РОЗДІЛ 2. КОМП'ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНА МЕТОДИЧНА СИСТЕМА НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ У МЕДИЧНИХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ І-ІІ РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ2.1.Планування вивчення у медичних коледжах навчального матеріалу з математики з розв'язуванням прикладних задач професійного змісту ............................................................................
1102.2.Методика використання програмного комплексу GRAN в
системі математичної підготовки середнього медичного працівника ............................................................................................
1252.3.Навчання студентів медичних коледжів математичних методів опрацювання статистичних даних .....................................................
1492.4.Організація педагогічного експерименту та аналіз його результатів ............................................................................................
163Висновки до другого розділу .......................................................................173
ВИСНОВКИ ..................................................................................................
175
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ....................................................
180
ДОДАТКИ .....................................................................................................
205
ВСТУП
Актуальність дослідження. В умовах посилення процесів глобалізації та інтеграції України у світове та Європейське співтовариство, стрімкого зростання ролі освіти у подальшому розвитку суспільства, інтенсивного її реформування все більш гострішою стає проблема поліпшення якості підготовки спеціалістів та підвищення їх конкурентоспроможності. Вирішення вищезазначених завдань можливе лише при вдосконаленні змісту освіти та його процесуально-методичного забезпечення на інноваційній основі. Оновлення змісту освіти в Україні передбачає його узгодженість із сучасними міжнародними стандартами та потребами суспільства, орієнтацію навчальних програм на набуття студентами ключових компетентностей та на створення ефективних механізмів їх запровадження в повсякденну практику. Важливим завданням вищої школи стає впровадження у навчальний процес особистісно-орієнтованих педагогічних технологій, розвиток у студентів логічного мислення, засвоєння загальних методів наукового дослідження, забезпечення зростання рівня духовної, загальної культури, розвитку особистості, її пізнавальних здібностей та професійних компетентностей.
У Концепції математичної освіти в Україні відмічається, що якість математичної підготовки - індикатор мобільності людини в освоєнні і впровадженні високих технологій. Значення і важливість математичної освіти в підготовці майбутніх середніх медичних працівників полягає як у забезпеченні загального інтелектуального розвитку, створенні умов для реалізації прав на повноцінну і неперервну освіту, так і в сприянні формуванню окремих професійних компетентностей випускників медичних вищих навчальних закладів освіти І-ІІ рівнів акредитації.
Аналіз стану навчального процесу та його результативності у медичних коледжах дозволив виявити: низький рівень базової теоретичної та практичної підготовки з математики тих, хто бажає отримати освіту у медичному вищому навчальному закладі освіти І-ІІ рівнів акредитації, невміння застосовувати математичні знання для розв'язування практичних задач; низьку мотивацію до вивчення математики; недостатній рівень навчально-пізнавальної діяльності студентів; нестачу навчального часу; відсутність професійно спрямованих підручників з математики, дидактичних матеріалів, навчально-методичних посібників та багатьох інших компонентів навчально-методичного забезпечення. Аналіз математичної підготовки медичних фахівців освітньо-кваліфікаційних рівнів "молодший спеціаліст" і "бакалавр", пошук можливих шляхів її поліпшення приводять до висновку, що зміст навчання математики в медичних коледжах на засадах впровадження компетентнісного підходу потребує серйозного перегляду і доповнення окремих змістових і процесуально-методичних компонентів. Особливої актуальності в таких умовах набуває проблема спрямованості змісту навчання як на формування професійних якостей і знань майбутніх середніх медичних працівників, так і на формування їхнього світогляду, загальної, і в тому числі інформаційної культури.
Сьогодні загальновизнаною є роль прикладної спрямованості навчання математики в інтеграції різнорідних наукових знань, якісної підготовці фахівців, активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів та студентів (Г.М. Возняк [43], М.Я. Ігнатенко [85-86], Ю.М. Колягін [96], В.В. Пікан [96], Л.О. Соколенко [185-186], О.С. Стрельченко [190], І.Г. Стрельченко [190], Й.М. Шапіро [214] та ін.). Однак, як показує досвід викладачів-практиків та аналіз наукових досліджень, посилення прикладної спрямованості навчання математики у медичних коледжах за рахунок системного використання задач професійного спрямування при вивченні програмного матеріалу, в першу чергу, потребує відповідного науково-обґрунтованого проектування і структурування змісту математичної підготовки. Посилення уваги щодо прикладної спрямованості навчання математики у відповідності до потреб засвоєння спеціальних предметів і набуття студентами-медиками практичних компетентностей з розв'язування математичними методами окремих практично значимих професійних задач є актуальним.
У роботах вітчизняних вчених В.М. Глушкова [47], В.І. Гриценка [53], Н.Г. Джинчарадзе [61], М.І. Жалдака [67-74], Ю.І. Машбиця [124], В.С. Михалевича [129], С.А. Ракова [168], Ю.С. Рамського [170-171], О. В. Співаковського [187-188], Ю.В. Триуса [196] та ін. розглядаються окремі аспекти розвитку інформаційного суспільства, вироблені педагогічні стратегії інформатизації навчального процесу на всіх освітніх рівнях. Однак стосовно впровадження комп'ютерно-орієнтованих методичних систем навчання математики саме у медичних коледжах відповідних наукових розробок бракує, хоч використання у навчально-виховному процесі сучасних
- Київ+380960830922