Ви є тут

Рекламна діяльність фармацевтичних підприємств

Автор: 
Віннікова Інна Ігорівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
3406U004319
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
СТАН ТА РОЗВИТОК РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
2.1. Вплив факторів маркетингового середовища на рекламу лікарських засобів
Фармацевтичний ринок України – одна із стратегічно-важливих галузей для
розвитку нашої держави. Підвищений інтерес до нього викликаний економічними,
соціальними і навіть політичними факторами, бо саме через цей ринок
забезпечується попит на лікарські препарати, а значить, і захист здоров’я
населення. Попит на лікарські препарати, своєю чергою має підтримуватись
високим рівнем життя людей, їхньої платоспроможності, а також адекватною
структурою і обсягом відповідної продукції.
У дослідженні товарних ринків важливим є першочергове визначення їх структури і
динаміки. Структура фармацевтичного ринку – категорія неоднозначна, але
вважаємо, що досліджувати її доцільно за такими основними напрямками: товарна
структура попиту і виробництва; регіональна структура попиту і виробництва;
структура купівлі лікарських препаратів вітчизняного виробництва та імпортних;
частка імпортних медичних препаратів на вітчизняному ринку за номенклатурою
споживання та в регіональному аспекті; конкурентна структура медичних
препаратів за призначенням за виробниками та регіонами; конкурентна структура
ринку вітчизняних виробників та виробників-імпортерів. На міжнародних і
глобальних ринках для вітчизняних дослідників, крім зазначених раніше напрямків
роботи, важливими є вивчення стану, потенціалу конкретних ринків з метою
експорту до них вітчизняної фармацевтичної продукції і дослідження чинників
успіху та підвищення конкурентних позицій [89,с.96 ].
Основними рисами, якими сьогодні можна охарактеризувати національний ринок, є
нестабільність обсягу, абсолютна перевага препаратів-генериків, недостатнім
наповненням деяких фармакологічних груп, низькою конкурентноздатністю
вітчизняних ліків за межами України.
Наведемо перелік провідних вітчизняних виробників (за обсягами виробництва): АТ
„Дарниця”, ЗАТ „Борщагівський ХФЗ”, ВАТ „Київмедпрепарат”, ВАТ „Фармак”, ВАТ
„Здоров’я”, ВАТ „Галифарм”, ВАТ „Концерн Стирол” та ін.
До наукових організацій, які розробляють фармацевтичні препарати, належать
Державний науковий центр лікарських засобів і Українська фармацевтична
академія.
Виробництво лікарських засобів в Україні в 2003 – 2004 рр. свідчить про певну
стабільність (рис.2.1): у 2004 році обсяг виробництва проти попереднього року
збільшився на 4% [89,с.97].
Рис.2.1. Місячна динаміка обсягу виробництва вітчизняних лікарських засобів у
грошовому виразі в 2003-2004рр.
У першому півріччі 2004 р. порівняно з аналогічним періодом 2003 р. збільшилась
кількість зареєстрованих в Україні препаратів з урахуванням лікарських форм і
становила 13 600 (2003р. – 12 406), тобто розширився асортимент фармацевтичної
продукції у вигляді готових лікарських засобів (ГЛЗ).
Згідно з рис.2.2. виробництво лікарських засобів в натуральному виразі теж
збільшилось в 2004 році порівняно з 2003 роком. [89,с.97].
Рис.2.2. Місячна динаміка обсягу виробництва вітчизняних лікарських засобів у
2003 – 2004 рр. в натуральному вираженні (тис. упаковок)
Значну частину на ринку лікарських засобів в Україні становить імпортна
продукція.
Невідповідність динаміки імпорту лікарських засобів у грошовому і натуральному
вираженні пов’язано зі зменшенням імпорту лікарських засобів дешевих препаратів
і збільшенням імпорту дорогих лікарських засобів. Для виробництва й імпорту
лікарських препаратів характерні сезонні коливання. У літній сезон зменшується
їх закупівля у зв’язку зі зменшенням обсягу попиту.
Лікарські засоби в Україну поставляють біля 60 держав світу. На долю десяти
держав припадає близько 60% імпорту. Незважаючи на великий асортимент продукції
вітчизняної промисловості, ряд препаратів в Україні практично не
виготовляється. Підприємства України виробляють біля 1450 найменувань
препаратів (більшість з котрих дублюються) в усіх лікарських формах.
Виробництво базується в основному на імпортній сировині, яка імпортується з
Китаю, Індії, США. У той же час ряд препаратів, які користуються великим
попитом на ринку, практично вітчизняними підприємствами не виготовляється. До
них належать гормональні, антигістамінні, діуретичні, гіпотензивні,
антиаритмічні і педіатричні. У цілому українські підприємства контролюють
фармацевтичний ринок країни на 73% в натуральному і на 34% у грошовому виразі
[89,с.98].
Рис. 2.3. Місячна динаміка імпорту лікарських засобів в Україну в грошовому
виразі за 2004 рік (млн. дол. США)
Рис.2.4. Місячна динаміка імпорту лікарських засобів в Україні в натуральному
вираженні за 2004 рік (тис. упаковок)
Імпорт лікарських засобів в Україну в 2003 р. становив 360 млн. дол. США.
Порівняно з аналогічними періодами 2002 р. приріст становив 15,3%. Місячна
динаміка імпорту лікарських засобів в Україну в грошовому й натуральному виразі
не збігається.
Рис.2.5. Частка великих держав – постачальників лікарських засобів в Україну в
2004 р.
Головним постачальником лікарських засобів в Україні (у грошовій одиниці)
залишається Німеччина, на її частку припадало 18,5% імпорту.
Обсяг експорту українських підприємств у 2004 р. становив 26,1 млн. дол. США.
Як і раніше, найбільшим покупцем українських медикаментів є Росія, а також інші
держави СНД. Кількість держав інших регіонів світу – 9 і їх частка в загальному
обсязі експорту становила всього 4,03% (табл.2.1).
Таблиця 2.1
Обсяг експорту лікарських засобів українських виробників України за межами СНД
в 2004р. [105]
Рейтинг
Держава
Сума (тис. дол. США)
Польща
649,3
Болгарія
216,87
Великобританія
61,12
Германія