Вы здесь

Оптимізація соціальної адаптації студентів початкових курсів засобами фізичної культури.

Автор: 
Стасюк Роман Миколайович
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2008
Артикул:
0408U002681
129 грн
Добавить в корзину

Содержимое

РОЗДІЛ 2
МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ

2.1. Загальна характеристика методів дослідження
Виходячи з цільової спрямованості роботи, коло поставлених завдань вирішувалося із застосуванням загальнометодологічних підходів, прийнятих у сфері наукового пізнання, а також у контексті методичних принципів, які використовуються в теорії та практиці спорту [41; 47; 84].
У роботі ми використали такі методи дослідження:
1. Аналіз науково-методичної літератури.
2. Тестування рівня фізичного розвитку і фізичної підготовленості студентів.
3. Анкетування.
4. Педагогічний експеримент.
5. Методи математичної статистики.

2.2. Теоретичний аналіз науково-методичної літератури
Робота над літературними джерелами велася відповідно до структури організації дослідження. Вивчено методологічну, науково-методичну і навчально-методичну літературу, науково-дослідні роботи, програмні документи. Здійснено систематизацію матеріалу, складена картотека. Попереднє знайомство з літературою, пов'язане з проблемною сферою дослідження, дало можливість скласти більш точний виклад інформації про місце і значення обраної теми, дозволило уточнити її формулювання та підійти до вивчення проблеми із принципово нових позицій. Були виявлені причини протиріччя між ідеальним і реальним рівнем фізкультурно-спортивної свідомості студентської молоді, розкриті невикористані педагогічні можливості щодо вирішення цих протиріч, розкрито сутність моральних та розвитку психологічних якостей як необхідної складової підготовки майбутнього вчителя. На цьому етапі сформульовано тему, з'ясовано мету та визначено завдання дослідження. У ході роботи було опрацьовано 132 літературних джерел, з них 16 - іноземною мовою.

2.3. Тестування фізичної підготовленості та фізичного розвитку студентів
Безпосередньо перед тестуванням ми встановили необхідні вимоги до тестових процедур. Ці вимоги полягають у: стандартності вимірів, наявності системи оцінок, надійності та інформативності.
Оскільки переважну більшість у контингенті психолого-педагогічного факультету ВНЗ становлять дівчата (понад 93 %), у дослідження було вирішено включити лише жіночу частину факультету. Відповідно було обрано і тести та критерії оцінювання, цей аспект знайшов також своє відображення у запропонованій програмі.
Мета тестування - отримання об'єктивних даних про стан антропометричного та фізичного розвитку студентів під час проведення експерименту. Антропометричні вимірювання проводилися в відповідності до рекомендацій, викладених у спеціальній літературі [83; 88].
Для виявлення рівня фізичного розвитку та фізичної підготовленості студентів, їх психофізичних якостей ми використовували такі вимірювання і тести: визначення довжини тіла, маси тіла, окружності грудної клітки у спокої, життєвої ємності легень, частоти серцевих скорочень до та після навантаження, стрибок у довжину з місця, згинання і розгинання рук в упорі лежачи від підлоги, човниковий біг 4 х 9 м, піднімання тулуба в сід за 1 хвилину, нахил вперед з положення сидячи, біг 100 м, біг 2000 м, вестибулярна стійкість (тест Яроцького), тест на розподіл і перемикання уваги, тест на точність, швидкість реакції та на рівень розвитку оперативної пам'яті, статична координація (проба Ромберга) .
Дані, які були отримані в результаті проведення тестувань, ми заносили до таблиць.
Довжина тіла
Вимірювання довжини тіла виконується за допомогою ростоміра.
Результат - довжина тіла в см.
Маса тіла
Зважування проводилося за допомогою електронних вагів. Студент ставав на їх середину.
Результат - маса тіла в кг.
Обхват грудної клітки
Вимірювання обхвату грудної клітки виконується накладанням стрічки у стані видиху.
Життєва ємкість легень
Обладнання. Спірометр УСПЦ-01.
Проведення тесту. Обстежуваного, що знаходиться в положенні сидячи, сполучають з приладом за допомогою загубника. Надається три спроби.
Результат. Фіксується краще значення.
Частота серцевих скорочень
Виконується для визначення ЧСС до та після навантаження.
Обладнання. Секундомір.
Проведення тесту. Учасник тестування сідає на стілець, ліву руку кладе на стіл, зап'ястком догори, пальцями правої руки знаходить на променевій артерії в основі великого пальця артерію, для чого 2, 3 і 4-й пальці накладаються трохи вище лучезап'ястного суглоба, артерія прощупується й притискається до кістки.
Результат. Кількість пульсувань за 1 хвилину.
Стрибок в довжину з місця
Виконується для визначення "вибухової" сили.
Обладнання. Рулетка, крейда.
Проведення тесту. Учасник тестування стає у вихідне положення: ноги на ширині плечей, пальці ніг за стартовою лінією. Зігнувши ноги у колінах, студент виконує мах руками назад, потім різко виносить їх уперед і, відштовхнувшись двома ногами, стрибає вперед. Учаснику слід намагатись приземлитися на ноги якомога далі, оскільки результат визначається від стартової лінії до точки торкання мату п'ятами.
Результат. Довжина стрибка у сантиметрах за результатами кращої із двох спроб.
Згинання і розгинання рук в упорі лежачи від підлоги
Проведення тесту. Учасник тестування набуває положення упору лежачи, руки випрямлені і розведені на ширину плечей кистями вперед, тулуб і ноги утворюють пряму лінію, пальці ступень упираються в підлогу. За командою "Можна!" учасник ритмічно, з повною амплітудою починає згинати і розгинати руки.
Результат. Кількість безпомилкових згинань і розгинань рук за одну спробу.
Човниковий біг 4 х 9 м
Проведення тесту. За командою "На старт!" учасник тестування стає у положення високого старту перед стартовою лінією. За командою "Марш!" у максимальному темпі пробігає 9 м до другої лінії, бере один із двох дерев'яних кубиків, що лежать у півколі, бігом повертається назад і кладе його у стартове півколо (кидати кубик не можна), знову біжить у зворотньому напрямку,