Ви є тут

Організаційно-економічний механізм інформаційного забезпечення управління багатопереробним виробничим процесом підприємства

Автор: 
Ляшко Дмитро Юрійович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2004
Артикул:
0404U004219
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ СТВОРЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ
ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ БАГАТОПЕРЕРОБНИМ ВИРОБНИЧИМ ПРОЦЕСОМ
2.1. Методологічні підходи до створення та функціонування підсистем збору,
обробки та надання управлінської інформації
Основною метою створення організаційно-економічного механізму інформаційного
забезпечення процесу управління багатопереробним виробництвом є формування
управлінської інформації необхідної для розробки і підтримки реалізації
управлінських рішень з урахуванням реакції підприємства на
внутрішньоорганізаційні зміни, зміни у зовнішньому оточенні в умовах гострої
конкурентної боротьби.
Для досягнення зазначеної мети, функціонування підсистем
організаційно-економічного механізму інформаційного забезпечення управління
повинно базуватися на відповідних методах та алгоритмах ідентифікації, збору й
аналізу зовнішних та внутрішних даних, використання яких буде корисно при
прогнозуванні майбутніх організаційно-економічних показників
виробничо-господарської діяльності багатопереробного промислового
підприємства.
Крім того, підсистеми організаційно-економічного механізму інформаційного
забезпечення управління, незалежно від використаної для побудови їх
інформаційної платформи, здійснюють взаємозв'язок між собою та з зовнішнім
середовищем тільки за допомогою комунікативних каналів двоспрямованого
характеру.
За допомогою комунікативних каналів зв'язку двоспрямованого характеру з
зовнішнього соціального-економічного середовища в підсистему збору й обробки
даних надходять організаційно-економічні дані, які для використання необхідно
класифікувати в такий спосіб (рис.2.1.):
Рис. 2.1. Ознаки класифікації зовнішніх управлінських даних
За зовнішнім оточенням – дані політичного, науково-технічного, юридичного,
соціального, економічного змісту, котрі формуються у зовнішньому
соціально-економічному і політичному оточенні багатопереробного промислового
підприємства.
За репутацією підприємства – дані, що відбивають сильні та слабкі сторони
відношення зовнішнього соціально-економічного середовища до продукції
підприємства, організації діяльності персоналу, відповідальності,
післяпродажної підтримки й обслуговування.
За ринками – дані про ціни, знижки, умови договорів, частки ринку, канали та
методи збуту продукції.
За конкурентами – дані про кваліфікацію персоналу, особливості проектів, які
реалізуються або розробляються, якість та ефективність виробництва, технологію
та обладнання, рівень витрат конкурентів багатопереробного підприємства.
За можливими обставинами – дані, що надходять про обставини, виникнення яких
робить або зробить у майбутньому вплив на виробничо-господарську діяльність або
фінансовий стан багатопереробного промислового підприємства.
За діяльністю у попередніх періодах – дані, сформовані за результатами
виробничо-господарської діяльності аналогічних підприємств за періоди, що
передують звітному.
За поточними проблемами і можливостями – дані, що відбивають поточні проблеми
багатопереробного промислового підприємства щодо зовнішнього середовища і
можливостей їх подолання.
За ризиками і невизначеностями можливих дій – дані, що дозволяють визначити
рівень ризиків, котрі можуть виникнути в майбутньому при виконанні
багатопереробним промисловим підприємством різних дій стратегічного характеру
[107, 153].
Управлінські дані, що використовуються для формування управлінської інформації,
надходять і обробляються за допомогою функціонування запропонованої підсистеми
збору й обробки даних. Взаємозв’язок складових підсистеми збору й обробки
управлінських даних у процесі їх (підсистем) функціонування представлений на
рис. 2.2.
Як вказано на рис. 2.2, дані з зовнішніх і внутрішніх джерел передаються по
комунікативних двоспрямованих каналах зв'язку і надходять у блок обробки й
аналізу управлінських даних з метою одержання управлінської інформації.
Сформована управлінська інформація поділяється на стратегічну (СІ) й оперативну
(ОІ). Для збереження інформації її пропонується розміщувати у базі знань
підприємства, а також вона надається за запитом управлінському персоналові для
прийняття управлінського рішення, розробки і реалізації управлінського впливу
(управлінської дії).
Джерела даних, що використовуються підсистемою збору й обробки даних в умовах
дії організаційно-економічного механізму інформаційного забезпечення управління
підприємством слід класифікувати (рис. 2.3.) за місцем формування на внутрішні
і зовнішні, а за видом даних - на нормативні, фактичні і прогнозні.
До внутрішніх джерел слід відносити первинні документи господарської
діяльності, регістри бухгалтерського обліку, звіти (фінансові, податкові,
статистичні), технічну і технологічну документацію, документацію по персоналу,
бізнес-плани, установчі документи, звіти і висновки внутрішніх консультантів та
експертів.

Рис. 2.2. Взаємозв’язок складових підсистеми збору й обробки управлінських
даних у процесі функціонування.
До зовнішніх джерел слід відносити звіти про результати опитування покупців і
замовників, постачальників і підрядників, документацію фінансово-кредитних
установ, документацію громадських служб і організацій, звіти про результати
опитування дилерів і торговельних агентів, звіти і висновки зовнішніх
консультантів та експертів, публічні друковані видання, спеціальні видання і
банки даних, архівну документацію, ярмарки, документацію та звіти що отримані
при проведенні с