Вы здесь

Моделі і методи управління якістю організаційних проектів (на прикладі машинобудівних підприємств)

Автор: 
Старченко Григорій Володимирович
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2008
Артикул:
0408U002625
129 грн
Добавить в корзину

Содержимое

РОЗДІЛ 2
РОЗРОБКА МОДЕЛЕЙ І МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ
ЯКІСТЮ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ПРОЕКТІВ
2.1. Розробка моделей управління якістю організаційних проектів Управління конфігурацією проектів машинобудівельних
підприємств
2.1.1. Модель управління якістю процесів організаційного проекту
через їх вартість. Якість реалізації організаційного проекту пов'язана з оцінкою параметрів проекту. Одним з основних параметрів проекту є витрати. Чим вище витрати на забезпечення якості проекту, тим вище рівень якості самого проекту. Структура витрат тісно зв'язана із структурою проекту. Побудова структури проекту проводиться у формі, яка має назву Work Break-down Structure - ієрархічною структурою робіт (ІСР) [62, 64, 65]. ІСР - це інструмент структуризації укрупненої мети проекту за деталізованими завданнями. Конкретна кількість і зміст елементів ієрархічної структури визначається специфікою проекту - видом продукції, розбивкою на фази, його масштабом й ін.
Логічною основою декомпозиції є вихідна ІСР проекту, де вказуються напрямки необхідних дій. Метою декомпозиції є забезпечення можливості управління окремими елементами, планування бюджету, а також одержання реалістичних оцінок вартості й тривалості реалізації за кожним з них з урахуванням якості й впливу на прибутковість. У розглянутій літературі [26, 62, 64, 65, 75, 76] відсутні посилання на методику вибору оптимальних витрат при розробці ІСР проекту з урахуванням якості й прибутковості, що приводить до необхідності її створення [77].
На даному етапі розвитку економіки України особливого значення набувають ринкові механізми і методи управління в різних галузях економічної діяльності, що базуються на сучасних методах і засобах управління. Для постійного поліпшення якості доцільно застосовувати цикл, що складається з планування, виконання, перевірки і вживання заходів.
Е. Демінг запропонував свою наочну схему демонстрації діяльності з підвищення якості продукції [29, 67, 78].
Вона одержала назву "цикл Демінга" або "цикл PDCA (Plan-Do-Check-Action)".
Теоретичною основою для проектування системи управління якістю є модифікований цикл Демінга. Модифікованим циклом Демінга (ЦД) є система з головними і додатковим зворотними зв'язками, у якої прямим зв'язком між плануванням і перевіркою процесів є дії відповідно до прийнятого плану цих процесів. Головний зворотний зв'язок між (контролем) і (плануванням) - це прийняття коригувальних дій у вигляді регламентованих заходів, спрямованих на усунення причин, невідповідностей процесів стандартам якості та вимогам з якості виявлених при моніторингу, аудиті, експертизі проекту. Відповідно до наведеного визначення модифікований ЦД представлений на рис. 2.1 [77, 79].

Рис. 2.1. Модифікований цикл Демінга
Вихідною ідеєю для взаємодії між процесами управління проектом є цикл "планування - виконання - перевірка - вплив" (запропонований У. Шьюартом і дороблений Е. Демінгом. Цей цикл зв'язаний результатами - результат однієї частини циклу стає входом іншої частини.
Група процесів планування відповідає елементу "планування" циклу Демінга. Група процесів виконання відповідає елементу "виконання", а група процесів моніторингу й управління відповідає елементам "перевірка" і "вплив". Крім того, оскільки управління проектом - це кінцева дія, група процесів ініціації починає ці цикли, а група завершальних процесів закриває їх (рис. 2.2). Інтеграційна природа управління проектами вимагає, щоб група процесів моніторингу й управління взаємодіяла з кожним аспектом інших груп процесів, ця взаємодія на рис. 2.4. виражена корегуючою дією, прямими та зворотними зв'язками.

Рис. 2.2. Взаємозв'язок між групами процесів управління проектами та елементами циклу Демінга

Суб'єктом управління будуть учасники проекту.
Об'єктом управління будуть процеси проекту.
Системою управління є цикл Демінга який описує взаємозв'язки між процесами.
Наведена на рис. 2.3 модель процесу включає послідовність із двох функцій. Результат виконання кожної функції в рамках процесу визначається тим, яка сировина використовується (вхід), яким інструментом ця сировина обробляється (механізм) і за якими правилами (управління). Всі перераховані відносини представлені на функціональній моделі.

Рис. 2.3. Схематична модель процесу проекту

Організаційний процес - це дії, які спрямовані на реалізацію функцій організаційної системи її членів, що проявляється у встановленні належного рівня використання всіх ресурсів організації для досягнення її цілей.
На вхід процесу подається сировина зі своєю заздалегідь відомою вартістю та якістю. На виході процесу з'являється продукт (результат процесу), що є результатом перетворення сировини. При цьому вартість результату процесу на виході кожної його функції завжди більше вартості сировини на вході, а якість результату на виході кожної функції процесу відрізняється від якості сировини на вході. Додавання вартості відбувається за рахунок того, що частина вартості механізму й частина вартості управління переноситься на сировину в процесі його обробки (перетворення). Зміна якості відбувається за рахунок того, що якість механізму й управління переноситься на сировину в процесі її обробки (перетворення). Функції процесу поглинають вартість та якість механізму й управління й переносять її на результат. Таким чином, вартість процесу визначається як сума вартостей його механізмів і управлінь цього процесу.
При цьому вартість процесу є сумарна вартість функцій, з яких він складається, а його якість є сумарна якість функцій, з яких складається цей процес.

(2.1)

де n - кількість функцій в процесі;
Сфункція(і) - вартість функції;
Qфункція(і) - якість функції.
Відповідно, вартість ф