Ви є тут

"Інтеграція України до світового економічного простору через інформаційні технології"

Автор: 
Христіановський Володимир Вадимович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2004
Артикул:
3404U004803
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2.
АНАЛІЗ СУЧАСНОГО СТАНУ Й РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У
КОНТЕКСТІ СВІТОВИХ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ
2.1 Аналіз світового ринку інформаційних технологій
Загальна кількість користувачів Інтернету характеризує ступінь впливу Інтернету
в суспільстві і тому становить значний інтерес при розгляді ринку інформаційних
технологій. Увага до цього питання обумовлена ще й тим, що ефективність
комерційного використання Інтернету значною мірою визначається ступенем його
поширеності в середовищі, для якого він призначений. Вважається, що після
досягнення певної критичної величини (критичної маси) (у даному разі загально
прийнятою є величина, що приблизно дорівнює 10-15 %), застосування стає
адекватним витратам на його впровадження й експлуатацію і його поширення
набуває лавиноподібного характеру.
Проведені дослідження дозволяють оцінити приблизну кількість користувачів і тим
самим служать критерієм зростання і розвитку Інтернету. Відповідно до
досліджень CyberAtlas, на вересень 2003 року доступ в Інтернет мали майже 655
млн. осіб. За прогнозами аналітиків, у 2004 році користувачів буде від 700
(eMarketer) до 945 (Computer Industry Almanac) млн. осіб. Динаміка
простежуваного зростання кількості користувачів коливається в досить широких
межах. Максимальне зростання цього показника становить більше 100% у рік. Однак
для високорозвинених країн, таких як США, Канада, де вже до 60% відсотків
населення має доступ в Інтернет, цей показник є, природно, значно меншим і
згодом продовжує зменшуватися. Дані про кількість користувачів Інтернету в
деяких країнах представлені в таблиці 2.1.
Таблиця 2.1.
Відсоток користувачів Інтернет у деяких країнах [156]
Країна
Населення
Користувачі Інтернет
Відсоток населення
Швеція
8900000
6720000
75,51%
Австралія
19500000
12820000
65,74%
Сполучені Штати Америки
280500000
182130000
64,93%
Нідерланди
16000000
10350000
64,69%
Гонконг
7300000
4570000
62,60%
Данія
5400000
3370000
62,41%
Норвегія
4500000
2680000
59,56%
Швейцарія
7300000
4310000
59,04%
Великобританія
59800000
34300000
57,36%
Німеччина
83200000
44130000
53,04%
Південна Корея
48300000
25600000
53,00%
Канада
31900000
16840000
52,79%
Сінгапур
4452000
2310000
51,89%
Фінляндія
5200000
2690000
51,73%
Тайвань
22500000
11600000
51,56%
Австрія
8200000
3700000
45,12%
Японія
127000000
56000000
44,09%
Португалія
10080000
4400000
43,65%
Об'єднані Арабські Емірати
2445000
900000
36,81%
Бельгія
10300000
3760000
36,50%
Франція
59760000
21760000
36,41%
Іспанія
40077000
13980000
34,88%
Ірландія
3880000
1310000
33,76%
Італія
57700000
19250000
33,36%
Ізраїль
6000000
1900000
31,67%
Словенія
1900000
600000
31,58%
Естонія
1400000
429700
30,69%
Польща
39000000
6400000
16,41%
Латвія
2360000
312000
13,22%
Греція
10600000
1400000
13,21%
Словаччина
5400000
700000
12,96%
Росія
145000000
18000000
12,41%
Продовження таблиці 2.1.
Угорщина
10100000
1200000
11,88%
Аргентина
37800000
3880000
10,26%
Литва
3600000
341000
9,47%
Болгарія
7700000
585000
7,60%
Румунія
22300000
1000000
4,48%
Білорусія
10330000
422000
4,09%
Туреччина
67308000
2500000
3,71%
Китай
1300000000
45800000
3,52%
Мексика
103400000
3500000
3,38%
Саудівська Аравія
23500000
570000
2,43%
Україна
48390000
750000
1,55%
Киргизстан
4800000
51600
1,08%
Вірменія
3300000
30000
0,91%
Єгипет
70700000
600000
0,85%
Індія
1000000000
7000000
0,70%
Іран
66600000
420000
0,63%
Казахстан
16700000
100000
0,60%
Грузія
4960000
25000
0,50%
Узбекистан
25563000
100000
0,39%
Азербайджан
7800000
25000
0,32%
Ірак
24000000
12500
0,05%
Туркменістан
4600000
2000
0,04%
Рівень розвитку Інтернету в кожній країні тісно пов'язаний з її загальним
рівнем інфраструктури телекомунікацій і комп'ютеризації. Тому не дивно, що
найбільш развиненою країною в цьому аспекті є на цей час США (незважаючи на те,
що частка користувачів Інтернет у деяких країнах вища, абсолютна кількість
користувачів Інтернет у США найбільша у світі). Більше 65 % американців,
старших за 12 років, мають доступ в Інтернет, а половина з них щодня виходять у
Інтернет і проводять у ньому не менше години. В Європі найбільший внесок
належить Німеччині й Великобританії. Активно розвивається азіатський ринок
Інтернету. Зокрема, кількість користувачів Інтернету в Японії більше 56 млн.
чоловік. Близько 46 млн. користувачів Інтернету живуть у Китаї, а число
індійських користувачів складає більше 7 млн. чоловік. Річні темпи приросту
кількості користувачів у Китаї й Індії перевищують 100 % на рік.
Що стосується жителів Східної Європи і пострадянського простору, то тут на
лідируючих позиціях перебувають такі країни, як Росія, Болгарія, Польща,
прибалтійські держави. За абсолютною кількістю перше місце посідає Росія (18
млн. чоловік).
За середнім часом, проведеним в Інтернеті, на першому місці американці (більше
9 годин на місяць), на другому - жителі Нової Зеландії (7,5 години на місяць) і
на третьому - сінгапурці (7 годин на місяць). У Європі лідером є
Великобританія, де користувачі виходять у Інтернет 5,1 години щомісяця. За нею
йдуть Німеччина й Франція з показником у 4,9 години.
Приблизно 61% користувачів Інтернету сьогодні представлено чоловічою статтю і
тільки 39% - жіночою. Серед користувачів європейських країн число чоловіків ще
вагоміше - 73%. На початковому етапі розвитку Інтернету різниця була ще
істотнішою, і тепер щорічно відбувається постійне зростання процентного
співвідношення жіночої статі і поступове наближення цього показника до
загальносвітового розподілу статей.
Середній вік користувачів Інтернету стано