Вы здесь

Управління комерційною діяльністю торговельних підприємств на основі вдосконалення інформаційного забезпечення.

Автор: 
Макухіна Наталія Олегівна
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2008
Артикул:
0408U004521
129 грн
Добавить в корзину

Содержимое

РОЗДІЛ 2
ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТОРГОВЕЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ СПОЖИВЧОЇ
КООПЕРАЦІЇ
2.1. Аналіз інформаційного забезпечення діяльності торговельних підприємств в
розрізі основних бізнес-процесів
Побудова ефективної системи інформаційного забезпечення діяльності торговельних
підприємств і організацій СК передбачає необхідність вивчення та аналізу
навколишньої інфраструктури, яка повинна забезпечувати вирішення наступних
завдань:
створення єдиного інформаційного фонду підприємства і віддалених один від
одного його підрозділів;
організацію та проектування ефективного руху інформаційних потоків;
виокремлення інформаційного забезпечення діяльності підрозділів і об’єктів
підприємства;
автоматизацію функціональних бізнес-процесів, оперативний контроль і
регулювання операцій та процедур підприємства;
оперативну обробку інформації, що надходить із зовнішнього середовища;
забезпечення надійного рівня безпеки і захисту інформаційної бази підприємства.
Змістовне насичення інформаційного забезпечення торговельних бізнес-процесів
формує функціонування відповідних інформаційних потоків, кількісні і якісні
показники яких досліджуються нами в контексті управління комерційною діяльністю
торговельних підприємств системи споживчої кооперації. Реалізація завдань
управління, що стоять перед торгівлею СК, розглядається через призму чотирьох
бізнес-процесів притаманних роздрібній торгівлі:
Маркетингові дослідження (організації замовлення, поступлення товарних
ресурсів);
Формування товарних запасів;
Мерчандайзинг (реалізації);
Реалізація (формування сегменту ринку обслуговування).
Узагальнена схема реалізації торговельних бізнес-процесів наведена на рис.2.1.

...........................................................{Б1, Б2, Б3, Б4}
.............................................................. {П1,
П2.........Пn}
.......................{01,02....0n}

..... ..... ………….......ЗАДАЧІ
Рис.2.1. Узагальнена схема реалізації торговельних процесів
Розробки інформаційного забезпечення, як база прийняття управлінських рішень,
потребує врахування ряду вимог. В першу чергу, параметри економічного розвитку,
як нормативні показники обов’язково повинні мати вимірювання і конкретний
зміст; повинні бути визначені рівні надійності виконання процедур
бізнес-процесів; дотримання функціональної повноти раціональної інтеграції
обробки інформації торговельних бізнес-процесів; визначення розмірів надлишку
інформації, що дозволить отримувати багатоаспектні результати.
Відомо [174], що результати діяльності ТП знаходяться у прямій залежності від
раціональності організації руху потоків інформації. Через систему
інформаційного забезпечення управління проходить внутрішня інформація про
фактичний стан об’єкта управління, а також зовнішня – тобто здійснюється
передавання інформації від джерела її виникнення до користувача, і навпаки.
Процеси, пов’язані зі збором, накопиченням, систематизацією, перетворенням,
зберіганням і розповсюдженням торговельної інформації, являють собою етапи
інформаційної діяльності, функціонування яких нами пропонується досліджувати за
двома рівнями: СТ (І рівень) – РСС (ІІ рівень). За своєю суттю методи отримання
інформації є не чим іншим, як джерелами її формування. Але, при цьому,
наявність великої кількості джерел отримання інформаційних одиниць ще не
свідчить про повноту насиченості інформаційного поля підприємства, а сприяє
формуванню, так званого, нерелевантного інформаційного простору. На нашу думку,
формування інформаційного поля в контексті джерел виникнення інформаційних
одиниць повинно відповідати таким вимогам як:
регіональна спрямованість;
можливість використання комунікаційних систем, які тісно пов’язані з ринком
комерційної, торговельної інформації;
проектування комплексності отримання інформації, що формується з різних
компонент інфраструктури;
можливість чіткого визначення границь інформаційного фонду конкретного
підприємства.
Виходячи з апріорно встановлених „обмежень” формування інформаційного поля в
діяльності підприємств (організацій) СК І-го і ІІ-го рівнів, інформація
формується на базі оперативних даних і статистичної звітності, даних
бухгалтерського обліку і звітності, вибіркових даних додаткових обстежень,
зовнішньої директивної інформації, конкретних маркетингових досліджень.
Узагальнена схема дослідження потреби в інформації на різних стадіях управління
комерційною діяльністю підприємств роздрібної торгівлі споживчої кооперації
подана на рис. 2.2.

Рис. 2.2. Джерела інформації за етапами управління комерційною діяльністю
торговельного підприємства СК
Так, для здійснення бізнес-процесів «маркетингові дослідження» та «реалізація»,
необхідною умовою стає наявність інформаційних одиниць (рис. 2.3., 2.4.), що
дають змогу визначити результативність управління комерційною діяльністю.

Рис.2.3 Інформаційні зв’язки при виконанні бізнес-процесу „маркетингові
дослідження” торговельного підприємства СК
Нами встановлено, що одним із найбільш прийнятних методів обстеження потоків
інформації в комерційній діяльності виступає метод матричного моделювання, який
дозволяє формалізувати процедури і операції по обробці матеріалів і аналізу
існуючих потоків інформації. Інформаційна модель такого типу забезпечує:
- відображення у нагляднiй формi процесу формування i руху показникiв i
документiв:
- вiдображення в уніфікованій формi всiх даних про дiяльнiсть кожного з
пiдроздiлiв торговельного підприємства;
- можливість представлення в комплекснiй