Ви є тут

Маркетингова стратегія формування асортименту мийних косметико-гігієнічних засобів на підприємствах

Автор: 
Алтиєва Ольга В\'ячеславівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2003
Артикул:
3403U003432
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ОЦІНКА МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ОСОБЛИВОСТЕЙ ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТУ ТОВАРІВ НА РИНКУ МИЙНИХ КОСМЕТИКО-ГІГІЄНІЧНИХ ЗАСОБІВ УКРАЇНИ
2.1 Аналіз кон'юнктури ринку мийних косметико-гігієнічних засобів
в Україні
Розробка та здійснення товарної політики вимагають дотримання як мінімум таких умов: чіткого уявлення про стратегічні цілі діяльності підприємства; доброго знання ринку та його вимог; ясного уявлення про можливості фірми та їх відповідність ринковим запитам. Тому тільки якісний і регулярний збір даних про ринок, моніторинг цін дозволять грамотно й ефективно сформувати товарний асортимент компанії.
Для проведення такої роботи пропонується розробка заходів з маркетингової діяльності за основними елементами комплексу маркетингу підприємства на ринку мийних косметико-гігієнічних засобів. Для цього розроблена схема здійснення маркетингової діяльності з орієнтацією на формування товарного асортименту у вигляді наступної блок-схеми (рис. 2.1).
З позиції підприємства - виробника однією з найважливіших є проблема здійснення маркетингової діяльності з формування асортименту шляхом побудови маркетингової системи підприємства. Маркетингова система підприємства-виробника є єдиною системою, яка складається з основних елементів, взаємопов'язаних та взаємодіючих між собою. Разом із тим підприємство може розглядатися як орієнтований центр діяльності, який повинен розробляти цілі, відповідні до них стратегії та перелік заходів щодо їх досягнення.
Запропонована блок - схема маркетингової діяльності спрямована на організацію маркетингової діяльності підприємств з формування товарного асортименту з урахуванням дослідження факторів, які впливають на здійснення маркетингової товарної політики.

Оцінка конкурентоспроможності
товару

Рис. 2.1 Запропонована блок - схема маркетингової діяльності підприємства з формування товарного асортименту

Вирішення проблем впливу зовнішніх факторів (економічних, екологічних, історичних, правових, демографічних, соціальних, діяльності конкурентів та ін.) можна визначити як проблеми адаптації підприємства. Результатом їх аналізу є представлений факторний аналіз власної концепції розвитку та моделі перспективного маркетингового розвитку. Від досконалості такого дослідження залежить, наскільки стратегія розвитку підприємства та механізми її реалізації враховують основні тенденції економічного розвитку та дозволяють вирішити проблеми підприємства. Саме прогнозування платоспроможного попиту населення та його переваг буде впливати на формування товарного асортименту на підприємстві.
Соціально-економічні фактори виявляють нестабільність рівня доходів населення, соціального та культурного виховання, що значно скорочує обсяги потреб, що формуються, та зменшується вірогідність їх задоволення. При цьому враховуються такі фактори, як зростання доходів населення, доходи зі стимулювання збуту, реклама. "Успішне виконання цієї роботи обумовлено вивченням та удосконаленням таких факторів, як дослідження стану ринку товару, стану та проблем виробництва, корегування елементів з формування попиту згідно до стадії життєвого циклу товару". ?145?.
Факторам формування товарної політики властиві певні ознаки та призначення. "Соціально-економічні фактори представляють собою дані про потреби купівельної спроможності, тенденції розвитку попиту та його залежність від соціального становища покупців (рівня доходів, грошового еквівалента, життєзабезпечення). Суб'єктивно-психологічні фактори характеризують мотиви придбання продукції, відмовлення від покупок, стійкість смаків і звички покупців. Товарознавча інформація відбиває споживчі оцінки, властивості товарів, параметри їхньої якості, відношення покупців до форми й обробки виробів, вимоги до розфасовки й упаковки. Визначену групу представляють і соціально-демографічні фактори, що характеризує контингент покупців, відомості про місце їхнього проживання, вік і сімейне становище. Опитування населення дає можливість одержати також інформацію про конкретні умови продажу товарів, режим і розпорядок роботи торгових підприємств, торгове обслуговування покупців, ефективність рекламних заходів тощо" ?161?.
Особливого значення у формуванні товарного асортименту мийних косметико-гігієнічних засобів набуває екологічна ситуація. Погіршення екологічного стану призвело до значного підвищення зацікавленості людини до власного здоров'я, завдяки чому зросли потреби у мийних косметичних засобах.
Одержані дані опитування виявили, що зовнішні умови діяльності перелічених підприємств відрізняються за певними показниками, що відбиваються в їх маркетинговій діяльності. Оцінка групи факторів відбулася за рахунок проведеного експертного дослідження та оцінки експертами впливу та важливості PEST - факторів. Розрахунок інтегрального показника визначено за формулами:
(2.1)
(2.2)
(2.3)
де - інтегральний показник ступеня важливості і-го фактора j-го середовища;
- інтегральний показник ступеня важливості факторів j-го середовища;
- загальний інтегральний показник ступеня важливості факторів;
- важливість і-го фактора j-го середовища;
- ступінь впливу і-го фактора j-го середовища;
- напрямок впливу і-го фактора j-го середовища.
Визначено, що різні групи PEST - факторів мають неоднаковий вплив на діяльність підприємств ринку мийних косметико-гігієнічних засобів. Спеціалісти - експерти визначили вплив факторів зовнішнього та