Ви є тут

Наукові основи забезпечення ефективності системних властивостей автотранспортних засобів в проектах реалізації їх життєвого циклу.

Автор: 
Левківський Олександр Петрович
Тип роботи: 
Дис. докт. наук
Рік: 
2007
Артикул:
0507U000316
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ У СТРУКТУРІ МАЛОГО ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ АВТОТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ
Одним з напрямків забезпечення системних властивостей АТЗ в процесі експлуатації є удосконалення виробничо-технологічних структур з ремонту АТЗ їх вузлів і агрегатів та відновлення (зміцнення) швидкозношуваних деталей на базі використання сучасних методів дослідження складних технічних систем. Даний напрямок особливо актуальний в умовах глобалізації та реформування галузі, тобто, при інтеграції у світові автомобільні ринки, реструктуризації підприємств, створені нових суб'єктів господарювання, зміні форм власності і т.і.
Виробничо-технологічна структура з ремонту АТЗ являє собою сукупність технологічного устаткування із системою забезпечення функціонування виробництва, призначеного для ремонту АТЗ та відновлення деталей визначеної номенклатури.
Дослідження і побудова виробничо-технологічних структур авторемонтного виробництва на сьогодення усе ще значною мірою засновані на практичному досвіді, інтуїції, пошуку аналогій і носять суб'єктивний характер. Науковий підхід у цьому напрямку почав розвиватися тільки останнім часом [236].
Для дослідження виробничо-технологічних структур виявляються недостатніми класичні, добре розроблені методи дослідження складних технічних систем. Це пов'язано за участі людини і колективу людей у процесі управління, із труднощами формалізації й аналізу численних зв'язків між елементами системи.
Формування виробничо-технологічних структур необхідно здійснювати з позицій системного підходу, що у даний час є одним із загальноприйнятих методів рішення складних задач або ситуацій, які характеризуються спільною взаємодією великої кількості факторів різної природи. Системний підхід використовується як найважливіший метод дослідження і формування виробничо-технологічних структур, для чого в дисертаційній роботі розроблена формула системного аналізу.

2.1. Формування системного підходу до управління проектами забезпечення системних властивостей АТЗ в процесі експлуатації
Системний підхід - це певна сукупність наукових принципів і положень, в основі яких лежить комплексне вивчення процесів розвитку.
Системний підхід став одним із загальновизнаних методів рішення складних задач в області удосконалення систем організаційного управління, при проектуванні та дослідженні складних об'єктів, що характеризуються спільною взаємодією великої кількості факторів різної природи [41, 42, 138, 212-215, 217].
Системний підхід сприяє головним чином виробленню правильного методологічного мислення про складний проект (об'єкт) управління, забезпечуючи при цьому основу для визначення внутрішніх і зовнішніх факторів у виді інтегрованого цілого, дозволяє правильно визначити функції підсистем і складної системи у цілому, в межах яких функціонує конкретний проект.
В даній роботі системний підхід направлений на комплексне упорядкування проектів виробничих структур та технологічних процесів, що забезпечують системні властивості АТЗ і формування ефективних взаємозв'язків між ними для реалізації процесів ціледосягнення (надійності, економічності, екологічності АТЗ) з максимальною системною ефективністю.
Оскільки в різних літературних джерелах системна ефективність класифікується по різному [182] в даному дослідженні під системною ефективністю слід розуміти здатність проекту приносити ефект (результативність) технологічного процесу, виробничої структури і т. і., яку визначаємо як відношення ефекту (результату) до витрат, що забезпечили цей результат. Тобто, ефективність = ефект (результат) / витрати.
Проведення організаційних процедур по забезпеченню системної ефективності АТЗ в процесі експлуатації дозволяє ставити нові задачі, а постановка цих задач, в свою чергу, вказує напрямки удосконалення та реорганізації виробничо-технологічної структури і обумовлює вибір необхідних засобів для розробки відповідних інформаційних та виробничих технологій.
В загальному вигляді схема системного аналізу включає наступні етапи [138]:
- виявлення проблеми, її формулювання і структуризація;
- вивчення специфіки проблеми, її зовнішні і внутрішні зв'язки в часовому, просторовому, структурному та інших аспектах;
- аналіз основних структурних елементів проблеми на якісному рівні;
- формування цілей вирішення проблеми, критеріїв, встановлення їх ієрархічних взаємозв'язків;
- визначення альтернативних шляхів досягнення цілей;
- збір вихідної інформації, оцінка повноти і достовірності інформації, можливостей її поповнення і підвищення точності;
- побудова математичних моделей для якісного та кількісного аналізу основних структурних елементів;
- проведення розрахунків на моделях, синтез результатів якісного і кількісного аналізу, внесення експертних поправок і підготовка рішень.
На основі логічної схеми задач системного проектування [214] розроблено структуру системної моделі управління проектами забезпечення ефективності системних властивостей АТЗ в процесі експлуатації за сучасних умов функціонування АТК (рис. 2.1).
Процеси, що забезпечують системні властивості АТЗ в процесі експлуатації визначаються складом та структурою цілей які формуються з врахуванням технологічних та організаційних зв'язків з зовнішнім середовищем.
Цільовий рівень Цс, що підлягає розгляду, можна представити у вигляді:
Цс = Ц(( (Н((, Е((, G((); j=1,2,...J; k=1,2,...K (2.1)
де H jk - локальні цілі, що пов'язані із забезпеченням надійності АТЗ;
E jk - локальні цілі, що забезпечують економічність АТЗ;
G jk - локальні цілі, що визначають вплив на навколишнє середовище.
Практично усі параметри системних цілей є відображенням виробничо-технологічних процесів, які функціонують при експлуатації АТЗ. Параметри техніко-економічних та екологічних цілей, на якому б рівні вони не приймались, можуть бути реалізовані тільки шляхом їх втілення у відповідних транспортни