Ви є тут

Стратегія формування надійності збутових структур (на прикладі пивобезалкогольної галузі України)

Автор: 
Семенченко Наталія Віталіївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2005
Артикул:
0405U000824
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ СИСТЕМ ЗБУТУ В ПИВОБЕЗАЛКОГОЛЬНІЙ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ НА СУЧАСНОМУ
ЕТАПІ
Аналізуються сучасний стан і перспективи розвитку пивобезалкогольної галузі
харчової промисловості України.
Досліджуються сегментація вітчизняного ринку пива та вплив на нього імпортного
товарного потоку.
Розглядаються сучасні типові варіанти структурних реалізацій систем збуту пива
в Україні.
Аналізуються такі категорії, як невизначеність, ризик і надійність, їх
кореляція та відмінності.
Досліджується стратегія вибору структур систем збуту з умов їх надійності.
При написанні цього розділу використовувалась пряма інформація з офіційних
друкованих видань (публікацій Держкомстату України, Міністерства сільського
господарства України, УНДІ пивоварної, безалкогольної та виноробної
промисловості, щомісячного видання Міжнародного центру перспективних досліджень
“Економічна статистика”, журналів “Контракты” і “Політичний коментар”, газет
“Бизнес”, “Урядовий Курўєр” та ін.), а також непряма інформація (після
відповідного опрацювання) з інтернет-сайтів www.ukrpyvo.kiev.ua,
www.ukrbeer.kiev.ua.
2.1. Динаміка перетворень у пивобезалкогольній галузі України
Споживання пива в усіх розвинутих країнах невпинно зменшується як в абсолютних
обсягах, так і в перерахунках на душу населення [84].
Молодь все частіше починає віддавати перевагу модним, в гарно оформлених
невеличких пляшечках коктейлям, що отримали назву “алкопопс”. Це легка суміш
алкогольних напоїв і різноманітних соків (доречно згадати вітчизняну рекламу на
телебаченні: “Лонгер” – шалений сік!”).
Інші категорії споживачів (особливо жінки) впевнені в тому, що пиво сприяє
появі зайвої ваги.
Лікарі стверджують, що пивний алкоголізм значно небезпечніший за звичайний і
практично не виліковується.
У більшості країн Західної Європи пройшли антиалкогольні кампанії. Так, уряди
Данії, Великої Британії та Німеччини вирішили законодавчо зменшити допустимий
рівень алкоголю в крові автоводіїв. Міністри охорони здоровўя Англії та
Німеччини виступили з ініціативою заборонити рекламу пива та іншої алкогольної
продукції в межах усієї Європи. Польський парламент вже заборонив рекламу
алкогольних напоїв.
Ці та декілька інших причин призвели до значного зменшення виробництва та
споживання пива в більшості країн Західної Європи. Так, наприклад, у Великій
Британії споживання пива в 2001 р. скоротилось у порівнянні з 2000 р. на 13%. У
Німеччині, яка займає перше місце в Європі з виробництва пива, щорічне
споживання його на душу населення скоротилося із 156 літрів у середині
восьмидесятих років до 125 літрів у 2001 р. Це значно менше, ніж у Чехії, яка
займає перше місце із споживання пива на душу населення (158 л на рік) та в
Ірландії (131 л і відповідно друге місце).
У 1999 р. споживання пива в Західній Європі скоротилося на 1% (296 млн.
гекалітрів). До 2010 р. очікується ще помітніше зниження рівня споживання пива
на більшості північних європейських ринках, до 14-18% (табл. 2.1).
Падіння, за прогнозами, споживання пива у Німеччині на 17% призведе до закриття
300 пивзаводів. А вже й зараз багато виробників пива в країнах Західної Європи
змушені згортати виробництво та звільняти персонал. Так, за період з 1991р. до
2000 р. включно (за 10 років) кількість робітників, що працює в пивоварній
промисловості, зменшилась у Німеччині більш ніж на 25 тис. чол., в Англії –
приблизно на 20 тис. чол., в Ірландії – на 7 тис. чол., в Іспанії – на 6 тис.
чол.
Та якщо в більшості традиційно розвинутих країн Західної Європи споживання пива
зменшується, то в країнах, що розвиваються, і зокрема, в країнах Східної
Європи, навпаки, попит на пиво невпинно збільшується. Так, наприклад, у Росії
споживання пива в 2001 р. порівняно із серединою девўяностих років зросло на
30%. А за прогнозом “Retail Intelligence” зростання продажу пива в Румунії,
Болгарії та Польщі очікується до 2010 р. на 50-60%, а в Росії та Україні більш,
ніж на 140%.
Світовий ринок пива в 2000 р. становив 1.3 млрд. гекалітрів. Частка Європи в
ньому не перевищувала 30%. Тому фахівці з “Retail Intelligence” вважають, що
негативна ситуація, яка склалась із споживанням пива в більшості розвинутих
країн Західної Європи, не завадить загальному збільшенню його світових обсягів
виробництва, які за прогнозом повинні в 2010 р. становити 1.8 млрд. гекалітрів
при середньому щорічному рівню зростання у 2.5-3%. Це видається цілком можливим
за рахунок країн Східної Європи, Латинської Америки, Південно-Східної Азії та
Китаю, що стають додатковими ринками пива у новому тисячолітті.
І дійсно, у 2001 р. споживання пива у світі порівняно з 2000 р. зросло на 2.6%
і становило вже 136.1 млрд.літрів.
Ринок країн, що розвиваються, зокрема, Центральної та Східної Європи викликає
певну зацікавленість у міжнародних пивоварів. Менш ніж за 10 років більшість
східноєвропейських пивзаводів повністю або частково перейшла у власність
іноземних інвесторів. Наприклад, компанії Heinekel i South African Breweries
вже контролюють майже 60% ринку пива в Польщі. Дуже активно поводяться на
ринках пива в Росії та Україні такі компанії, як ВВН та Interbrew.
Нові власники не тільки купують частину участі в прибутках, але й вкладають
значні інвестиції в модернізацію старих та в будівництво нових пивоварних
підприємств [82].
Фірма SUN Interbrew Ukraine (“Сан Інтербрю Україна”, далі – “СІУ”) була
створена навесні 1999 р. другою у світі пивною компанією Interbrew (Бельгія) і
російським консорціумом SUN (нафта, газ, харчова промисловість) спеціально для
діяльності на пивних ринках України та Росії. Цим компаніям належить по 34.25%
акцій SUN Interbrew. Решта акцій вільно обертається на фондовому