Ви є тут

Механізм забезпечення ефективності життєвого циклу повітряних суден

Автор: 
Новикова Марина Владиславівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2004
Артикул:
0404U004204
129 грн
Додати в кошик

Вміст

Розділ 2
ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО
МЕХАНІЗМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ
ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ ПОВІТРЯНИХ СУДЕН
2.1. Комплексний аналіз сучасних тенденцій проектування, виробництва і
експлуатації повітряних суден
Стабільна робота авіаційного транспорту є невід'ємною умовою нормального
функціонування економіки. Тому, на сучасному етапі, важливим є розвиток
авіаційного транспорту, який дозволяв би задовольняти життєво важливі потреби
держави, господарського комплексу країни і населення в авіаперевезеннях,
забезпечивши конкурентоспроможність підприємств авіаційного транспорту на
внутрішньому і міжнародному ринку авіаційних послуг.
Розвинений транспортний комплекс країни є найважливішою складовою стабільного
функціонування економіки України, так в 1990 р. частка транспорту і зв'язку у
внутрішньому валовому продукті (ВВП) складала 7,6 %, а в 2002 р. - вже 13,3 %,
тобто зросла в 1,75 рази [142].
Підвищення рівня конкурентоспроможності і створення позитивного іміджу в
світовій спільноті українських авіаперевізників вбачається в реалізації
стратегії із забезпечення їх перспективними повітряними судами українського
виробника, які відповідають міжнародним нормам і стандартам і є економічними в
експлуатації.
Як було вказано в першому розділі дисертаційного дослідження, реалізація даної
концепції є можливою при забезпеченні пошуку нових шляхів, методів, що
дозволяють здійснювати взаємодію всіх учасників життєвого циклу ПС для
досягнення ефективнішого результату при цілепокладанні і ціледосягненні,
орієнтуючись на пріоритетні напрями розвитку науки і техніки, яким відповідає
авіоніка нового покоління.
Проте, на сучасному етапі, для авіаційного транспорту характерні загострення
цілого ряду суперечностей, пов'язаних як із внутрішніми, так і з зовнішніми
особливостями, що виникають у галузі, рішення яких вимагає удосконалення і
розробки нових принципів і підходів. Отже, проблеми організаційного і
економічного розвитку авіаційної галузі України, підвищення її функціонування
пов'язані з появою об'єктивно діючих проблем і суперечностей даної системи на
різних ієрархічних рівнях.
Таким чином, системне пізнання гамми взаємопов'язаних категорій: <суперечності>
® <проблеми> ® <мета> ® <задачі> ®<засоби> ® <результат> дозволяє, на підставі
комплексного дослідження стадій проектування, виробництва і експлуатації ПС,
виявити суперечності і пов'язані з цим проблеми, виробити певну стратегію з
узгодженої роботи і дій підприємств провідних стадій життєвого циклу ПС, що
сприятиме підвищенню ефективності, як кінцевого результату.
Концептуальна модель запропонованого підходу відображена на рис.2.1. На
підставі аналізу вона дозволить виділити існуючі суперечності в об'єкті
дослідження процесів проектування, виробництва і експлуатації ПС, сформулювати
структуру проблем і досягти кінцевої ланки системи – результату, тобто
вироблення певних концепцій, принципів, методик, які дозволяють розв'язати
вузьку наукову проблему, визначену метою дисертаційного дослідження.
Аналіз проблем і специфіку функціонування об'єкту можна провести, дослідивши:
виробничий, науково-технічний, організаційно-економічний, соціальний, правовий
та інші рівні, що здійснюють вплив на об'єкт і формування мети.
При цьому головною метою для організаційно-економічної системи є зміцнення і
розвиток об'єкту та отримання конкретних рекомендацій з усунення певних
суперечностей в системі.
Рис. 2.1. Концептуальний підхід виявлення суперечностей для реалізації
системної моделі цілепокладання і ціледосягнення
На думку автора, дотримання даних умов є важливим для економіки країни, а також
для формування стратегічних цілей її підтримки і нарощування виробничого
потенціалу, яке обумовлене наступними тенденціями:
1. Авіаційна промисловість України є глибокоінтегрованою наукоємною галуззю, в
якій досягнутий високий рівень розвитку, а окремі реалізовані проекти є
передовими в світі й досі.
2. Авіаційна галузь має величезне соціальне значення, забезпечує велике число
робочих місць, як в авіаційній сфері, так і в суміжних галузях. У створенні
авіаційної техніки зайнята велика кількість підприємств машинобудування,
приладобудування, металургії, електротехніки.
3. Перехід на експлуатацію зарубіжної авіаційної техніки знищує створені
колективи проектантів, серійників і організацій-суміжників, позбавляє їх
значних грошових коштів, а сама країна може зайняти в найближчій перспективі
другий та нижчі ешелони постачальників дешевої робочої сили. Використання ПС по
лізингу означає втрату робочих місць, податкових надходжень до бюджету,
переведення за кордон значних валютних коштів, тобто фінансування зарубіжної
авіаційної промисловості.
4. Знос основних фондів авіапідприємств промисловості склав 51%, обладнання –
70% (у наукових установах – 73%), що вимагає технічного переозброєння на основі
впровадження інформаційних технологічних процесів і вдосконалення
експериментально-випробувальної бази.
5. У світовому авіабудуванні сконцентрований надзвичайно великий капітал.
Процес концентрації корпоративних капіталів лідерів авіабудування продовжується
(Додаток Б). Задача консолідованого управління фінансовими потоками стає
превалюючою, вона визначає технічну стратегію розміщення виробництва, основні
схеми кооперації, які спрямовані на зростання прибутку протягом найближчих
років на 50% і скорочення циклу виробництва літаків - на 30-40%. Для України є
виходом об'єднання інтересів з Росією в рамках колишньої співдружності.
6. Систематичне посилювання міжнародних норм і вимог до екологічних
характеристик повітряних суден (рівень шуму