ЗМІСТ
ВСТУП С.
РОЗДІЛ 1. НАУКА ТА ЕТИКА: ВИХІДНІ ПОЗИЦІЇ С.
1.1. Історіографія проблеми. С.
1.2. Становлення загальної етики в античній філософії як передумова етики
науки. С.
Висновки до
розділу С.
РОЗДІЛ 2. ДОІНСТИТУЦІЙНИЙ ПЕРІОД РОЗВИТКУ НАУКИ: ПРОБЛЕМА ЕТИКИ ВЧЕНОГО С.
2.1. Піфагорійський гурток. Принципи клятви Гіппократа – прототипи норм
професійної діяльності. С.
2.2. Пошук балансу між вірою і розумом: епоха середньовіччя та Ренесансу. С.
2.3. Вплив ідей Відродження, Реформації на формування етичних норм (критичного
мислення, індивідуальної самосвідомості) вченого.
С.
Висновки до
розділу С.
РОЗДІЛ 3. ІНСТИТУЦІЙНИЙ ПЕРІОД РОЗВИТКУ НАУКИ:СТАНОВЛЕННЯ КЛАСИЧНОЇ ПАРАДИГМИ
ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ ВЧЕНОГО. С.
3. Становлення автономії науки і формування інституційних форм організації
науки (перші академії та наукові товариства). С.
3.2.Ідея місіонерської ролі вченого в суспільстві. С.
3.3. Імовірнісна концепція природничонаукового знання. Поняття «моральної
достовірності» С.
3.4. Класичні професійні норми діяльності С.
Висновки до
розділу С.
РОЗДІЛ 4. ПРОЦЕСИ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ СУЧАСНОГО СВІТУ І ТРАНСФОРМАЦІЇ ЕТИКИ ВЧЕНОГО.
С.
4.1. Зміни в функціях і значенні науки за некласичного та постнекласичного
С.
4.2.Індиферентність науки та проблема істини як етичної категорії.
С.
4.3. Виникнення наукових організацій, рухів, що ставлять за мету боротьбу за
мир, безядерний світ С.
4.4.Ідеї екологічної етики, білетики, техноетики. С.
4.5. Глобалізація – нові віяння в етиці вченого С.
Висновки до
розділу С.
ВИСНОВКИ С.
СПИСОК
- Київ+380960830922