Ви є тут

Внурішньовиробничі аспекти формування кокнурентної стратегії підприємтсва

Автор: 
Найденко Олексій Євгенович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
0406U001462
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
АНАЛІЗ ВІДПОВІДНОСТІ ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА КОНКУРЕНТНІЙ СТРАТЕГІЇ
ПІДПРИЄМСТВА
2.1. Система факторів, що впливають на конкурентну стратегію підприємства
Вибір власної стратегії здійснюється підприємством на основі аналізу ключових
факторів, що характеризують стан підприємства, з урахуванням напрямів
діяльності, а також характеру стратегії, що реалізується.
Умовно фактори можна поділити на дві групи. До першої відносять чинники
зовнішнього середовища. До другої групи належать фактори внутрішнього
середовища. Фактори зовнішнього та внутрішнього середовища знаходяться у
постійній взаємодії та взаємозв’язку.
Внутрішнє середовище організації – це та частина загального середовища, яка
знаходиться у межах організації. Внутрішнє середовище підприємства включає в
себе всі процеси, які здійснюються всередині підприємства, структуру й
співвідношення його елементів з організаційної і з функціональної точки зору
[18].
Внутрішнє середовище є тією сферою, яка найбільш підпадає під активне
регулювання з боку підприємства, тому управління внутрішніми факторами дозволяє
ефективно впливати на рівень його конкурентоспроможності.
Аналіз ключових внутрішніх факторів має здійснюватися з урахуванням тенденцій,
що склалися в зовнішньому середовищі
Багато науковців визначили групи внутрішніх факторів, які необхідно враховувати
підприємству при виборі своєї стратегії. Зведені дані стосовно складу факторів
внутрішнього середовища наведені в табл. 2.1.
Таблиця 2.1
Фактори внутрішнього середовища (ресурси)
Номер
Назва фактору
Автори
Кількість згадувань
Х1
Фінансові
[6, 151, 18, 154, 133, 59, 144, 17, 149, 110, 79, 69, 136, 150, 83, 20, 103,
44, 127, 113, 45, 165]
22
Х2
Матеріальні
[144, 149, 110, 79, 136, 127, 113]
Х3
Трудові
[47, 64, 144, 110, 79, 147, 80, 21, 106, 45]
10
Х4
Інформаційні
[64, 18, 154, 133, 59, 149, 110, 79, 136, 103, 106, 44, 127, 113, 45]
15
Х5
Виробництво
[165, 151, 17, 69, 150, 20, 113, 45]
Х6
Кадрові
[165, 151, 18, 154, 133, 59, 17, 149, 69, 83, 103, 106, 44, 127, 113]
15
Х7
НДДКР
[6, 151, 17, 24, 28, 150, 83, 45]
Х8
Маркетинг
[6, 165, 151, 17, 69, 147, 150, 83, 20, 45]
10
Х9
Організаційна структура управління
[6, 151, 18, 154, 133, 59, 17, 24, 28, 69, 80, 150, 83, 20, 103, 44, 127, 113,
45]
19
Х10
Інтелектуальні
[136]
Х11
Технічні
[64, 18, 133, 59, 154, 144, 28, 103, 44, 127]
10
Х12
Технологічні
[47, 64, 151, 18, 154, 133, 59, 28, 80, 103, 106, 44]
12
Х13
Просторові
[18, 154, 133, 59]
Х14
Часові
[18, 154, 133, 59, 17]
Х15
Оперативна діяльність
[83]
Х16
Основний капітал
[24]
Х17
Кількість, якість продукції, що виробляється
[24, 127]
Х18
Число й розміщення виробничих і збутових підрозділів
[24, 147]
Х19
Розміщення й розмір прямих капіталовкладень
[24]
Закінчення табл. 2.1
Номер
Назва фактору
Автори
Кількість згадувань
Х20
Соціальні
[28]
Х21
Психологічні
[28]
Х22
Екологічні
[28]
Х23
Система планування
[28]
Х24
Система стимулювання
[28]
Х25
Цілі і задачі
[18, 45, 80]
Х26
Основні виробничі фонди
[147, 106]
Х27
Оборотні фонди
[147, 106]
Х28
Матеріально-технічне забезпечення
[147]
Х29
Земельні ресурси
[106]
Х30
Інноваційні
[21]
Х31
Мотивація
[21]
Х32
Комунікаційні
[47, 64, 21, 45]
Х33
Сильні та слабкі сторони компанії
[134]
Х34
Конкурентні можливості компанії
[134]
Х35
Особисті амбіції
[134]
Х36
Ділові, етичні принципи керівництва
[134]
Х37
Загальні цінності й культура компанії
[134]
Х38
Організація загального управління
[165]
Х39
Науково-технічні
[47]
Х40
Організаційно-економічні
[47]
Х41
Облік
[165]
Х42
Випадкові
[47]
Х43
Організаційна культура
[151]
Х44
Загальні
[151]
Для визначення найбільш суттєвих факторів внутрішнього середовища автором була
складена “матриця суджень” [154], в якій за допомогою методу порівняння
встановлена відносна важливість елементів та шляхом вирахування питомої ваги
встановлюється пріоритет факторів (табл. 2.2). Для зменшення трудомісткості
розрахунків були обрані 16 найбільш часто згадуваних науковцями факторів
внутрішнього середовища.
Таблиця 2.2
“Матриця суджень”
Фактори (АУ)
Фактори (АХ)

Питома вага
 Ранг
х1
х2
х3
х4
х5
х6
х7
х8
х9
х11
х12
х13
х14
х17
х25
х32
Х1

3
0,141
Х2

3
0,118
Х3

3
0,130
Х4

3
0,047
13
Х5

7
0,132
Х6

7
0,127
Х7

5
0,121
Х8

9
0,129
Х9
3

0,094
10
Х11
3

0,113
Х12
3

0,116
Х13
1

0,044
14
Х14
1

0,035
16
Х17
1

0,088
11
Х25
1
3
0,051
12
Х32
1
0
0,042
15
Відносну важливість АХ відносно АУ (х, у = 1, …, 16) позначають аХУ. Оцінки аХУ
є експертними, отриманими за дев’ятибальною шкалою:
1 бал – АХ та АУ є ідентичними з точки зору досягнення цілей;
3 бали – АХ ненабагато важливіше за АУ ;
5 балів – АХ явно важливіше за АУ ;
7 балів – АХ набагато важливіше за АУ ;
9 балів – АХ значно важливіше АУ .
Матриця А = (аХУ) має наступні властивост