Ви є тут

Формування тарифів при взаємодії транспортно-експедиційного підприємства із суб(єктів ринку авіаційних перевезень

Автор: 
Ревуцька Тетяна Володимирівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2004
Артикул:
0404U003723
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2.
РОЗРОБКА ЕКОНОМІЧНОЇ СТРАТЕГІЇ В ЛОГІСТИЧНОМУ ЛАНЦЮГУ ВЗАЄМОДІЇ ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІЗ СУБ'ЄКТАМИ РИНКУ АВІАЦІЙНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
2.1. Мікрологістична структура транспортно-експедиційного підприємства

Розробка загальногосподарської стратегії розвитку транспортної агенської компанії повинно базуватися на узгодженні прогнозів її діяльності з ринковим попитом на відповідне транспортно-експедиційного обслуговування з урахуванням можливих обмежень на матеріальні, фінансові й трудові ресурси.
При розробці стратегії планування на підприємстві логістична політика повинна бути частиною виробничої функціональної стратегії, яка поряд із маркетинговою й організаційною є частиною загальної господарської стратегії агенської компанії.
Дана робота є логічним продовженням праць провідних російських й українських вчених - логістів: Сергеєва В.І. [130,131], Саркісова С.В. [129], Смєхова А.А. [133], Глогусь О. [46], Кальченко А.Г. [81], Крикавського Є. [95], Максимова Ю.І. [104], Нестерова Є.П. [115], Новікова О.А., Уварова С.А. [118], Лукинського В.С. [103] та ін. Робота продовжує тенденцію, викладену у роботі Яндієва С.О. [151] й розмежовує внутрішньовиробничу логістичну систему на макро- й мікрорівнях. Як елемент макрологістичної системи агенська компанія приймає участь у реалізації наступних основних логістичних функцій:
- формування господарських зв'язків по поставках товарів;
- прогнозування попиту на авіаційні перевезення;
- здійснення організації процесу повітряних перевезень, а також всіх необхідних експедиційних операцій на шляху руху вантажів до пунктів призначення;
- створення нових елементів у логістичному ланцюгу просування матеріало-потоку;
- глобалізація й інтеграція економічних процесів і т.ін.
Визначимо основні мікрологістичні функції транспортно-експедиційного підприємства :
- оперативно-календарне планування виконання транспортних й експедиційних послуг з закріпленням рухомого складу за клієнтурою;
- оперативне управління технологічними процесами й ремонту рухомого складу й устаткування;
- всі види планування об'ємів постачання сировини, матеріалів, запасних частин, комплектуючих та інших видів матеріальних ресурсів;
- організація складського господарства;
- контроль та управління запасами матеріальних ресурсів на рівнях внутрішньовиробничої складської системи й у технологічному процесі і ремонті рухомого складу;
- внутрішньовиробничий фізичний розподіл матеріальних ресурсів;
- інформаційно-технічне забезпечення процесів управління матеріальними ресурсами;
- автоматизація та комп'ютеризація управління внутрішньовиробничими матеріальними, інформаційними й фінансовими потоками.
Мікрологістична структура транспортно-експедиційного підприємства - цілісна сукупність елементів, взаємодіючих один з одним. До числа таких елементів можна віднести наступні підсистеми:
- закупка (постачання) - підсистема, яка забезпечує надходження матеріальних ресурсів у транспортно-експедиційного підприємства ;
- склади - споруди, де розміщуються та зберігаються вантажі, трансформуючись у матеріальні потоки;
- запаси - запаси матеріалів, які дозволяють даній системі швидко реагувати на зміну попиту, забезпечують надійність роботи транспортно-експедиційного підприємства. При цьому можна виділити фінансові резерви, запаси матеріалів і комплектуючих для ремонту рухомого складу й устаткування;
- автомобільний парк і контейнерний парк - парк рухомого складу транспортно - експедиційного підприємства , що виконує транспортні послуги;
- обслуговування виробництва - підсистема, зайнята обслуговуванням й ремонтом рухомого складу. До неї належать ремонтні майстерні;
- збут - підсистема, яка забезпечує реалізацію продукції транспортно-експедиційного підприємства - транспортно-експедиційного обслуговування;
- інформація - підсистема, що забезпечує інформаційний зв'язок між елементами мікрологістичної системи, контролює виконання логістичних операцій;
- кадри - персонал, який виконує логістичні операції;
- фінанси - підсистема, що забезпечує циркуляцію грошових засобів, необхідних для управління матеріальними потоками мікрологістичної системи транспортно-експедиційного підприємства .
У підсистемах: закупка, склади, запаси, вирішуються задачі заготівельної логістики транспорту, автомобільно-контейнерного парку й обслуговування виробництва - внутрішньовиробничої логістики транспорту. Задачі розподільчої логістики транспорту вирішуються у підсистемі збут.

Рис.2.1.Мікрологістична структура транспортно-експедиційного підприємства.
У підсистемах: інформація, фінанси та кадри, вирішуються задачі ресурсної логістики. Нагадаємо, що на відміну від промислового підприємства на транспортно-експедиційному відбувається поєднання у часі процесів виробництва та реалізації (збуту) транспортно-експедиційної продукції. Ця особливість ненакопичування транспортно-експедиційного підприємства транспортної готової продукції пояснює відсутність елементу складування на
етапі збуту продукції. Тому принципова схема мікрологістичної системи має наступний вигляд (рис.2.1):
Логістична концепція організації основного й допоміжного виробництва транспортно-експедиційного підприємства включає наступні основні положення:
- відмова від зайвих запасів матеріальних ресурсів;
- відмова від зайвого часу на виконання перевізного процесу та часу на експедиційні послуги;
- забезпечення технічної готовності рухомого складу;
- максимальне скорочення простою технічного виправного рухомого складу;
- відмова від нераціональних маршрутів перевезень вантажів;
- перетворення постачальників матеріалів, клієнтури у бажаних партнерів;
- диверсифікація діяльності транспортн