Ви є тут

Моделі і алгоритми планування і організаційного управління у транспортно-складському комплексі металургійного підприємства

Автор: 
Кузькін Олексій Феліксович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2003
Артикул:
0403U002702
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ТРАНСПОРТНО-СКЛАДСЬКИЙ КОМПЛЕКС ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА ЯК ОБ'ЄКТ УПРАВЛІННЯ
2.1. Транспортно-технологічний процес централізованої доставки вантажів матеріально-технічного забезпечення у цехи підприємства

У системі внутрішньозаводського матеріально-технічного забезпечення задіяні чотири структурних підрозділи промислового підприємства: відділ матеріально-технічного забезпечення (ВМТЗ), цех підготовки виробництва зі складським господарством, цех безрейкового транспорту (ЦБТ) та цехи-одержувачі (ЦО). Кожен з підрозділів виконує покладені на нього функції, при цьому у своїй діяльності, з одного боку, керується спільною метою, а з іншого боку - ставить завдання реалізації локальних цілей, що спрямовані на зменшення витрат та покращення техніко-економічних показників окремо на кожній з фаз процесу доставки вантажів (рис. 2.1) [9].
В умовах централізованої внутрішньозаводської доставки багатономенклатурних вантажів безпосередньо транспортно-технологічний процес вантажопереробки та перевезення вантажів виконує дільниця централізованих перевезень, підпорядкована ЦПВ. При цьому ДЦП, маючи в своєму розпорядженні технічні та трудові ресурси, бере на себе, окрім функцій прийому зберігання та видачі вантажів, ряд функцій інших структурних підрозділів, що безпосередньо пов'язані з доставкою одержувачам. Серед цих функцій слід насамперед виділити:
* прийом та обробку вхідної інформації про обсяги замовлених матеріалів у вигляді вимог від одержувачів;
* календарне, оперативне планування та виконання операцій підготування вантажів до перевезення на складах, навантаження їх на рухомий склад та перевезення вантажоодержувачам;

Підрозділи ВМТЗЦПВЦБТЦОФункції1. Забезпечення зовнішніх поставок на загальнозаводські склади
2. Регулювання обсягів витрат матеріалів підрозділами підприємства
3. Облік та контроль за рухом матеріальних цінностей.
1. Зберігання матеріалів, підготовка їх до видачі та безпосередня видача матеріалів одержувачам
1. Забезпечення потреби цехів і служб підприємства у рухомому складі для перевезення необхідних матеріалів
1. Подання замовлень (вимог) на доставку матеріалів, їх прийом та безпосереднє споживання
Ресурси1. Трудові1. Трудові
2. Матеріальні
3. Засоби механізації НРТС робіт
4. Склади, складське обладнання та засоби пакетування
5. Паливно-енергетичні1. Трудові
2. Транспортні та пересувні навантажувально-розвантажувальні засоби
3. Паливно-енергетичні
1. Трудові
2. При цехові комори та вантажні майданчики
3. Засоби механізації вантажних робіт
Цілі1. Безперебійне постачання матеріалів до цехів і служб підприємства та ритмічне споживання їх ми матеріальних цінностей
1. Скорочення витрат матеріальних, паливно-енергетичних та трудових ресурсів
2. Скорочення простоїв транспортних засобів під вантажними операціями
3. Скорочення відмов у видачі матеріалів1. Скорочення кількості рухомого складу на перевезеннях вантажів та покращення показників його використання
2. Скорочення витрат паливно-енергетичних ресурсів
1. Своєчасне та в повному обсязі забезпечення цеху необхідними матеріалами
2. Скорочення втрат матеріалів та їх економне споживання
Повне та своєчасне забезпечення цехів та служб підприємства необхідними матеріалами з мінімальними витратами ресурсів
Рис. 2.1. Функції, ресурси и цілі учасників системи внутрішньозаводського матеріально-технічного забезпечення
* визначення необхідної кількості та замовлення в автотранспортному цеху рухомого складу для перевезення вантажів, забезпечення раціонального використання транспортних засобів у часі та за вантажомісткістю;
* інформування про хід виконання транспортно-технологічного процесу всіх його учасників.
Дільницю централізованих перевезень можна розглядати як відносно уособлену підсистему (підсистему доставки вантажів) у складі системи внутрішньозаводського матеріально-технічного забезпечення з внутрішнім та зовнішнім по відношенню до неї ресурсним забезпеченням [52]. У складі ДЦП, в свою чергу, можна виділити дві підсистеми - керуючу та керовану (рис. 2.2.).

Рис.2.2. Структура організації і управління централізованою доставкою вантажів

Керуюча підсистема представлена планово-диспетчерською групою, що виконує функції планування, регулювання та контролю ДЦП. Керована підсистема включає загальнозаводські склади з комірниками, бригади вантажників ДЦП, експедиторів, складське обладнання, засоби механізації вантажних робіт. Все вищеназване складає внутрішнє ресурсне забезпечення ДЦП.
Зовнішнє ресурсне забезпечення ДЦП складають рухомий склад (виділяється у розпорядження ДЦП автотранспортним цехом) з приданими до нього водіями, цехові засоби механізації та вантажники (використовуються для розвантаження вантажів).
Транспортно-технологічний процес централізованої доставки вантажів полягає в наступному. До початку встановленого на підприємстві періоду, який будемо називати циклом календарного планування (ЦКП) на дільниці централізованих перевезень концентруються вимоги від структурних підрозділів підприємства на доставку необхідних матеріалів на протязі цього ЦКП. Тривалість ЦКП зазвичай складає один місяць та складається з декількох рівних за тривалістю періодів оперативного управління (ПОУ), в якості яких виступають тиждень, доба, робоча зміна. На підставі вимог, що надійшли, планово-диспетчерська група ДЦП виконує календарне та оперативне планування на протязі ЦКП, яке враховує виконання наступних основних операцій: 1) розробку графіків комплектування та доставки транспортних партій вантажів та видачу завдань комірникам, вантажникам та механізаторам на комплектування та навантаження вантажів на рухомий склад; 2) визначення необхідної кількості та типажу парку рухомого складу для перевезень та замовлення його в автотранспортному цеху; 3) розробку графіків роботи складів, бригад вантажників, засобів механізації та транспортних засобів; 4) інформування одерж