Вы здесь

Методика навчання студентів-філологів граматично правильної англомовної писемної комунікації.

Автор: 
Борецька Ганна Едуардівна
Тип работы: 
Дис. канд. наук
Год: 
2005
Артикул:
0405U001028
129 грн
Добавить в корзину

Содержимое

розділ 2.2). В ході
нашого дослідження ми дійшли висновку, що граматичні явища ІІ та III рівнів
труднощів (найскладніші явища) вимагають додаткового опрацювання, тому, ми
вважаємо за доцільне проведення додаткового підготовчого етапу. Метою
проведення додаткового підготовчого етапу є: 1) ознайомлення студентів з новими
граматичними явищами (ІІІ рівень складності) та тренування у вживанні цих явищ;
2) вдосконалення навички використання граматичних явищ ІІ рівня складності та
тренування у використанні цих явищ в усному та писемному мовленні. Відповідно
до мети проведення додаткового підготовчого етапу змістом роботи у першому
випадку є: а) демонстрація граматичних явищ в мікроконтексті і проведення
евристичної бесіди для ознайомлення з його функцією та формою; б) виконання
групи рецептивно-репродуктивних вправ, спрямованих на формування репродуктивної
граматичної навички. У другому випадку зміст роботи становлять: а) повторення
особливостей функції, форми та вживання граматичних явищ шляхом виконання
рецептивних вправ на впізнавання граматичних явищ, їх розрізнення,
співвіднесення зі значенням та вправ на умовний переклад; б) тренування у
вживанні граматичних явищ в писемному мовленні шляхом виконання
рецептивно-репродуктивних умовно-мовленнєвих вправ.
За умови достатнього рівня сформованості граматичних навичок або при
використанні запропонованого комплексу вправ на старших курсах підготовчу групу
вправ може бути випущено, тому ми вважаємо її факультативною. Узагальнимо
викладене в табл. 2.7.
Таблиця 2.7
Підготовчий етап
Мета
Зміст роботи. Типи та види вправ
Ознайомлення з граматичними явищами ІІІ рівня складності; тренування у вживанні
цих явищ
І група вправ
Демонстрація граматичного явища у мікроконтексті та проведення евристичної
бесіди
Рецептивні мовні вправи на впізнавання та розрізнення граматичних явищ,
репродуктивні умовно-мовленнєві вправи на трансформацію граматичної структури,
на переклад, на самостійне вживання граматичної структури
Вдосконалення навички використання граматичних явищ ІІ рівня складності
ІІ група вправ
Рецептивні мовні вправи на впізнавання граматичного явища, розрізнення,
співвіднесення граматичної форми зі значенням та репродуктивні вправи на
умовний переклад
Рецептивно-репродуктивні умовно-мовленнєві вправи на заповнення речень
відповідною видо-часовою формою
Перша група вправ, що виконується на додатковому підготовчому етапі, має на
меті ознайомлення студентів з новими граматичними явищами ІІІ рівня складності
(при написанні неофіційного листа: еліптичні речення, експресивні конструкції;
адекватні засоби міжфразового зв’язку; при написанні офіційного листа:
неособові форми дієслова, адекватні засоби міжфразового зв’язку; при написанні
інструкції: засоби міжфразового зв’язку, що передають хронологічну
послідовність дій) та тренування у використанні цих граматичних явищ в усному
та писемному мовленні. На цьому етапі відбувається демонстрація граматичних
явищ в мікроконтексті та проведення евристичної бесіди для ознайомлення з
функцією та формою граматичного явища і, також, виконання комплексу
рецептивно-репродуктивних вправ, спрямованих на формування репродуктивної
граматичної навички.
Під час евристичної бесіди викладач ставить навідні питання, привертає увагу
студентів до нових граматичних явищ, пропонує порівняти речення з виучуваними
граматичними явищами з раніше засвоєними або між собою, тим самим підштовхуючи
студентів до правильних висновків. Проведення евристичної бесіди дозволяє
диференційовано підходити до кожної групи граматичних явищ та враховувати
індивідуальні особливості кожного студента. Такий підхід надає викладачу
можливість бачити рівень засвоєння нового граматичного матеріалу. Студенти
розмірковують, формулюють висновки вголос, що дозволяє викладачу постійно
контролювати дії студентів та формулювати в них механізми самоконтролю на
основі вмінь аналізу граматичних явищ.
Пропонуємо вашій увазі приклади евристичних бесід, метою яких є ознайомлення
студентів з новими граматичними явищами (ІІІ рівень складності), та подальшу
автоматизацію граматичних дій студентів у процесі виконання рецептивних та
рецептивно-репродуктивних вправ.
Ознайомлення з еліптичними конструкціями.
Евристична бесіда
Мета 1: демонстрація та ознайомлення з функцією та формою еліптичних
конструкцій; формування рецептивної граматичної навички впізнавання еліптичних
конструкцій.
1. Compare the following notes and say which one is appropriate to the informal
style and why. Read the sentences that help you recognize the informal note.
Dear Dan,
Some days ago I met Pamela. Remember her? She said her brothers need your help.
Will you call them Hope you will.
Love to your sweet daughter,
John
Dear Mr. Leen,
Some days ago I met Pamela Wood. Do you remember her? She said that her
brothers need your help. Will you call them? I hope you will do it.
Give my love to your sweet daughter,
John Forester
2. How can we change the sentence to make it informal? What do we call the
omission from a sentence of material which is logically required to complete
its structure? Find in the notes as many examples of such omission as you can.
Give your own examples.
Read the Special Note and check your answers.
Special Note
To make an informal letter appropriate to its style you should use ellipsis
(the omission from a sentence of material which is logically required to
complete its structure). Example: Seems we have a problem (It seems we have a
problem).
Мета 2: ознайомлення з еліптичними конструкціями різних видів; форму