Ви є тут

Фізичне виховання і спорт у шкільній освіті Англії.

Автор: 
Турчик Ірина Хосенівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2005
Артикул:
0405U004615
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ

2.1. Джерельна база досліджень
У процесі дисертаційного дослідження проаналізовано понад 221 джерел, з них - 134 іноземних. Серед них законодавчі матеріали, інструктивно-методичні матеріали Міністерства освіти України, відомства у справах освіти, Ради та Кабінету Спорту Великої Британії, екзаменаційних комітетів, різноманітні організаційно-методичні рекомендації та посібники для вчителів ФКО в Англії, Національна навчальна програма ФКО Англії, програма для загальноосвітніх навчальних закладів України "Основи здоров'я і фізична культура). У дослідницькій роботі ми використовували офіційні документи Першого Всесвітнього спортивного форуму, Х ювілейного конгресу Міжнародної асоціації спортивної інформації (8-13 червня 1997р.), декларацію Всесвітнього Самміту (Берлін, 3-5 листопада 1999р.) з фізичної культури під патронатом МОК, ЮНЕСКО і ВООЗ, Міжнародну Хартію з фізичного виховання та спорту (21 листопада 1978 р.), Бюлетенів спортивної інформації Ради Європи "Клірінг Хаус", документи міжнародних офіційних та громадських організацій, текстів виступів та доповідей, повідомлень голів держав, політичних діячів, матеріали Міжнародних та Всеукраїнських конференцій, а також вітчизняні та закордонні матеріали періодичних видань, журналів, відомостей отриманих з міжнародної інформаційної мережі "Інтернет"; та ін.
У нашому дослідженні ми використовували поняттєвий апарат, який відтворює англійську термінологію і визнає сутність його освітньо-інформаційного простору та професійної культури у сфері фізкультурної освіти. Тому в нашій дисертаційній роботі висвітлювалися такі категорії:
* освіта (1) (education) - процес навчання у школі чи коледжі, під час якого формується особистий розум і характер;
* освіта (2) (education) - розповсюджує знання та розуміння або впроваджує знання та цінності, які залежать від ліберального чи авторитарного ухилу суспільства;
* фізкультурна освіта (1) (physical education) - галузь вивчення, яка включає гру, рекреацію, спорт і спрямована на отримання фізкультурної освіти;
* фізкультурна освіта (2) (physical education) - цілеспрямований процес формування знань і цінностей шляхом рухової діяльності у навчальних закладах;
* фізкультурна освіта (3) (physical education) - загальна сума соціальних досягнень, пов'язаних з фізичним розвитком та освітою людини;
* фізкультурна освіта (4) (physical education) - термін, що використовується для опису сфери освітньої діяльності, у якій провідна роль належить рухам тіла, де слова "освітня діяльність" означають цілеспрямоване формування соціально-бажаних знань та цінностей;
* спорт для всіх (sport for all) - кампанія організована для залучення щораз більших мас у спорт.

2.2. Організація дослідження
Для вирішення поставлених мети і завдань роботи за темою: "Фізичне виховання і спорт у шкільній освіті Англії" дослідження було розподілено на 3 періоди з 2001 по 2004 рік.
Зазначимо, що дисертаційне дослідження носить комплексний аналітичний характер, у рамках його було вивчено сучасний стан системи фізичного виховання та спорту у школах Англії, досліджено програмно-нормативну базу фізкультурної освіти та спорту школярів Англії, зроблено спробу порівняння фізкультурної освіти у школах Англії та України.
Дослідження здійснювалося у три етапи:
1 етап ( 1.10.2001 - 1.09 2002рр) - збір та опрацювання матеріалів стосовно теми дисертації.
На першому етапі досліджень вивчались література із означеної проблематики, були визначена проблема, об'єкт, предмет, мета, завдання та обиралася методологія дослідження. У ході дослідження було розглянуто і узагальнено отримані результати і визначено основні напрямки досліджень дисертаційної роботи. Основним методом дослідження на І етапі роботи був аналіз і узагальнення наукової, науково-популярної, науково-методичної літератури, періодики, статистичних та інших інформаційних документів.
Джерельною базою дослідження слугували фонди наукових бібліотек України: Національної бібліотеки України ім. В.І.Вернадського (м. Київ); бібліотеки Національного університету фізичного виховання і спорту (м. Київ); Львівської обласної наукової бібліотеки ім. В.Стефаника НАН України (м. Львів); Наукової бібліотеки Львівського Національного університету імені І.Франка (м.Львів); бібліотеки Львівського державного інституту фізичної культури (м. Львів), бібліотеки Російської державної академії фізичної культури (РГАФК, м. Москва, Росія); бібліотеки академії фізичного виховання у м. Гожув Велькопольский та у м. Гданськ (Польща), бібліотеки національного Британського музею (British National museum library).
Використано інформацію з міжнародної мережі "Інтернет", з допомогою якої проаналізовано систему шкільної освіти в Англії та місце предмету ФКО у ній, вивчено реформування управління сфери ФКО в Англії
Зокрема було опрацьовано офіційні сайти Відділу освіти і науки Великої Британії (www.nc.uk.net, www.ncaction.org.uk), організації яка займається справами розвитку дозвілля, туризму та спорту (www.sprig.org.uk), фізкультурно-освітнього центру для вчителів, студентів та учнів, які цікавляться фізкультурною освітою (www.physicaleducation. co.uk). Упродовж усього дослідження вивчалась інформація, яка з'являлась на інтернет-сторінках віртуального навчального центру ФКО (www.teache.com.) та сайті плануваня уроків (www.learn.co.uk).
Одним з важливих завдань, на цьому етапі через специфіку педагогічної термінології, було створення термінологічного тлумачного словника галузі ФКО в Англії. Адже іноді ці терміни мають неоднакове значення в педагогіці різних країн. Незбіг понять і навіть категорій є одною з найбільших труднощів для педагога, який прагне порівняти певні педагогічні явища. Створений нами словник, включає близько 200 найчастіше вживаної, термінологічної лексики, якою послуговуються фахівці у сфері фізкультурної освіти Великої Британії.

2 етап ( 1.09.2002 - 1.09 2003 рр) - проводило