Ви є тут

Економічні умови відтворювального розвитку підприємств

Автор: 
Омелянович Михайло Юрійович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
3406U002360
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
МАКРО- І МІКРОЕКОНОМІЧНІ ЧИННИКИ ВПЛИВУ НА ВІДТВОРЮВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ПІДПРИЄМСТВ
2.1. Формування фінансової політики держави та її вплив на розвиток
підприємств
За допомогою фінансів держава виконує свої функції і задачі, що пов’язані з
розвитком економіки в цілому, а також окремих її сфер. Загальна
структурно-логічна схема розробки і реалізації фінансової політики держави
виглядає таким чином:
На основі підведення підсумків економіко-фінансових і соціальних перетворень у
державі розробляються конкретні висновки про фінансові здобутки і втрати.
Процедура аналітичних оцінок і розробки висновків на всіх рівнях управління
здійснюється за даними державної статистики, спеціальних обстежень, що
проводяться державними або спеціальними громадськими органами, законодавчих і
нормативних матеріалів, оперативної інформації, даними вивчення громадської
думки, періодичних обстежень фінансових процесів з боку українських вчених,
експертів, міжнародних інститутів (МВФ, ЄБРР і СБ та ін.).
Ґрунтуючись на вивченні і узагальненні достатньо багатої і достовірної
інформації розробляються фінансові пріоритети, напрями і шляхи економічного
зростання, підвищення конкурентноздатності національної економіки.
Слід сказати про те, що фінансові пріоритети і напрями фінансової політики
держави невідривно пов’язані з загальноекономічними і соціально стратегічними
завданнями держави в цілому. Фінансовий зміст закладається в роботу по
стабілізації економіки і економічному зростанню.
На основі прийнятих тактичних і стратегічних напрямів фінансової політики
України проводяться фінансові перетворення. Всі вони регулюються законодавчими
і нормативними актами, що передбачають реалізацію тих чи інших аспектів
фінансової політики.
В заключній фазі здійснюється контроль за дотриманням законності і рішень
визначених державних завдань. Для наочності на рис. 2.1 представлена схема
формування фінансової політики держави.
В процесі дослідження різних аспектів фінансової політики держави встановлений
тісний взаємозв’язок між рівнем продуктивності праці і рівнем охорони здоров’я,
освіти, соціальної допомоги. Включення до аналізу неекономічних перемінних
відкриває можливості у взаємодії і загальній причинності і отриманні нових
оцінок. Очевидним стає той факт, що фізично і психічно здорова робоча сила, та
ще кваліфікована є заставою більш продуктивної праці. А продуктивність праці є
важливим джерелом економічного зростання.
Без зростання продуктивності праці є неконструктивними заклики до захищеності
людини у процесі праці, не можна здійснювати структурну перебудову, створювати
необхідну кількість робочих місць, забезпечувати гідний рівень життя. Бюджетне
фінансування галузей економіки повинно враховувати пріоритетність підтримки
виробництва споживчих товарів, як основи розвитку роздрібного товарообороту,
задоволення платоспроможного попиту і фактора стабілізації цін.
Через систему коефіцієнтів можна показати можливі фінансові результати, які
спостерігаються у суспільстві за звітний рік:
Iфр=[(Iзп ґ Iп ґ Iсв ґ Iох) – (Iто ґ Iц)] (2.1)
де Iзп - індекс росту заробітної плати у суспільстві;
Iп - індекс податків на зарплату;
Iсв - індекс росту соціальних виплат;
Iох – індекс росту витрат на охорону здоров’я;
Ціль
Формується
на основі:
Засоби
реалізації цілі
Дані для проведення
аналітичної роботи

отримані
від

Рис. 2.1 Формування фінансової політики держави.
Iто – індекс росту товарообороту;
Iц – індекс цін.
Загальну ефективність усіх методів фінансового впливу на діяльність підприємств
можна визначити на основі таких показників, як диференціація доходів громадян,
зміни реальних доходів громадян, соціального складу суспільства, довготи життя
населення, індексу народжуваності (смертності).
Нами запропоновано інтегральний показник, що характеризує відтворення
діяльності підприємств в макроекономічному середовищі країни:
; (2.2)
де – інтегральний показник, що характеризує відтворення підприємств у
загальному макроекономічному середовищі.
– частка окремої галузі економіки у ВВП;
– частка зайнятих у галузі економіки до загальної чисельності зайнятих в
економіці України;
– частка основних фондів окремої галузі економіки у загальній вартості основних
фондів економіки України;
– частка грошових витрат населення на придбання товарів за сферами споживання у
загальному складі споживання товарів.
Розрахунки інтегрального показника відтворення діяльності підприємств за
галузями економіки в динаміці дають можливість визначити, з одного боку,
значення галузі для економіки в цілому, а з іншого боку, успішність галузі та
перспективність її відтворювального розвитку.
Основні напрямки фінансового впливу на діяльність підприємств пов’язані з
діяльністю держави. Ціль економічної політики держави заключається в
забезпеченні стабільності економічного розвитку.
В умовах ринкової економіки використання адміністративних методів для впливу на
діяльність підприємств обмежена. Велике значення набувають економічні
інструменти впливу, у тому числі фінансові.
За допомогою фінансів вирішуються такі основні задачі діяльності підприємств:
* регулювання загального рівня фінансових ресурсів, що акумулюються на
підприємстві;
* забезпечення дотримання підприємствами фінансової дисципліни;
* регулювання інвестиційних і інноваційних процесів на підприємстві;
* економічне обмеження монополізму у галузях економіки;
* регулювання зовнішньоекономічної діяльно