Ви є тут

Професійна підготовка учителів іноземних мов у вищих навчальних закладах Мексики.

Автор: 
Жижко Олена Анатоліївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
0408U002482
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ - КОМПОНЕНТ СИСТЕМИ ОСВІТИ В МЕКСИЦІ

2.1. Особливості системи професійної підготовки вчителів іноземних мов у Мексиці
У Мексиці професійна педагогічна освіта, в тому числі підготовка вчителів іноземних мов, надається в державних і приватних установах, які здійснюють підготовку вихователів дошкільних закладів та вчителів закладів середньої освіти, ліценціатів (ліценціат прирівнюється до ступеня бакалаврату в системі освіти України), спеціалістів, магістрів і докторів (вчене звання доктора у мексиканській системі освіти прирівнюється до звання кандидата наук у системі освіти України).
Неповна вища педагогічна освіта, що забезпечує елементарний рівень навчання (дошкільне та початкові класи) надається у педагогічних училищах (Escuela Normal). Вища педагогічна освіта, що забезпечує кадрами заклади середньої і вищої освіти, надається у вищих педагогічних навчальних закладах (Escuela Normal Superior), педагогічних університетах (Universidad Pedagogica, Universidad Pedagogica Nacional), університетах (народних автономних, технологічних), технологічних інститутах, Центрах підвищення кваліфікації вчителів Міністерства народної освіти Мексики (CAM - Centro de Actualizacion de los Maestros), установах післядипломної освіти.
Вищі педагогічні школи займаються підготовкою ліценціатів (усі ВНЗ), фахівців (21,9%), магістрів (71,1%) і докторів (7%) у сфері викладання в початковій і спеціалізованій школах (60,1% - державні вузи, 39,9% - приватні вузи). Ситуація з післядипломною освітою (estudios de posgrado) вчителів і викладачів мексиканських ВНЗ є досить складною. Це пов'язане з тим, що з 1980 до 1993 року кількість студентів, які навчаються ліценціату, зросла від 731,291 до 1,141,568 осіб, що зумовило необхідність термінової підготовки великої кількості викладачів ВНЗ. Внаслідок терміновості підготовка була поверховою і не відповідала традиційним стандартам фундаментальної класичної університетської освіти.
Навчання іноземних мов, переважно англійської, передбачається в Мексиці програмами початкової, неповної середньої, середньої та курікулумами деяких програм вищої освіти. У провідних університетах Мексики викладання іноземних мов проводиться у спеціальних центрах з вивчення іноземних мов, що діють для населення, яке не має змоги навчатися за повною програмою факультетів, та забезпечується навчання не тільки студентів, а й широкої громадськості.
Становлення університетських курсів із вивчення іноземних мов має свою історію. У 1921 р. в Мексиканському Національному Автономному університеті започатковано викладання іспанської мови як іноземної та відкритий Навчальний Центр для іноземців, що діє до цього часу в університетському містечку. Лінгвістичний Центр університету (штат Мехіко) розпочав свою діяльність у 1959 році. В університеті Сонори, Автономному університеті Керетаро і Національному Автономному університеті Мехоко лінгвістичні центри були відкриті в період з 1964 по 1966 р. Найбільша кількість центрів започаткована у 60-х рр. ХХ ст. - 22, тоді як у 80-х рр. ХХ ст. - тільки 12. До порівняно недавно відкритих (90-х рр. ХХ ст.) належать центри в університетах Герреро, Нуево Леон, Коацакоалькос, Сіналоа, Сонора, Мічоакан, Енсенада, Баха Каліфорнія і Кінтана Роо [86, 239] (рис. 2.1).
Важливо зазначити, що, незважаючи на те, що з 1965 р. відкривається перша програма з підготовки вчителів іноземних мов в університеті Веракрусу і пізніше, у 1983 р. - в Національній школі професійної освіти Акатлан та в Автономному університеті Пуебли, тільки в середині 80-х рр. ХХ ст. підготовка вчителів іноземних мов проводиться багатьма іншими ВНЗ Мексики й набуває свого розвитку в 90-х рр. ХХ ст. Слід підкреслити, що до цього часу підготовкою вчителів іноземних мов займалися в основному тільки мовні центри.

Рис. 2.1. Діаграма започаткування мовних центрів в університетах Мексики.
Розглянемо на прикладі мовного центру Автономного університету Сакатекаса історію створення, структуру, організацію цих навчальних закладів з викладання іноземних мов Мексики.
Мовний центр Автономного університету Сакатекаса започаткований у 1982 р. з метою викладання англійської мови студентам магістратур університету. На початку свого існування в центрі викладався курс із перекладу наукових текстів з англійської на іспанську мову. Студентами курсу були викладачі університету, що навчалися в магістратурі з соціальних наук. Проте, необхідність вивчення англійської мови студентами ліцензіатів, спеціалістів різних профілів, взагалі населення штату Сакатекас, географічне положення якого сприяє тісним відносинам із сусідніми штатами США, зумовила попит на набуття знань з англійської мови широкого кола населення. Таким чином, на базі курсу перекладів з англійської мови для студентів магістратур у 1983 р. утворюється допоміжний центр університету з викладання іноземних мов, що був акредитований як компонент університетських служб і залежав безпосередньо від Генеральної дирекції академічних служб [145, с.1].
Єдиною вимогою до вступу до мовного центру є представлення документа про те, що особа має повні 18 років. Отже, склад слухачів курсів іноземних мов центру є досить гетерогенним: групи складаються зі студентів різних факультетів університету, зі спеціалістів різних профілів і різного віку, з людей похилого віку, пенсіонерів, з осіб, що вивчають мови як хобі тощо, - тобто широкі кола населення. Таким чином, "студенти" мовного центру не вважаються повноправними учасниками інституційного життя Автономного університету Сакатекаса, вони не мають права голосувати під час адміністративних виборів, не впливають на прийняття будь-яких рішень, пов?язаних з управлінням установою [145, с.2].
На початку свого існування в мовному центрі викладалася тільки англійська мова, проте вже у 1983 р. були відкриті також курси французської та російської мов, а з 1985 по 2002 р. започатковуються курси німецької, іт