Ви є тут

Методика навчання майбутніх економістів професійно спрямованого читання англійською мовою з використанням комп'ютера.

Автор: 
Радецька Світлана Валеріївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2005
Артикул:
0405U000943
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ЧИТАННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ СТУДЕНТІВ
НА ІІ ЕТАПІ НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ АВТОРСЬКИХ КОМП’ЮТЕРНИХ МАТЕРІАЛІВ
У першому розділі були розглянуті теоретичні передумови використання комп’ютера
як засобу підвищення ефективності та якості навчання читання економічних
текстів англійською мовою студентів немовних ВНЗ. Також було укладено корпус
текстів для навчання читання економічної літератури англійською мовою на ІІ
етапі навчання з метою його подальшого використання як складової частини
комп’ютерних навчальних матеріалів. Завдання другого розділу полягає у спробі
створення методики навчання читання економічних текстів англійською мовою на ІІ
етапі навчання з використанням розроблених автором комп’ютерних матеріалів. Ми
маємо на меті провести класифікацію вимог щодо технології створення
автоматизованого навчального курсу та комплексу вправ у текстовому процесорі,
провести класифікацію типів комп’ютерних вправ, які доцільно і ефективно
використовувати для навчання читання, складеного нами корпусу економічних
текстів, надати характеристику створених комп’ютерних навчальних матеріалів та
розробити модель використання авторського АНК “English for Economists (reading
aspect)” та комплексу вправ у текстовому процесорі, призначених для навчання
читання.
2.1. Технологія розробки автоматизованого курсу для навчання
читання
Як відомо, сучасні тенденції у викладанні ІМ значною мірою пов’язані з
технічним та технологічним оновленнями процесу навчання, тобто з широким
використанням нових засобів навчання - АНК. Навчальні програми та курси
призначені для представлення навчальних матеріалів та надання студентам
можливості працювати з ними з метою формування певних навичок та вмінь [77].
Вони належать до дидактичних засобів навчання разом з підручниками,
лінгафонними курсами, відеокурсами тощо та є головними засобами КНІМ [83; 132].
Безперечно, якісні (з програмної та методичної точок зору) програмні продукти
мають свої переваги: різновид тем, видів діяльності, яскравість, захопливість
комп'ютерних програм викликають велику зацікавленість студентів.
Останнім часом на комп’ютерному ринку України почали з’являтися програмні
продукти, спеціально розроблені для навчання ІМ. Їх можна поділити на такі
види:
1. Комп’ютерні словники.
2. Електронні енциклопедії.
3. Програми для автоматизованого комп’ютерного перекладу.
4. Автоматизовані навчальні курси з англійської мови.
5. Комп’ютерні мовні ігри.
6. Автоматизовані тестові системи.
Було розроблено чимало АНК, словників та енциклопедій, які можна
використовувати для вивчення англійської мови. Серед них найбільш відомими є:
“General Сertificate of Secondary Education”; “Learn to Speak English”; “Active
English”; “Encarta Encyclopedia 98”; “Azar Interactive”; “Britannica 2000
Encyclopedia”; “Професор Хіггінс, Англійська без акценту”; ”Английский язык для
общения (Игнатова Т. Н.), Интерактивный курс”; ”Business Challenges
Interactive”; “TOEFL”; “Pronunciation Power”; “English ProWeb Dictionary”;
“English Initiative”; “EuroPlus Program”; “English Platinum”; “English Тutor”;
“Storyboard”; МультиЛекс (Російсько-англійський, англо-російський словник);
“English Platinum”; “Super Oxford (Збірник систем машинного перекладу та
словників європейських мов)”; “Мир Алисы”; “3азеркалье”; “New Dynamic English”;
“EURO Plus”; “AURA-Lang”;” Triple Play English”; “Triple Play Plus” та інші.
Найкраще розроблені програмні продукти, направлені на навчання лексики [21],
граматики та письма [64; 71], лексико-граматичних навичок читання [116].
Як зазначалося, АНК з ІМ можуть широко використовуватися для ознайомлення
студентів з новим мовним матеріалом, новими зразками вправ для тренування, а
також для формування знань, навичок і вмінь. З їхньою допомогою студенти мають
можливість здійснювати такі види навчальної діяльності: тренувати правопис,
вивчати лексичний матеріал, удосконалювати розуміння аудіотексту, розвивати
техніку читання, вивчати граматику, навчатися писемного мовлення, тренувати
вимову. Комп’ютер дозволяє моделювати умови комунікативної діяльності,
реалізуючи їх у різноманітних тренувальних вправах ситуативного характеру [83,
с.15].
На жаль, на сьогодні не існує надійного “провідника” у світі АНК, спроможного
допомогти викладачам запроваджувати професійно створені АНК у класах та
аудиторіях. У багатьох випадках перешкодою є економічний фактор, адже програми,
створені за кордоном, коштують надто дорого, а копії дуже часто не придатні для
використання. Тому дослідження, спрямовані на створення та впровадження якісних
комп’ютерних навчальних програм, посібників і курсів, які призначені для
формування навичок та вмінь різних видів іншомовної мовленнєвої діяльності, є
доречними та актуальними на сучасному етапі.
АНК – це головний засіб КНІМ, що призначається для розв’язання специфічного
класу навчальних завдань. Поряд з такими засобами навчання, як підручник,
лінгафонний курс і відеокурс, АНК є складовою системи дидактичних засобів
навчання, які забезпечують організацію і керівництво навчальною діяльністю
студентів з оволодінням мовою і комунікативною діяльністю з мовою вивчення
[108, с. 57-58]. АНК як програмний засіб навчального призначення можна
запропонувати у вигляді системи, що складається з двох основних компонентів:
інформаційного (наповнення програми) та програмного (програмна реалізація)
[105].
А.Н. Романов та інші автори зазначають, що існує декілька точок зору щодо
технології створення АНК. Згідно з першою кваліфікований програміст може взяти
будь-який традиційний навчальний посібник та без допомог