношенні частин
світу [95, c.160].
Причини, які обумовили необхідність створення глобальної системи європейського
управління повітряними перевезеннями, пов’язані з погіршенням окремих
показників якості перевезень.
При все зростаючій ролі повітряного транспорту в економічному розвитку країн і
регіонів важливо належним чином враховувати ті вигоди економічного і
соціального характеру, які може запропонувати ефективна система повітряного
транспорту, що дозволить забезпечити належну оцінку майбутніх потреб в області
сфер авіаційних перевезень разом з відповідними прогнозами потреб у фінансових
і людських ресурсах, які необхідно своєчасно передбачити, запланувати та
підготувати.
Стан світової господарської кон'юнктури безпосередньо позначається на розвитку
світового повітряного транспорту. Світове господарство розвивається циклічно з
чергуванням періодів підйому, депресії, застою і криз. Крім прямого впливу на
повітряний транспорт циклічний розвиток світового господарства впливає на
обсяги світових авіаційних перевезень в результаті спаду або підйому світової
торгівлі, міжнародних туристичних і ділових зв'язків. До економічних чинників
відносяться також перманентна інфляція, що супроводжується зростанням цін і
зниженням дискреційної купівельної спроможності населення, зростання безробіття
як в промислово розвинених країнах, так і