Ви є тут

Інформаційні технології в процесі реалізації мовних стратегій у вищій школі

Автор: 
Ванівська Олександра Миронівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2009
Артикул:
3409U003125
129 грн
Додати в кошик

Вміст

Зміст навчання і виховання в умовах реформування освіти України»
(протокол № від р.). Нами здійснено теоретико-методичне
обґрунтування впровадження інформаційних технологій у вищій школі для
інтенсифікації мовних стратегій. Тема дисертації затверджена Вченою радою
Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка
(протокол № від грудня року).
Мета дослідження полягає у теоретико-методичному обґрунтуванні впровадження
інформаційних технологій як засобу інтенсифікації реалізації мовних стратегій у
навчально-виховному процесі вищого закладу освіти та експериментальній
перевірці технологій їх застосування.
Відповідно до мети дослідження, визначено його основні завдання:
1. Проаналізувати проблему впровадження мовних стратегій у вищій школі в світлі
застосування інформаційних технологій, розкрити зарубіжний досвід удосконалення
професійного навчання.
2. Виявити засоби інтенсифікації мовних стратегій у професійній освіті,
висвітлити поняття „інформаційні технології” та реальний стан їх застосування
при професійній підготовці студентів вищої школи.
3. Обґрунтувати умови реалізації інформаційних технологій при навчанні мовним
стратегіям, розробити систему впровадження у навчальний процес інформаційних
технологій в процесі реалізації мовних стратегій, експериментально перевірити
ефективність її дії у професійній підготовці студентів вищого навчального
закладу.
4. Впровадити методичне забезпечення навчання мовним стратегіям як засобу
інтенсифікації застосування інформаційних технологій у навчально-виховному
процесі вищої освіти.
Об’єктом дослідження є інтенсифікація навчально-виховного процесу у професійній
підготовці студентів в сучасній вищій школі.
Предмет дослідження - процес застосування інформаційних технологій в процесі
реалізації мовних стратегій у професійній підготовці студентів нефілологічних
спеціальностей педагогічного університету.
На різних етапах експериментальної роботи використовувався комплекс методів
дослідження: теоретичні, які забезпечили історико-логічний аналіз філософських,
психолого-педагогічних джерел для виявлення прогресивних тенденцій модернізації
навчально-виховного процесу у системі професійної освіти, методи експертних
оцінок, вивчення навчальних програм; хронологічний, системно-структурний та
порівняльний аналіз упровадження інноваційних технологій в процесі реалізації
мовних стратегій у практиці вищої школи; узагальнення традиційного та
новаторського досвіду застосування інформаційних технологій під час
навчально-виховного процесу у вищому закладі освіти; емпіричні: педагогічне
спостереження, анкетування та тестування, інтерв’ювання, опитування, бесіда для
перевірки ефективності запропонованої технології застосування мовних стратегій
під час навчально-виховного процесу як засобу інтенсифікації майбутньої
професійної діяльності студентів; педагогічний експеримент для оцінки
сформованості знань із застосування інформаційних технологій в процесі
реалізації мовних стратегій у вищій школі та практиці реалізації його у
професійній підготовці студентів; метод математичної статистики (обчислення
пропорції) для якісної та кількісної обробки результатів дослідження.
Експериментальна база дослідження. Дисертаційне дослідження здійснювалось на
базі Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка.
Всього дослідженням було охоплено студентів, з них респондента
навчались в експериментальних групах, – в контрольних групах.
Наукова новизна й теоретичне значення отриманих результатів дослідження полягає
в тому, що:
уперше визначено поняття „мовні стратегії” у ракурсі досліджуваної проблеми,
виокремлено основні засоби їх інтенсифікації в сучасній професійній освіті;
уточнено поняття „інформаційні технології” в професійній освіті, можливості їх
застосування в процесі реалізації мовних стратегій;
обґрунтовано педагогічні показники та критерії ефективного застосування
інформаційних технологій в процесі реалізації мовних стратегій як засобу
модернізації та інтенсифікації навчально-виховного процесу в сучасній вищій
школі;
подальшого розвитку набули засоби інтенсифікації навчально-виховного процесу,
що забезпечують підготовку студентів до професійної освіти.
Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає в тому, що:
розроблено технологію педагогічного впливу на студентів вищої школи під час
формування мотиваційного, змістово-навчального та процесуального компонентів
підготовки студентів у контексті навчально-виховного процесу вищої школи;
експериментально перевірено ефективність застосування інформаційних технологій,
що забезпечують реалізацію мовних стратегій у професійній підготовці студентів
вищого навчального закладу; обґрунтовано критерії сформованості професійної
підготовки студентів; систематизовано та здійснено подальшу розробку методик
застосування інформаційних технологій в процесі реалізації мовних стратегій у
вищій школі під час навчання студентів; розроблено робочу програму зі спецкурсу
„Мовні стратегії & інформаційні технології: професійне спрямування” та
науково-методичні рекомендації для студентів нефілологічних спеціальностей щодо
їх втілення в освітньо-виховний процес вищих навчальних закладів.
Впровадження результатів дослідження. Положення, висновки й рекомендації,
сформульовані на основі дослідницьких матеріалів апробовані і впроваджені в
навчально-виховний процес Дрогобицького державного педагогічного університету
імені Івана Франка (довідка № від  р.), Львівського обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти (довідка № від р.).
Апробація результатів дослідження. Основні теоретичні положення і результати
дослідження доповідалися на наукових конференціях різного рівня: Міжнародній:
„Трансформація політичних систем на постсоціалістичному просторі” (Київ, );
Всеукраїнських: „Сучасний стан та тенденції розвитку вищої освіти в Україні:
філософські аспекти” (Івано-Франківськ, ); „Безперервна освіта в Україні:
реалії та перспективи” (Івано-Франківськ, ); на звітно-наукових
конференціях Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана
Франка (-).
Публікації. Основний зміст дисертаційного дослідження відображений в
одноосібних публікаціях: з них - у фахових виданнях затверджених ВАК
України.
Структура дисертації. Робота складається зі вступу, трьох
розділів, висновків,
додатків, списку використаних джерел. Загальний обсяг дисертації становить
сторінок, основний текст викладено на сторінках. Робота містить таблиць,
рисунків, додатки. Список