Ви є тут

Міжнародні маркетингові дослідження в системі управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства (на прикладі металургійного комплексу України).

Автор: 
Кравченко Ірина Юріївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2002
Артикул:
0402U002292
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ СВІТОВИХ РИНКІВ ЧОРНИХ МЕТАЛІВ
Для того щоб, визначитися з основними методичними аспектами маркетингових досліджень світових ринків чорних металів, необхідно чітко уявити в якому напрямі еволюціонує сучасний міжнародний маркетинг та його складові - маркетингові дослідження. Це необхідно тому, що еволюція міжнародного маркетингу не тільки відображає еволюцію світового ринку та методів і форм діяльності на ньому, але й тому що, оволодівши цими методами, розробивши нові методи, можна активно впливати на ринок та на його суб`єкти. Розуміння глобальної сутності міжнародного маркетингу дає змогу виділити основні напрями, за якими будуть розвиватися глобальні стратегії головних його суб`єктів, що, в кінцевому рахунку, визначає кон'юнктуру ринку, основні напрями його розвитку і, як наслідок, основні напрями маркетингових досліджень.
На мій погляд, ринок і маркетинг, як свідчить практика, вимагають нових форм і методів конкурентної боротьби, яка в умовах глобалізації світової економіки, трансформувалася не в протистояння окремих підприємств на ринку, а в боротьбу між національними галузевими та міжгалузевими блоками ?96?. Тому необхідно в методичному аспекті визначити, як слід оцінювати рівень конкуренції на тому чи іншому регіональному ринку не тільки по відношенню до конкретного підприємства чи продукту, а до галузі.
Саме на цій основі, тобто оцінки рівня конкуренції та конкурентноздатності галузі і окремих підприємств, необхідно здійснювати сегментацію ринку та вибір їх оптимальної множини.
Розкриття цих проблем і є завдання другого розділу.

2.1. Особливості сучасного міжнародного маркетингу та їх вплив на маркетингові дослідження

Для того, щоб зрозуміти в межах якої маркетингової концепції необхідно сьогодні працювати на зовнішніх ринках треба з методологічних позицій оцінити еволюцію глобальних факторів, які спричиняють її появу безвідносно до продукту та країни-експортера.
Лібералізація зовнішньоекономічної діяльності в Україні створила умови для виходу на зовнішні ринки великого числа господарюючих суб'єктів, що здійснюють зовнішньоекономічні операції. Одночасно посилилася увага до міжнародного маркетингу. Розробка маркетингової стратегії фірми, що здійснює міжнародні операції, заснована передусім на знанні світогосподарського середовища і тенденцій його розвитку.
Концепція міжнародного маркетингу формувалася в період, коли в світовому господарстві домінувала, так звана, торговельно-посередницька модель взаємодії фірми з світогосподарською сферою, і яка характерна для індустріальної фази економічного розвитку. Модель, що склалася сьогодні, можна умовно назвати виробничо-інвестиційною. Відповідно зазнав якісних змін і міжнародний маркетинг. Нова якісна складність міжнародного маркетингу дозволила фахівцям говорити про висунення концепції маркетингу на більш високий рівень, появу глобального, багатонаціонального і т. п. маркетингу.
Розглянемо ключові зрушення у товарному виробництві в рамках всесвітнього господарства, які в методологічному плані додають нові міжнародні аспекти до фундаментальної формули маркетингу загалом (product, price, place, promotion) і дають відправні точки для розуміння нових принципів формування і розрахунку світових цін, побудови нових методик маркетингових досліджень і т. п. Це, передусім, зміни самої структури міжнародного розподілу праці і характеру товарного наповнення світового ринку, еволюція суб'єктів міжнародного маркетингового спілкування.
Процес інтернаціоналізації господарського життя, що стрімко розвивається під впливом широкого спектра досягнень не тільки в техніці, але і в управлінні, вивів світогосподарську сферу на якісно новий рівень, заклавши основу для технологічної єдності світового господарства.
Під впливом безперервної череди технологічних революцій міжнародний розподіл праці сьогодні здійснюється не тільки в формі загального (по галузях і сферах суспільного виробництва), але і в формі часткового (внутрішньогалузевого, предметного) і одиничного (подетального, повузлового) розподілу праці. Встановлюються глибокі і стійкі виробничо-технологічні зв'язки між фірмами різних країн по випуску кінцевої продукції машинобудування, металургійного комплексу, хімічної, електротехнічної, електронної і інших галузей.
У результаті відбувається зміщення меж обміну товарами і послугами з міжнаціонального рівня до міжфірмового, міжкорпораційного обміну. При цьому міжнародні операції включають більш широкий, ніж раніше, спектр взаємодії: торговому обміну передують і супроводять його науково-технічне, інвестиційне, виробниче співробітництво. До речі, інвестиційне співробітництво є ефективною формою просування на зовнішні ринки металургійної продукції. вважаю, що пояснювати це недоречно, так як очевидно.
Процес інтернаціоналізації виробництва і капіталу привів до того, що товарне виробництво здійснюється на базі виробниче-інвестиційних комплексів, що переступили національні кордони (транснаціональні і багатонаціональні компанії). Фірми конкурують на світовому ринку не тільки через експорт товарів і послуг, але і за допомогою капіталовкладень за кордоном. Динаміка експорту капіталу традиційно випереджає динаміку експорту товарів.
Слід відзначити, що міжнародне виробничо-інвестиційне співробітництво в контексті просування на зовнішні ринки продукції вітчизняного гірничо-металургійного комплексу має декілька аспектів. Перший - обумовлений специфікою співпраці з основними споживачами з розвинутих країн (США, Західна Європа). Задля нарощування експорту у ці країни, необхідно щоб останні інвестували якісні зрушення в українській металургії відповідно до власних потреб.
Другий - нарощування експорту до країн з відносно низьким рівнем розвитку може здійснюватися через реалізацію спільних проектів в країнах, потенціальних експортерах. Наприклад, з Китаєм, Пакистаном, Афганістаном, Балканами, Півні