Ви є тут

Оцінка інвестиційної привабливості торговельних підприємств

Автор: 
Гречина Ірина Вікторівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
3408U004805
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ СТВОРЕННЯ СИСТЕМИ ОЦІНКИ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ
ПРИВАБЛИВОСТІ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ
2.1. Організаційне та інформаційне забезпечення оцінки інвестиційної
привабливості торговельних підприємств
На сучасному етапі виробництво досягло високого ступеня усуспільнення, значно
ускладнилися його внутрішні економічні зв'язки. У цих умовах важливе значення в
системі дій, спрямованих на удосконалення господарського механізму, набувають
питання управління [182, с. 5]. Як відзначено цим же автором, управління – це
цілеспрямований вплив на суспільство (суспільні відносини) з метою його
впорядкування. Необхідність постійного удосконалення управління висуває на
перший план завдання організації цих відносин [182, с. 5].
У табл. 2.1 систематизована інформація про результати анкетування керівництва
торговельних підприємств стосовно організаційного, інформаційного та
методичного забезпечення процесу оцінки інвестиційної привабливості. Ця
інформація необхідна для підтвердження значимості проведеного дослідження.
Анкетування проводилося експертним шляхом за 100-бальною шкалою. Бальна оцінка
результатів анкетування керівництва підприємств торгівлі дозволила зробити
висновок, що за жодним з параметрів не було 100 % результату. Так, середній бал
за результатами аналізу організаційного забезпечення оцінки інвестиційної
привабливості торговельних підприємств склав 24,5 бала, за інформаційним
забезпеченням оцінки інвестиційної привабливості торговельних підприємств –
40,7 бала, а за методичним забезпеченням оцінки інвестиційної привабливості
торговельних підприємств – 33,5 бала. Представлена інформація дозволяє зробити
висновок, що як процес оцінки інвестиційної привабливості, так і його якісне
організаційне, інформаційне й методичне забезпечення мають велике значення для
активізації інвестиційної діяльності торговельних підприємств. Цей факт
підтверджує значимість проведеного дослідження в частині оптимізації
організаційного, інформаційного й методичного забезпечення процесу оцінки
інвестиційної привабливості торговельних підприємств.
Таблиця 2.1
Бальна оцінка результатів анкетування торговельних підприємств
м. Донецька і Донецької обл.
Назва підприємства
Організаційне забезпечення процесу оцінки інвестиційної привабливості (бали)
Інформаційне забезпечення процесу оцінки інвестиційної привабливості (бали)
Методичне забезпечення процесу оцінки інвестиційної привабливості (бали)
ТОВ «Техін - Сервіс» ЛТД
30
45
25
ВАТ «Холод»
25
50
20
ЗАТ «Донбас - Вугілля»
45
55
35
ТОВ «Союз - Друк»
10
35
30
ТОВ «Укр-Рос-Інвест»
10
70
25
ДП «Донецький індустріальний союз»
60
80
65
ТОВ«Донбасторг-обслуговування»
30
45
50
ЗАТ «Данко»
50
60
60
СП ТОВ «Концерн Енерго»
60
70
80
ЗАТ «АРС»
55
75
80
ТОВ «Двіан»
35
45
40
ТОВ «Ріко»
40
60
50
ТОВ «Діоніс»
35
45
55
ТОВ «Крок»
10
10
10
ВАТ «Укрснаб»
10
35
15
ТОВ «ЦУМ»
10
10
10
ВАТ «Донзбутторг»
15
35
25
ПП «Сарепта»
10
10
10
ПП «Сігма - С»
25
30
45
АТ «Фірма Меблі»
25
30
30
ПП «ВВС»
30
30
30
ТОВ «Євростиль –2000»
25
30
40
ТД «Квінта»
40
70
40
ВАТ «Торгтехніка»
30
50
30
Продовження табл. 2.1
Назва підприємства
Організаційне забезпечення процесу оцінки інвестиційної привабливості (бали)
Інформаційне забезпечення процесу оцінки інвестиційної привабливості (бали)
Методичне забезпечення процесу оцінки інвестиційної привабливості (бали)
ТОВ «Еліс»
35
45
35
ТД «Ельдорадо -Дон 2»
40
40
25
ТОВ «Дует»
10
25
10
ТОВ «Дари ланів»
10
10
10
ПП «Дельта»
15
15
15
ПП «Бета»
10
10
10
Разом бали
735
1220
1005
У першу чергу вважаємо за доцільне досліджувати організаційний і інформаційний
аспекти.
Результати раніше проведеного дослідження дозволили зробити висновок про
необхідність створення незалежних рейтингових агентств. Його організаційну
структуру можна представити на рис. 2.1.

Рис. 2.1.Організаційна структура незалежного рейтингового агентства.
Рис. 2.1 наочно ілюструє основні відділи агентства і їхній взаємозв'язок.
Областю темного кольору позначено відділ, робота якого є основою нашого
дослідження.
Для вирішення проблеми здійснення інвестиційної діяльності підприємства і її
більш повної реалізації необхідне ретельно продумане й розроблене організаційне
забезпечення. Саме організаційне забезпечення роботи виконавців дозволяє
закріпити за кожним із них перелік обов'язків і вимагати чіткого й конкретного
їх виконання [182, с. 174].
На підставі інформації, поданої на рис. 2.2, можна зробити висновок, що
організація оцінки інвестиційної привабливості торговельних підприємств повинна
бути супроводжена правовим і регламентним забезпеченням: законодавчими актами,
положеннями про відділи, посадовими інструкціями та ін. З позицій
інформаційного забезпечення – методикою формування вхідної й вихідної
інформації; використання банку даних. З позицій техніки – організацією
технічного забезпечення, тобто використання при розрахунках ПК. З позицій
методики – прийомами, способами, системою показників. Ці об'єкти організації
процесу оцінки інвестиційної привабливості покладено в основу написання другого
і третього розділів дослідження.
Будь-яка «організаційна структура може успішно функціонувати тільки за
наявності ряду документів, що регламентують відносини, зв'язки й процедури
управління, на яких будується організаційний механізм. Їх можна розділити на
нормативно-правові акти й положення, що визначають відносини між працівниками
апарату управління в процесі виконання поставлених завдань, і
нормативно-технологічні регламенти, які визначають процедурну сторону виконання