Вы здесь

Пропедевтика інформаційної культури учнів 5-7 класів на заняттях з трудового навчання і художньої праці

Автор: 
Малишевський Олег Володимирович
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2007
Артикул:
0407U004111
129 грн
Добавить в корзину

Содержимое

Розділ 2. Реалістичний тип професій
Тема 2.1. Світ професій “людина-природа” і “людина-техніка”
Вимоги до особистісних якостей працівників природничих і технічних галу­зей
виробництва. Графічна грамота і комп’ютерна графіка у професіях реалістичного
типу.
Практична робота (на вибір)
1. Шкільна зустріч із фахівцями професій реалістичного типу або екскурсії на
їхні робочі місця.
2. Виконання начерків, ескізів традиційними засобами комп’ютера.
3. Виставка колекцій, ілюстрованого матеріалу, учнівських виробів з метою
профорієнтації на професії реалістичного типу.
Тема 2.2. Фітодизайн: аранжування рослин, кімнатне квітникарство
Технології квітникарства: пересаджування, викопування коренів для збері­гання,
вирощування кімнатних квітів.
Практична робота (на вибір)
Розробка макетів шкільних клумб, рослинних композицій.
Осіннє свято квітів у класі.
3. Висаджування і догляд кімнатних квітів.
Тема 2.3. Праця в умовах природного довкілля: регіональні традиції
Вплив місцевих природних умов на рослинний світ (клімат, ґрунти, води, природні
ресурси). Найважливіші види рослинної продукції свого регіону. Технології
безвідходного виробництва продукції рослинництва.
Практична робота (на вибір)
Збирання, сортування, первинна переробка рослинної продукції.
Підготовка наборів природних матеріалів для учнів 1 класу.
3. Створення гербарію “Золота осінь завжди з нами”.
Тема 2.4. Трудові традиції і звичаї українського народу: осінні свята
Традиційне свято обжинків, сучасне свято урожаю. Особливості техніки
аранжування рослин. Вимоги до композицій з природних матеріалів.
Практична робота
Аранжування композицій з рослин і плодів: виготовлення атрибутів для
інсценізацій свята обжинків.
Тема 2.5. Деревина. Породи дерев
Дерева у традиційній культурі українців. Охорона природи. Деревина в
українському художньо-промисловому, технічно-промисло­вому виробництві. Породи
дерев. Будова дерева. Розміщення волокон у деревині, текстура деревини.
Практична робота
Визначення порід деревини за текстурою.
Тема 2.6. Листові деревинні матеріали. Лобзик. Випилювання деталей виробу
Виготовлення шпону, фанери, деревоволокнистих плит (ДВП). Застосування листових
деревинних матеріалів у виробництві. Шпон, фанера, ДВП – матері­али для
виготовлення пошукових конструкцій (макетів моделей). Шпон, як матеріал для
тари, художнього оздоблення.
Лобзик. Будова та прийоми підготовки лобзика для роботи. Прийоми випи­лю­вання
лобзиком. Столик для випилювання. Правила безпечної роботи лобзиком.
Практична робота
Випилювання деталей і виробу із фанери.
Тема 2.7. Підготовчий технологічний перехід: площинне розмічання. Розмічання на
площині
Вимірювання і розмічання заготовок. Відмінності вимірювання і розмічання
заготовок на папері, картоні, шпонові, фанері, пластмасі, органічному склі,
жерсті, дроту, тканині, шкірі.
Призначення та будова вимірювального інструменту: лінійки (учнівської,
слюсарної, закрійника), складального метра, рулетки, закрійницької
сантимет­рової стрічки; кутника учнівського, кутника столярного, слюсарного.
Прийоми вимірювання заготовок з припуском на дефекти, нерівність країв, на
розрізання, розкрій матеріалу на заготовки, з допуском на обробку.
Розмічальний інструмент для паперу, картону, шпону, фанери, пластмаси,
органічного скла, жерсті, дроту, тканини, шкіри: олівець, рисувалка, крейда;
вимірювач, циркуль учнівський, циркуль слюсарні, пристосування для
викрес­лю­вання кіл великих діаметрів.
Тема 2.8. Підготовка до технологічних переходів: розмічання матеріалів
Шаблони. Прийоми розмічання з допомогою шаблонів. Трафарети. Графічні лінійки.
Лекала. Прийоми перенесення контуру зображення з допомогою трафарету,
трафаретної сітки. Прийоми перенесення контуру зображення за допомогою кальки.
Економне розмічання великої кількості заготовок.
Практична робота
Розмічання деталей суспільно-корисних виробів на різних матеріалах.
Тема 2.9. Конструювання з природних матеріалів
Презентація творів з позакласної позашкільної творчості учнів. Демонстра­ція
результатів конструювання у різних техніках: флористика, флоромозаїка,
корінопластика, маркетрі, різьби по дереву, випалювання, випилювання лобзи­ком,
моделювання.
Практична робота
Організація творчості учнів у складі мікрогруп за інтересами. Створення
композиції з використанням виробів, створених різними техніками.
Тема 2.10. Основні технологічні переходи: розпилювання, розрізання, розкрій
Відмінності розпилювання, розрізання, розкрою: папір, картон, фольга, шпон,
тканина, шкіра, дермантин – ножиці; шпон – ніж, фанера – ножівка, лобзик;
пластик, органічне скло-різак, ножівка по металу; жерсть – слюсарні ножиці;
дріт – кусачки, бокорізи, монтажні плоскогубці.
Дрібногабаритні заготовки та інструменти для їх обробки.
Прийоми роботи. Правила безпечної праці під час розрізання, розпилювання,
розкрій. Правила зберігання інструментів.
Практична робота (за вибором учнів)
Оволодіння окремими технологічними переходами: вправляння у розпи­лю­ванні,
розрізанні, розкроюванні.
Виготовлення деталей для суспільно корисних виробів.
Тема 2.11. Технологічні переходи: обпилювання і шліфування
Призначення обпилювання, шліфування. Чорнове обпилювання напилками, надфілями.
Чистова обробка шліфувальними шкурами. Прийоми обпилювання та шліфування
деталей з шпону, фанери, пластика, органічного скла, жерсті, дроту. Правила
безпечної праці під час обпилювання та шліфування.
Практична робота
Обробка деталей способом обпилювання та шліфування.
Тема 2.12. Способи з’єднання дрібногабаритних деталей
З’єднання деталей з різних матеріалів. Інструменти.
Види з’єднань деталей виробів із шпону, фанери, жерсті, дроту. Роз’ємні,
нероз’ємні з’єднання.
Практична робота
З’єдна