Ви є тут

Система професійної підготовки майбутніх учителів загальноосвітніх шкіл в університетах Канади

Автор: 
Мукан Наталія Василівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
0406U000337
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ПРОФЕСІЙНА ПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА КАНАДИ
НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ
2.1. Принципи професійної освіти Канади
Освіта Канади кінця ХХ століття характеризується численними перемінами.
Оскільки знання та інформація є життєво важливими, велика кількість людей
різного віку вдосконалюють свої фахові навички та вміння впродовж усього життя.
„Найбільш дієва вимога глобалізації до людини – це вимога високого
професіоналізму [48, c. 142]”.
На початку XXI століття суспільство ставить перед системою професійної освіти
Канади наступні вимоги:
гарантування високої якості навчання, його економічну доступність та практичне
застосування знань у повсякденному житті звичайних громадян;
виховування студентів у дусі незалежності, плекання особистостей із глибоким,
багатогранним та творчим потенціалом;
підготовка висококваліфікованих спеціалістів, тобто сприяння збагаченню
соціального та культурного добробуту країни життєво важливими чинниками;
розвиток міжнародної співпраці та використовування її для наукових розробок,
які сприятимуть процвітанню суспільства та слугуватимуть кращому розумінню
оточуючого світу;
підтримка розвитку регіональної економіки та міжнародної
конкурентоспроможності.
Система професійної освіти відіграє основну роль у процесі трансформацій в
суспільстві. „Університети завжди відігравали основну роль в розвитку нових
ідей, що ведуть до соціального та економічного прогресу [194, c. 4]”. „Сили, що
спонукають зміни в суспільстві (глобалізація, поступ в інформаційних та
біологічних технологіях, новий інструментарій телекомунікацій), мають значний
вплив на систему професійної освіти [43, с. 106]”. „...технічні засоби,
породжені науково-технічним прогресом (засоби зв’язку, комп’ютери) викликали у
80-их роках драматичні зміни у професійному навчанні, позначившись на усіх
рівнях сучасної освіти [63, c. 213]”. Метаморфози в суспільстві впливають на
традиційні принципи, які характеризують та супроводжують систему професійної
освіти, разом з такими проблемами як доступність освіти, роль вищих навчальних
закладів у наданні освітніх послуг суспільству, характеристика академічного
середовища, навчальні засоби.
Професійна освіта тісно пов’язана з життям людини. „Сьогодні суспільству
потрібний професійно мобільний фахівець, здатний переміщуватись як вгору по
вертикальних сходинках у своїй галузі, так і по паралелі – із однієї галузі до
іншої. Підготовка такого фахівця – нагальна проблема вищої школи... [48, c.
404]”. Економіка, що базується на знаннях та інноваційних технологіях, ставить
перед людством вимогу оволодіння сучасними знаннями, навичками та вміннями для
використання в професійній діяльності наукових, технологічних та інформаційних
новинок, що підвищує їх конкурентоспроможність на міжнародному ринку праці,
сприяє підвищенню стандартів та якості життя країни. Даний циклічний процес
зображено на рисунку (рис.2.1).
Існують різноманітні визначення терміну „освіта”. „Освіта – це процес навчання,
що триває все життя... Майбутнє нашої країни залежить від поінформованості та
освіченості громадян, які, реалізуючи свої особистісні та професійні цілі,
спричиняють подальший соціальний, економічний та культурний розвиток локального
суспільства та країни в цілому [151, c. 10]”.
„Освіта – це не тільки задоволення навчальних потреб студентів, але й розвиток,
інтерпретація, використання знань та надання основних навчальних послуг
суспільству [182]”. „Освіта – це також інвестування в здоров’я та боротьбу з
убогістю, злочинністю і безробіттям [80, c. 270]”. Це основне джерело
соціальної когезії та мобільності, розвитку та довготривалого процвітання
країни і всіх її регіонів [43, c. 107]”.
На нашу думку, „освіта – це довготривалий процес інвестування в особистість, а
відтак у суспільство в цілому. Вона сприяє адаптації індивіда до різноманітних
вимог сучасності [43, c. 107]”. „Криза суспільства – це, передусім,

Рис.2.1. Взаємозалежність знань, вмінь та навичок особи
з соціально-економічними аспектами функціонування індивідууму в соціумі
криза людських ресурсів. Для виходу з неї необхідно, як в усіх високорозвинених
країнах, рішуче інвестувати інтелектуальний потенціал країни [48, c. 219]”.
Сучасність вимагає від кожної людини постійного розвитку, неперервного
навчання, що відповідає завданням системи професійної освіти. Основним важелем
у суспільстві, який має вплив на інституції професійної освіти, студентство та
науково-викладацький склад, є постійний розвиток інформаційних та
телекомунікаційних технологій, що сприяє економічній реструктуризації,
глобалізації, плинності політичних та соціальних змін. Визнання і розуміння
проблем навколишнього середовища та взаємозалежності націй заохочує міжнародну
співпрацю в сфері освіти.
Немає універсального способу збагачення, але відомо, що перевагу на ринку праці
мають люди з високим рівнем освіти та здібностями до генерування, сприйняття та
використання знань. Згідно з концепцією всебічного розвитку особистості та
швидких соціальних і економічних перемін, наголошується увага на неперервному
навчанні і для індивідуального, і для суспільного блага країни. Освіта мотивує
індивіда постійно вдосконалюватися та дає доступ до необмежених можливостей.
Найважливішими функціями професійної освіти Канади є:
створення умов піднесення потенціалу індивідуальних здібностей впродовж всього
життя: розвиток особистості, самоутвердження та самовиявлення з метою
ефективного функціонування в суспільстві;
піднесення, збереження та розповсюдження знань;
надання послуг освіти та здобуття знань у легкодоступній, достовірній та
науковій формі на місцевому, регіональному й національно