Ви є тут

Реформування житлово-комунального господарства регіону (на прикладі Рівненської області)

Автор: 
Солодкий Владислав Олександрович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2003
Артикул:
0403U001602
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ХАРАКТЕРИСТИКА ТА ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
РІВНЕНСЬКОГО РЕГІОНУ
2.1. Динамічні характеристики та рівень житлово-комунального
обслуговування в м. Рівне
Місто Рівне – адміністративний, економічний та культурний центр Рівненського
регіону, розташоване в межах лісостепової зони України. На сьогодні Рівне
займає територію 3781,5 га, з яких 149 га знаходиться під капітальним
будівництвом, а 460 га займають зелені насадження. У місті проживає 240,0 тис.
чоловік.
Існуюча забудова Рівного представлена будинками від одноповерхових до 9-14
поверхових. За даними міського житлово-комунального управління, питома вага
багатоповерхової забудови в загальному об’ємі житлового фонду складає 70,7%,
одноповерхової – 22,9% (в тому числі індивідуальна забудова - 14,3%).
Місто має розвинуту сітку інженерних комунікацій. Однак немає міських очисних
споруд, майже відсутня зливова каналізація.
Проведене дослідження показало, що житлово-комунальне господарство міста має
зношені на 60-80% основні фонди, морально та фізично застарілий верстатний
парк. З врахуванням потреб на оновлення рухомого складу автопарків та нову
техніку, фінансуванням покривається лише 35 – 40% фактичної потреби в коштах.
В останні роки спостерігається різке погіршення технічного стану житлового
фонду, його інженерного обладнання, що пояснюється низькою ефективністю
діяльності житлово-експлуатаційних контор, значним зниженням обсягів
капітального та поточного ремонту.
Систематичне невиконання обсягів робіт, передбачених “Положенням про систему
технічного обслуговування, ремонту та реконструкції житлових будівель”,
особливо по ремонту мереж водопроводу, каналізації, опалення,
електропостачання, призводить до зростання кількості аварійних ситуацій.
В період радикальних змін в економіці в жителів міста виникає ряд потреб у
сфері житлово-комунального обслуговування, які на даному етапі в повній мірі не
задовольняються діяльністю підприємств міського господарства, зокрема: потреби,
пов’язані з організацією внутрішньоквартирного обліку холодної та гарячої води,
газу, тепла; необхідність застосування нових видів будівельних матеріалів,
конструкцій, санітарно-технічного обладнання; забезпечення координації роботи
служб по аварійному обслуговуванню населення; потреби, пов’язані з підвищенням
ефективності експлуатації інженерних мереж тепло-, та водопостачання;
необхідність забезпечити високий рівень обслуговування як населення, що
проживає в державному житловому фонді так і власників приватизованого житла.
Дані потреби вимагають суттєвої інтенсифікації діяльності підприємств
житлово-комунального господарства міста. Особлива увага має бути приділена
удосконаленню роботи управління виробничо-технічної комплектації,
ремонтно-будівельного управління, створенню загальноміських підрозділу по
санітарній очистці міста та аварійно-диспетчерської служби, міського
автотранспортного підприємства, підприємств по тепло- та водопостачанню.
Перелік робіт житлово-комунального господарства міста в цілому є надзвичайно
широким. Повне, вчасне та якісне їх виконання вимагає значних затрат
фінансових, матеріальних та трудових ресурсів, забезпечення якими є однією з
першочергових проблем галузі.
На сучасному етапі свого розвитку житлово-комунальне господарство міста Рівне
представлене:
житлово-експлуатаційними конторами, що здійснюють роботи:
а) по технічному обслуговуванню житлових будинків (ліквідація незначних
несправностей в системах водопроводу, каналізації, центрального опалення і
гарячого водопостачання, дрібний ремонт електропроводки та ін.);
б) по підготовці житлових будинків до експлуатації у весняно-літній період
(консервація систем центрального опалення, ремонт обладнання дитячих та
спортивних майданчиків, дрібний ремонт фасадів та ін.);
в) по підготовці житлових будинків до експлуатації в осінньо-зимовий період
(ремонт, регулювання та гідравлічне випробування систем водопостачання і
центрального опалення, заміна розбитого скла вікон, склоблоків та балконних
дверей квартир, ремонт і утеплення трубопроводів на горищах і в підвальних
приміщеннях, регулювання і налагодження системи автоматичного контролю і
управління роботою технічного обладнання, ремонт, утеплення і прочищення
димовентиляційних каналів та ін.;
г) по ремонту житлових будинків (будівельні роботи по частковій або повній
заміні зношених елементів будівель, відновлення їх експлуатаційних
характеристик, підвищення рівня благоустрою будівель та перепланування окремих
квартир з обладнанням додаткових приміщень та розширення житлової площі за
рахунок підсобних і допоміжних приміщень, встановлення ліфтів, сміттєпроводів,
обладнання телевізійних і радіоантен колективного користування, автоматизація і
диспетчеризація інженерного обладнання житлових будівель, заміна конструкцій
покрівель, ремонт фасадів, стиків повнозбірних будівель, перебудова дахів та
ін.);
підприємствами, що здійснюють пасажирські перевезення і надають населенню
транспортні послуги по ремонту автотранспорту на замовлення громадян, зокрема:
а) Рівненським тролейбусним управлінням, що здійснює перевезення жителів міста
по шести маршрутах загальною протяжністю 56,1 км;
б)підприємствами житлово-комунального господарства, які мають власний транспорт
і надають транспортні послуги на замовлення населення міста (“Автоком” та
ін.);
в) комунальним автотранспортними підприємствам КАТП-1728, що здійснює вивезення
на договірних умовах та по разових заявках твердих побутових та інших відходів
від будинків державного та приватного житлового фонду, у