Ви є тут

Фінансове забезпечення соціального захисту населення України

Автор: 
Клівіденко Людмила Миколаївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
0406U003808
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ПРАКТИКА ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ
2.1. Бюджетне фінансування соціального забезпечення
Соціальний захист є складовою соціальних гарантій населенню, які повинні
забезпечуватися державою за ринкових умов відповідно до засад соціальної
політики [175, с. 241]. Серед них: гарантування кожному працівнику мінімального
рівня заробітної плати та її індексації згідно з прожитковим мінімумом;
вирівнювання рівнів життя та захист купівельної спроможності малозабезпечених
верств населення.
Забезпечення цих гарантій можливе за умови комплексного використання різних
методів та важелів. Форми і методи соціального захисту населення повинні
забезпечити кожного громадянина життєво необхідними потребами не нижче
прожиткового мінімуму.
Відповідно до функціональної класифікації видатків, затвердженої наказом
Міністерства фінансів України за № 604 від 27.12.2001 р. з внесеними змінами і
доповненнями “Про бюджетну класифікацію та її запровадження”, видатки на
соціальний захист та соціальне забезпечення населення згруповані таким чином
[117]:
* видатки на соціальний захист на випадок непрацездатності;
* видатки на соціальний захист пенсіонерів;
* видатки на соціальний захист ветеранів війни та праці;
* видатки на соціальний захист сім'ї, дітей та молоді;
* видатки на соціальний захист безробітних;
* видатки, пов’язані з виплатою допомоги у вирішенні житлового питання;
* видатки на виплату допомоги на утримання житла;
* видатки на виплату допомоги на забезпечення житлом;
* видатки на соціальний захист інших категорій населення;
* видатки на дослідження і розробки у сфері соціального захисту;
* видатки на іншу діяльність у сфері соціального захисту.
Ці групи видатків включають: виплату пенсій та допомоги (кошти, що передаються
до Пенсійного фонду України на виплату пенсій військовослужбовцям рядового,
сержантського та старшинського складу і їхнім сім’ям); пільги ветеранам війни
та праці; допомогу сім’ям з дітьми (допомога на дітей віком до 16-ти років;
допомога з догляду за дитиною-інвалідом; часткове покриття витрат на виплату
заборгованості шахтарям з регресних позовів та одноразової допомоги з втрати
професійної працездатності; фінансову підтримка громадських організацій
інвалідів; допомогу з тимчасової непрацездатності громадянам, які постраждали
внаслідок чорнобильської катастрофи; забезпечення інвалідів автомобілями;
компенсаційні виплати інвалідам на бензин, ремонт, техобслуговування
автотранспорту та транспортне обслуговування; встановлення телефонів інвалідам
І і ІІ груп”; забезпечення інвалідів протезно-ортопедичними виробами, засобами
пересування та реабілітації; допомогу малозабезпеченим пенсіонерам; на виплату
пенсій і допомог, які відповідно до чинного законодавства повинні здійснюватись
за рахунок коштів Державного бюджету України, для забезпечення їх виплати з
урахуванням прийнятих протягом року рішень про підвищення розмірів та
перерахунку деяких видів пенсій і допомог; на виплату пенсій особам,
вивільненим у зв'язку із закриттям Чорнобильської АЕС; на виплату пенсій
особам, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи, віднесеним до
категорій ІІ, ІІІ та ІV груп, і непрацездатним пенсіонерам, які проживають у
зонах радіоактивного забруднення”; щорічну разову грошову допомогу ветеранам
війни; придбання засобів корекції зору ветеранам та інвалідам Великої
Вітчизняної війни; заходи із соціального захисту дітей (оздоровлення дітей з
багатодітних та малозабезпечених сімей, залучення їх до культурологічних
заходів); видатки на дитячі заклади-інтернати ( будинки-інтернати для
малолітніх інвалідів; видатки на притулки для неповнолітніх; державну підтримку
молодіжних організацій на виконання загальнодержавних програм і заходів
стосовно дітей, молоді, жінок, сім’ї по загальному фонду (фінансова підтримка
на реалізацію програм, розроблених громадськими організаціями з метою залучення
дітей та молоді до активної участі у суспільних процесах, підтримку їх творчих
ініціатив, сприяння зайнятості, пропаганди здорового способу життя дітей та
молоді, попередження негативних проявів у дитячому та молодіжному середовищі
тощо); реалізацію програм та здійснення заходів Державного центру соціальних
служб для молоді; будівництво (придбання) житла для осіб рядового і
начальницького складу органів внутрішніх справ, для військовослужбовців
внутрішніх військ МВС України; забезпечення житлом громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи; фінансову підтримку Державного фонду
сприяння молодіжному житловому будівництву; часткову компенсацію відсоткової
ставки кредитів комерційних банків молодим сім'ям та одиноким молодим
громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла; доплати за роботу
на радіоактивно забруднених територіях, збереження заробітної плати при
переведенні на нижчеоплачувану роботу та у зв'язку з відселенням, виплати
підвищених стипендій і надання додаткової відпустки громадянам, які постраждали
внаслідок чорнобильської катастрофи; компенсацію сім'ям з дітьми та видатки на
безплатне харчування дітей, які постраждали внаслідок чорнобильської
катастрофи; пільги на медичне обслуговування громадянам, які постраждали
внаслідок чорнобильської катастрофи; поступову компенсацію громадянам втрат від
знецінення грошових заощаджень та інші.
Обсяг коштів, котрі спрямовуються на соціальний захист населення, залежить від
фінансових можливостей держави, які визначаються за обсягом ВВП та
науково-обґрунтованих оптимальним обсягом фонду споживання. Здійснюючи
соціальні виплати, держава дотримується визначених параметрів.
Фі