Ви є тут

Управління витратами підприємств у системі логістики

Автор: 
Радецька Оксана Олексіївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2005
Артикул:
0405U000743
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
Оцінка та обґрунтування напрямків
впровадження логістики
2.1. Логістичні системи на міждержавному та національному рівнях
Логіка досліджень даного розділу побудована, виходячи із теоретичних положень,
визначених у першому розділі, і включає наступні основні блоки:
аналіз взаємодії міждержавних і логістичних структур та їх взаємозв’язків;
особливості національних логістичних систем та їх проблеми;
оцінка та аналіз досвіду розробки та створення логістичних систем на рівні
регіону;
аналіз факторів, пов’язаних із логістичними витратами на рівні конкретних
суб’єктів господарювання.
Вирішення проблем, пов’язаних зі зниженням логістичних витрат, у міждержавній
практиці здійснюється за наступними напрямками:
Розвиток власної системи розподілу.
Створення системи логістичних центрів.
Організаційні структури, які відображають міждержавну взаємодію матеріальних
потоків, можна представити на прикладі американської компанії “DHL Worldwide
Express” [37, с. 14], що забезпечує одну із найпотужніших у світі мережу щодо
експрес-доставки вантажів і яка об’єднує 635 тис. населених пунктів у 228
країнах та територіях. Вона доставляє в режимі “терміново” понад 140 млн.
відправлень на рік.
Компанія активно працює на ринку Росії та України, обслуговуючи понад 400
російських та українських міст. Зокрема, наприклад, для реалізації крупних
логістичних проектів, DHL уклала контракти з трьома найкрупнішими міжнародними
компаніями, що виготовляють товари народного споживання, з метою забезпечення
їх доставки та дистрибуції в найкрупніші міста України та Росії: Київ, Львів,
Дніпропетровськ, Харків, Санкт-Петербург, Москву, Нижній Новгород, Новосибірськ
та Владивосток. За даними агентства “Research International”, DHL виконує майже
половину загального обсягу експрес-перевезень в Україні та Росії. Таким чином,
американська компанія, що є світовим лідером, поступово завойовує український
ринок, витісняючи тим самим не лише іноземних, але й наших вітчизняних,
конкурентів.
Однією із переваг компанії “DHL Worldwide Express” є використання спеціальних
інформаційних програм, що централізуються через головний офіс у Брюсселі.
Вказані програми дають змогу автоматизувати обробку даних з одночасним доступом
у систему усіх учасників проекту в різних країнах світу. Таким чином,
інформаційна система компанії дозволяє і керівнику проекту, і замовнику, і
співробітникам логістичних центрів одночасно отримувати повну інформацію щодо
руху товарів в різних країнах. При цьому інформаційною системою охоплюються
наступні види діяльності та процеси: транспортні та складські послуги,
зберігання, інвентаризація, пакування вантажів, їх обслуговування, страхування,
обробка замовлень. Використовуючи індивідуальний підхід до кожного замовника,
логістичний проект може включати в себе не усі послуги, а лише ту їх частину,
яка необхідна для виконання вимог клієнта [37, с. 14].
Розглядаючи компанії, що є виробниками продукції, можна зупинитись на ТОВ
“Кодак”. ТОВ “Кодак” - добре відома фірма, яка має біля 100 постачальників, що
знаходяться в різних країнах світу. Номенклатура товарів, що поставляються
названою фірмою, нараховує приблизно 3000 найменувань. Працюючи на ринку
України, компанія зіткнулась з наступними проблемами:
практично повна відсутність моніторингу просування товарів після їх
відвантаження;
запізніле повідомлення про фактичне надходження товарів на склади тимчасового
зберігання, що здійснює вплив на підвищення витрат щодо складських послуг та
штрафів за перевищення строків зберігання;
втрати, пов’язані з перевантаженням продукції з проміжних складів на
центральний склад;
поставка вантажів на різні митниці призводила до необхідності переказів на
рахунки митниць коштів, не забезпечених кількістю товарів, що надійшли. При
цьому різні вимоги щодо сертифікації на різних митницях призводили до
збільшення часу на оформлення, а, отже і до зростання відповідних витрат;
тривалість одного митного оформлення складала не менше 21 доби [104, с. 23].
Вирішити вказані проблеми фірма змогла шляхом створення в столиці Фінляндії
єдиного транзитного консолідованого складу. Одночасно було прийняте рішення
щодо переходу на роботу за умовою “франко-перевізник” (FCA - free carrier),
тобто використання послуг транспортної компанії “Кодак”. В результаті
впроваджених заходів щодо оптимізації поставок вантажів тривалість поставки
скоротилась із 30-35 діб до 9 днів. Річний економічний ефект, отриманий в
результаті оптимізації поставок, був оцінений компанією у 800 тис. доларів США
[104, с. 24].
При здійсненні вибору клієнта для проведення складських операцій, фірма
використовує 51 критерій, що дає змогу оцінити якість роботи партнера. При
цьому найбільш значимими є наступні критерії:
транспортні можливості - дається оцінка рівня виконання договірних зобов’язань,
досвіду доставки небезпечних вантажів, виконання транзитних операцій, строків
поставки;
система управління та адміністрування, яка включає в себе облік основних та
додаткових показників роботи, взаємовідносини з податковими і митними органами,
наявність страхової діяльності, вимоги щодо інформації та термінів зберігання
звітних даних;
комп’ютерна система - розглядаються питання програмного забезпечення, яке
використовується, кваліфікації персоналу та можливості їх узгодження із
загальною системою;
можливості впровадження нових проектів та змін щодо раніше укладених
контрактів;
складські можливості, які відображають основні показники функціонування
складів: температурний режим у залах зберігання, системи автоматизації та
механізації, режим роботи тощо;
підхід до укладання контрактів