Ви є тут

Підготовка майбутніх вихователів до формування у дітей дошкільного віку основних рухових умінь і навичок.

Автор: 
Петренко Світлана Анатоліївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
0407U002188
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ РУХОВИХ УМІНЬ І НАВИЧОК У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
2.1. Характеристика рівнів професійної готовності фахівців дошкільного виховання до формування у дітей дошкільного віку основних рухових умінь і навичок

Перед вищою школою стоїть завдання підготувати грамотного та кваліфікованого фахівця, який здатний забезпечити всебічний розвиток особистості дитини в руслі основних теоретичних установок сучасної концепції дошкільного виховання, готового творчо реалізувати себе у педагогічній діяльності в закладах дошкільної освіти різного типу.
У вищому навчальному закладі студенти комплексно оволодівають складовими професійної майстерності, опановуючи навчальні предмети, виконують завдання різних видів педагогічної практики. Важливу роль серед педагогічних дисциплін, що готують студентів до формування основних рухових умінь і навичок у дошкільників, виконує курс "Теорія та методика фізичного виховання дітей дошкільного віку". Оволодіння змістовим компонентом цієї навчальної дисципліни забезпечує фахову підготовку до здійснення дієвого впливу на збереження та зміцнення здоров'я дітей, їх фізичного розвитку. Метою цієї підготовки є засвоєння студентами основ професійної діяльності педагога в галузі фізичного виховання дошкільників, оволодіння майбутніми педагогами системою знань з теорії та методики фізичного виховання, практичними вміннями та навичками з організації і проведення активних форм роботи з фізичної культури.
Вивчення цього курсу тісно пов'язане з іншими навчальними дисциплінами, які вивчаються студентами у вищому навчальному закладі: педагогікою, психологією, анатомією, фізіологією, гігієною дітей дошкільного віку. Основні завдання курсу: дати студентами комплекс знань, до яких належать закономірності розвитку організму дошкільників; розкрити питання взаємозв'язку вікового розвитку і навчального та виховного впливу з урахуванням статі й індивідуального розвитку; підготувати студентів до правильного застосування на практиці знання дидактики, форм, засобів і методів педагогічного впливу систем, навчальної підготовки; навчити необхідним навичкам організації самоосвіти.
В усіх вищих педагогічних закладах на дошкільних факультетах і відділеннях викладається предмет "Теорія та методика фізичного виховання дітей дошкільного віку". На цей курс виділяється неоднакова кількість годин (від 108 годин до 240), що визначається залежно від терміну навчання, додаткової спеціалізації і програми, на основі якої читається навчальний предмет. Так, у Глухівському державному педагогічному університеті на вивчення курсу "Теорія та методика фізичного виховання дітей дошкільного віку" на факультеті дошкільного виховання для студентів з додатковою спеціалізацією "іноземна мова" відводиться 188 годин (з них 108 годин - аудиторні), для студентів зі спеціалізацією "фізичне виховання" відводиться 240 годин (з них 160 годин - аудиторні). У Полтавському державному педагогічному університеті на курс "Теорія та методика фізичного виховання дітей дошкільного віку" для студентів з додатковою спеціалізацією "іноземна мова" відводиться всього 108 годин (з них 58 годин - аудиторні), а для студентів з додатковою спеціалізацією "дошкільне виховання і початкове навчання" також відводиться 108 годин (з них 86 годин - аудиторні). В Уманському державному педагогічному університеті для студентів з додатковою спеціалізацією "практична психологія" відводиться - 108 годин (з них 54 години - аудиторні), а для студентів з додатковою спеціалізацією "дошкільне виховання і початкове навчання" - 216 годин (з них 124 години - аудиторні). В Переяслав-Хмельницькому педагогічному університеті для студентів з додатковою спеціалізацією "іноземна мова" відводиться всього 162 годин (з них 66 годин - аудиторні), а для студентів без додаткової спеціалізації також відводиться 162 годин (з них 66 годин - аудиторні).
В усіх перерахованих вищих навчальних закладах підсумковим видом контролю є екзамен. Питання теоретико-практичного спрямування з цього курсу виносяться на державний екзамен. Студенти з додатковою спеціалізацією "фізичне виховання" складають окремо державний екзамен з дисципліни "Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку". Вищезазначений курс викладається за різними авторськими програмами.
Одним із провідних завдань курсу "Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку" є підготовка майбутніх вихователів до формування у дітей основних рухових умінь і навичок. Тому в запропонованому дослідженні основна увага приділяється саме цьому питанню, оскільки практика роботи у вищому навчальному закладі показує, що вихователі недостатньо підготовлені до формування основних рухових умінь і навичок у дітей дошкільного віку.
Для виявлення рівня підготовки майбутніх вихователів до формування основних рухових умінь і навичок у дошкільників нами була розроблена програма обстеження, яка містить: 1) методику обстеження; 2) систему диференціації отриманих результатів за критеріями та показниками.
Розробляючи критерії, ми враховували те, що вони є основою для порівняння, зіставлення предметів чи явищ між собою, своєрідним еталоном вираження певної якості [102, с.6]. Критерії представляють собою сукупність показників, які дозволяють виділити певне явище з числа подібних.
Оскільки професійна готовність вихователя дошкільного навчального закладу до формування у дошкільників основних рухових умінь і навичок має велику кількість складових і тісно пов'язана з іншими компонентами професійної діяльності, потрібні такі критерії, які змогли б цілісно й повно відобразити рівень готовності студентів до формування у дітей основних рухових умінь і навичок на певному етапі підготовки фахівця дошкільної освіти.
Ураховуючи те, що професійна готовність вихователя дошкільного навчального закладу становить сукупність педагогічних умінь і залежить великою мірою від спрямованості педагога, його професійних знань та здібн