РОЗДІЛ 2
СИСТЕМА НАВЧАННЯ УЧНІВ КЛАСІВ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ УСНОГО ПІДГОТОВЛЕНОГО
МОНОЛОГУ-ПЕРЕКОНАННЯ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ З ВИКОРИСТАННЯМ РЕСУРСІВ ІНТЕРНЕТУ
2.1. Можливості використання ресурсів Інтернету учнями старших класів у процесі
навчання усного підготовленого монологу-переконання англійською мовою
Враховуючи постійний прогрес інформаційних технологій, неможливо не зупинитися
на великих можливостях для навчання ІМ Всесвітньої комп’ютерної мережі –
Інтернету.
Комп’ютерна мережа – сукупність взаємозв’язаних (через канали передачі даних)
комп’ютерів, які забезпечують користувачів засобами обміну інформацією і
колективного використання апаратних, програмних та інформаційних ресурсів
мережі [165, с.596; 9, с.11; 47, с.12; 101, с.23]. Інтернет – найбільша
глобальна комп’ютерна мережа, що поєднує десятки мільйонів абонентів у понад
150 країнах світу, це джерело інформації, яке постійно змінюється і
розширюється. Щомісяця кількість її користувачів зростає на 7 – 10 %. Інтернет
є своєрідним ядром, яке забезпечує взаємодію інформаційних мереж, що належать
різним установам у всьому світі. Якщо раніше його використовували винятково як
середовище передачі повідомлень електронною поштою, то сьогодні за її допомогою
вирішують складні завдання, які підтримують функції пошуку в мережі та доступу
до розподілених інформаційних ресурсів і електронних архівів. Таким чином,
Інтернет утворює глобальний інформаційний простір.
Інтернет, який служив спочатку дослідницьким і навчальним групам, стає все
популярнішим. В архівах вільного доступу в Інтернеті є інформація практично з
усіх сфер людської діяльності, від нових наукових відкриттів до прогнозу
погоди. Доступ до Інтернету означає доступ до великого сховища інформації.
Інтернет має такі можливості [32; 56; 80; 81; 84; 83; 127; 164; 9; 32]:
електрону пошту (e-mail) – обмін електронними листами з іншими користувачами,
до яких можна додати, якщо необхідно файли;
групу новин або телекомунікацій (Use Net);
пошук і передачу файлів між двома віддаленими комп’ютерами (FTP);
віддалене керування комп’ютером (Tel Net);
«розмова» або чат (chat) у реальному часі;
пошук та передачу текстових файлів за допомогою гіперпосилань (www).
Для нашої роботи особливо важливою є проблема пошуку учнями матеріалів в
Інтернеті. Потужним інструментом для вирішення цієї проблеми є створені
пошукові системи, які допомагають знайти потрібні сервери або окремі
Web-сторінки. Існуючі пошукові системи різняться підходами, які застосовуються
для збирання та обробки інформації. Можна виділити дві основні групи таких
систем. До першої належать спеціальні пошукові сервери, які автоматично за
заданим алгоритмом обходять Web-сервери і вибирають Web-сторінки,
використовуючи знайдені на них гіперпосилання, після чого відбувається
індексування всіх знайдених документів. Користувач, називаючи в запиті ключові
слова, дістає в результаті підбір посилань на документи, зміст яких задовольняє
критерії пошуку [1, с.12-38]. До найвідоміших пошукових серверів належать такі:
www.euroseek.net, www.excite.com, www.infossek.com, www.meta.kharkiv.net,
www.yahoo.com, www.google.com.ua, www.redfox.com.
Друга група пошукових систем – це каталоги ресурсів Інтернету, в які інформація
заноситься спеціалістами після її аналізу та класифікації. Такі системи містять
тематично структурні анотації до Web-сайтів або переліки адрес серверів із
зазначенням їхніх назв. Існуючі каталоги різняться за своїм цільовим
призначенням, структурою та обсягом поданої інформації, засобами підтримки і
поповненням даних. Деякі каталоги охоплюють якнайбільше ресурсів Інтернету з
різних тематичних напрямів. Відомими каталогами є: www.rambler.ru,
www.toping.com.ua, www.atlas~ua.net, www.bigmir.com. Щоб запустити процедуру
пошуку, необхідно активізувати Web-броузер і задати адресу пошукового сервера.
За час існування Інтернету розроблено багато програм-броузерів, за допомогою
яких користувач може отримувати доступ до найрізноманітнішої інформації,
розташованої на численних Web-сторінках [39]. Вони різняться своїми
можливостями і постійно вдосконалюються. Найчастіше застосовуються броузери
Internet Explorer або Netscape Communicator. Обидві програми мають приблизно
однакові можливості.
У галузі освіти Інтернет розвивається так само швидко, як і в галузі
електронної комерції. Всесвітнє суспільство має вже достатньо досвіду, щоб
стверджувати необхідність навчання з використанням Інтернету, що має велике
майбутнє. Там є доступ до інформації, яка не відображена в традиційних
джерелах, водночас зростає інформаційна грамотність учнів, формуються розумові
навички вищого рівня – аналізу інформації та створення власного
інтелектуального продукту.
Ми провели анкетування 337 учнів старших класів різних шкіл міста Києва з метою
визначення вмінь користування Інтернетом, необхідності та доцільності навчання
користуватися Інтернетом для вивчення англійської мови та можливості доступу
учнів до Інтернету.
АНКЕТА
використання старшокласниками Інтернету у вивченні
іноземної мови
Шановний старшокласнику!
Мета цієї анкети – дослідити Ваші можливості використання Інтернету у навчанні
іноземної мови.
Запевняємо Вас, що результати анкети не вплинуть на Ваші оцінки з англійської
мови чи будь-якого іншого предмету. Результати анкетування будуть використані
виключно для наукового дослідження з питань навчання старшокласників
монологічного мовлення іноземною мовою з використанням Інтернету.
Вік_______ Клас ______________________
Школа № _________________ Місто _____________________
1. Чи вмієте Ви користуватися Інтернетом?
? так
?
- Київ+380960830922