Ви є тут

Оптимізація і економічна оцінка організаційних форм ремонту мобільних машин

Автор: 
Чичилюк Сергій Богданович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2004
Артикул:
0404U003251
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ВИРОБНИЧО ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ З ВРАХУВАННЯМ ЕКОЛОГІЧНИХ ЧИННИКІВ В УМОВАХ РАДІОАКТИВНОГО ЗАБРУДНЕННЯ
2.1. Методика аналізу ремонтно-обслуговуючої бази для технічного обслуговування і поточного ремонту
Ремонтно-обслуговуюча база повинна забезпечити своєчасне і високоякісне виконання робіт технічного обслуговування і поточного ремонту автотракторного парку сільськогосподарських підприємств, утриманню мобільних машин у технічно справному стані. Стан РОБ суттєво впливає на ефективність використання, технічну готовність мобільних машин, витрати на ТО і ПР рухомого складу.
У залежності від умов базування техніки РОБ сільськогосподарських підприємств створювалась за трьома типами. Хоча вони відрізняються між собою розміщенням складових об'єктів, типові сектори їх залишаються однаковими і включають:
І - сектор технічного обслуговування і поточного ремонту технічних засобів;
ІІ - сектор ТО і ПР автомобілів;
ІІІ - сектор довгострокового зберігання машин;
ІV - склад нафтопродуктів з постами заправки.
Для опису, аналізу і прогнозування явищ і процесів у техніко-економічних системах використовують математичні моделі у формі рівнянь або функцій. Модель техніко-економічної оцінки об'єкту (чи виробничого процесу), відтворюючи основні його властивості при абстрагуванні від другорядних, дозволяє робити конкретні висновки про поведінку його в певних конкретних умовах. Деякі з цих факторів вказують суттєвий вплив на результат, інші - зовсім незначний. Як правило суттєвих факторів небагато, у той час як не суттєвих достатньо. Так до числа основних факторів у техніко-економічних системах відносять трудові ресурси, енергію, сировину, матеріали і обладнання, приміщення, споруди, тощо. Дана методика розроблена по аналогії з методикою оцінки стохастичних процесів регресивним методом.
Якщо розглядати об'єкти ремонтно-обслуговуючої бази сільськогосподарських підприємств для проведення технологічних процесів технічного обслуговування і поточного ремонту у розрізі адміністративного району, то маємо багатократно повторювальні події, наприклад, проведення робіт технічного обслуговування автомобілів певного виду на обладнанні конкретного типу. Не дивлячись на динаміку техніко-економічних систем у межах відносно невеликих періодів та межах окремих техніко-економічних систем має місце стабільність в умовах удосконалення масових подій.
Особливу цікавість являє аналіз існуючої ремонтно-обслуговуючої бази сільськогосподарських підприємств, яка призначена для поточного ремонту і технічного обслуговування автомобілів. А саме у якому обсязі забезпечений автомобільний парк ремонтно-обслуговуючою базою?
Таким чином, приходимо до наступної теоретично-імовірнісної схеми. Результуючий показник у балансова вартість РОБ є функцією суттєвих (х1, ..., хк) і несуттєвих (е1...еп) факторів.
у = F(х1, ..., хк, е1...еп)(2.1) Якщо ми маємо лише один детермінований фактор х, а саме балансова вартість автомобільного парку, тоді регресивна модель запишеться у вигляді:
, ,
,
де - детермінована складова, - значення детермінованої складової у стандартній точці, ?1 - теоретичний коефіцієнт регресії, який показує наскільки зміниться детермінована складова, якщо фактор зміниться на одиницю, ? - випадкова складова з незалежними значеннями, М? = 0, D? = ?2. Оцінка параметрів регресії проводиться по статистичній сукупності, яка розглядається в якості вибірки:
де п - об'єм вибірки.
Зручніше всього у якості стандартної точки вибрати середнє арифметичне вибіркових значень . В цьому випадку
,(2.7),(2.8) Статистичні оцінки параметрів регресії вибираються таким чином, щоб емпіричні значення детермінованої складової як змога ближче прямували до фактичних значень результатного признаку. В якості признаку виберемо суму квадратів відхилень.
Розв'язуючи функцію за критерієм мінімуму, прирівнюючи її часткові похідні до нуля та перейшовши до стандартних позначень отримують:

(2.10)
Рівняння емпіричної лінії регресії буде мати вигляд:
(2.11)
Незміщена оцінка дисперсії випадкової складової визначається з рівняння:
, (2.12)

Для перевірки гіпотези про те , чи значимо відрізняється від нуля вибірковий коефіцієнт , знаходимо емпіричну значимість коефіцієнта за формулою:
Значення коефіцієнту детермінації визначається за формулою:
Стандартні помилки коефіцієнтів регресії визначаються за виразами:

Використовуючи дану методику можна оцінити ефективність забезпечення автомобільного парку РОБ. Що дозволить з більш високою точністю проводити створення комплексної (взаємодоповнюючої) РОБ яка складатиметься з РОБ сільськогосподарського підприємства і РОБ СТОА. Створення даної бази проводитися не спорудженням нової, а реконструкцією існуючої.

2.2. Методика організації виконання номерних технічних обслуговувань і їх економічна ефективність

Визначення економічно-доцільної відстані централізації ТО-1 проводиться з метою скорочення затрат на виконання обслуговуючих робіт, зменшення шкоди яка наноситься НПС при проведенні технологічних процесів ТО і зменшення радіоактивного опромінення персоналу у процесі їх виконання.
Дана методика розроблена на основі методики визначення максимально - допустимого радіуса зони централізації ТО-1 на СТОА, за критерієм мінімуму приведених витрат з урахуванням втрат, пов'язаних з простоями автомобілів в обслуговуванні і очікуванні обслуговування, методики визначення граничної трудомісткості при розподілі ПР автомобілів, викладеної вище в даній роботі, з урахуванням капіталовкладень в споруди для забезпечення захисту НПС, та витрат коштів на обладнання, споруди і заходи для зменшення міграції раді